top 10 mest skrämmande spel.

Permalänk
Medlem

top 10 mest skrämmande spel.

Tja!
Surfade runt lite och hittade det här klippet på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=IiTRCiu5wQ4

Top 10 scariest games ever.

Möjligt att ni har sett den men finns säkert någon som inte har.

Ang klippet:
Tycker ni listan har med rätt spel? eller finns det andra spel som bör vara med på listan?

Att silent hill låg etta var för mig helt korrekt då jag aldrig blivit så rädd av ett spel, visserligen var det ett antal år sen men det är fortfarande ett sånt spel som man ibland bara vill stänga av

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Har inte sett klippet än (Youtube är äckligt segt för mig), men som du säger så skulle även jag placera Silent Hill som etta på listan, SH2 gör sig bra på en andraplats sedan blir det lite ovisst, Resident evil är kult

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

F.E.A.R fanns ju inte med. Kanske är denna lista gjord innan den kom ut iofs.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spela Silent Hill alls. men har sett när en bekant spelade det på PS2. Det var nog äckligt...ja, det var ännu äckligare än Doom 3 i ett mörkt rum...

"Den äldsta och den mest effektiva rädslan är rädslan för det okända" // Citat av Silent Hill's skapare...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

FEAR är inte skrämmande. Därför finns det inte med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Jag har aldrig spela Silent Hill alls. men har sett när en bekant spelade det på PS2. Det var nog äckligt...ja, det var ännu äckligare än Doom 3 i ett mörkt rum...

"Den äldsta och den mest effektiva rädslan är rädslan för det okända" // Citat av Silent Hill's skapare...

Håller helt med, dock spelade jag silent hill (ettan) på ps1.

Det han han sa som du citerade stämmer så otroligt bra med hur han har lagt upp spelet, och det är verkligen sant.
Kommer ihåg att man knappt ville öppna vissa dörrar i spelet, grymt bra spel är det iaf

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Jag vågar inte spela Silent Hill 2 till PS2.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte tog något av de nyare AvP spelan, tror det är de spel som fått mig mest paranoid av alla spel jag spelat, självklart som marine.
SH är dock värre helt klart, en välförtjänt förstaplats!

Permalänk
Medlem

Ja precis, AvP och AvP 2 till PC är riktigt hemska! Jag vågade aldrig spela dem som marine... usch!

Jag tyckte också att Clive Barkers Undying var riktigt otäckt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
F.E.A.R fanns ju inte med. Kanske är denna lista gjord innan den kom ut iofs.

Se 30s in i klippet

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. extraction point! Inget spel har någonsin fått mig att reagera så -, eller små blunda/titta ner i marken. Första F.E.A.R. var njutbart, men expansion var lite för mycket för mig. Speciellt när man sitter själv i ett mörkt rum med hörlurar, var inte så kaxig. Tänker jag efter så älskar jag det även om jag var skit rädd nästan hela jävla tiden, får bli en omspelning när det nya kortet anländer.

Nu gjordes säkert listan innan spelet kom, men i min mening så är extraction point något värre än silent hill. Lite olik skräck mellan spelen, men det som silent hill har skrämmer mig inte ett skit. Kanske för att det inte är i first person view+ att man sitter en bit ifrån en tv med en kontroll i handen och spelar ur tv:ns kassa ljud. Som i sin tur inte ger någon inlevelse i spelet.

Nä, skräck delen har de lyckats mycket bra med i extraction point, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Första AvP som Marine. Fi fan va äckligt skrämmande det är! Har aldrig lirat klart det eftersom jag inte vågar.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Inaktiv

Haha ja AVP som marine var hemskt. Annars tycker jag de små fula krabborna i HL2 e jobbiga, liknar spindlar :/ . De där bruna alltså, sket ner mig i Might and magic Dark messiah härom dan på spindel delen. USCHUSCH för kryp!!

Permalänk

orka titta på sega youtube^^

men doom skulle nog varit med man är ekligt rädd ibland när man hör monstren och har dåligt med ammo och liv..

fats är nog lite gammlat men men..

doom3 är skrämmande lite då o då.. skulle varit mindre fajter och ammo brist plus att det skulle varit längre så man bygger uppstämningen gång på gång..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fattar inte att youtube kan vara så segt för vissa, fast det ligger väl i usa har jag för mig.
För mig går det riktigt fort iaf

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors

Nä, skräck delen har de lyckats mycket bra med i extraction point, tycker jag.

Jag tycker tvärtom, upprepningar, pinsamt dåligt tycker jag. Ingen handling i spelet heller.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Medlem

Ja tycker att Condemned borde vara med på den listan! Creeeeeeepy spel.

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Snälla...
Vem skrev listan? Lilla Anna på sju år? Man börjar ju undra...
Eternal darkness, visst, coolt och helt skadat galet, men skrämmande, inte ens nära.
Doom 3? Den "skräcken" kan ju sammanfattas till mörkt = monster

Det enda som jag igentligen kan hålla med om skulle väl vara Resident Evil remake och Fatal Frame. Faktiskt lite förvånad över att fatal frame ens var med, men det har en bra placering iallafall. Nått att vara positiv till.
Och sen detta eviga silent hill... Jag har verkligen försökt, jag har suttit i timmar med spel 1-3, och jag har gjort det i allt ifrån dagsljus till kolsvart mörker både med och utan ljud, men hur jag än så gärna vill och försöker så går det ju absolut inte bli rädd för det... precis lika lite som om en polare försöker hoppa ut från bakom en glasvägg och skrika bu...

Och var är Phantasmogoria? Har man med AvP till jaguar och Darkseed så borde man ha den goda smaken att ha med ett spel så som phantasmogoria med. Mycket vidrigare och jagande stämmning än så får man inte... Eller iallafall klassiker som alien till gammla 16-bitars tycker man ju borde vara med, eller det där lite nyare (som jag givetvis inte kommer på namnet på nu) där man glider runt på det där äckliga gammlaryska fartyget... Zero någonting har jag för mig det hette

Nej, den listan ger man inte mycket för, även om den hade 2 av 10 nästan rätt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maiky
Ja tycker att Condemned borde vara med på den listan! Creeeeeeepy spel.

Håller med. Condemned är sjukt läskigt ibland

Permalänk
Medlem

Det mest creepy, läskigaste och obehagligaste spelet genom tiderna måste ju bara vara Alone in the dark 1.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Snälla...
Vem skrev listan? Lilla Anna på sju år? Man börjar ju undra...
Eternal darkness, visst, coolt och helt skadat galet, men skrämmande, inte ens nära.
Doom 3? Den "skräcken" kan ju sammanfattas till mörkt = monster

Det enda som jag igentligen kan hålla med om skulle väl vara Resident Evil remake och Fatal Frame. Faktiskt lite förvånad över att fatal frame ens var med, men det har en bra placering iallafall. Nått att vara positiv till.
Och sen detta eviga silent hill... Jag har verkligen försökt, jag har suttit i timmar med spel 1-3, och jag har gjort det i allt ifrån dagsljus till kolsvart mörker både med och utan ljud, men hur jag än så gärna vill och försöker så går det ju absolut inte bli rädd för det... precis lika lite som om en polare försöker hoppa ut från bakom en glasvägg och skrika bu...

Och var är Phantasmogoria? Har man med AvP till jaguar och Darkseed så borde man ha den goda smaken att ha med ett spel så som phantasmogoria med. Mycket vidrigare och jagande stämmning än så får man inte... Eller iallafall klassiker som alien till gammla 16-bitars tycker man ju borde vara med, eller det där lite nyare (som jag givetvis inte kommer på namnet på nu) där man glider runt på det där äckliga gammlaryska fartyget... Zero någonting har jag för mig det hette

Nej, den listan ger man inte mycket för, även om den hade 2 av 10 nästan rätt.

Eller 11th Hour. Om du lirat?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak...
Stugan!
Ensam på natten, när det står att någon flåsar dig i nacken... Då blev man rädd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denzillah
Eller 11th Hour. Om du lirat?

klart
Inte riktigt i min smak men ändå klart mycket bättre än spel som d3 och clocktower

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

vad hete 5:an?

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Och sen detta eviga silent hill... Jag har verkligen försökt, jag har suttit i timmar med spel 1-3, och jag har gjort det i allt ifrån dagsljus till kolsvart mörker både med och utan ljud, men hur jag än så gärna vill och försöker så går det ju absolut inte bli rädd för det...

Är du lobotomerad? haha!
Inte rädd för Silent Hill men tycker RE Remake gör sig läskigare?
Ibland blir jag förvånad hur vissa funkar...
Men de e ju de forum e till för (kunna läsa andras synpunkter på saker och ting )

EDIT: IGN har oxå listat!

http://ps2.ign.com/articles/742/742955p1.html

Dem håller väl inte jag med då till 100%
Vart tog Silent Hill vägen?

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

vad heter spelet vid 5:14?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadElvis
vad heter spelet vid 5:14?

The Suffering

Permalänk
Medlem

Första persons spel är det enda som verkligen skrämmer mig, det begränsade perspektivet, känslan av att vara på plats är oslagbart.

Det enda skrämmande i Resident Evil är kameravinklarna, jag menar fjärilar och blommor som fiender... Fatal frame? Ta kål på spöken med en kamera? Suck kan det bli lamare?.

Tredjepersons vy är helt värdelöst i skräckspel... Om man ser allting runtomkring sig, vad finns det då att frukta? plus att monster som är en tvärhand höga pga perspektivet inte blir särskilt läskiga.

Däremot DOOM 3 och FEAR och AVP till Jaguaren... Fy faan säger jag bara dom spelen ger mig fortfarande mardrömmar. DOOM 3 hade jag aldrig kommit igenom om jag inte kört med en co-op mod så att jag kunde spela det med polaren, FEAR mår jag fortfarande dåligt av att ha spelat och AVP gav mig FYSISKA skador (hoppade till och sparkade tån i sängen...).

Det enda undantaget från dom lama japanska tredjepersonsliren är just Silent Hill... Det superläbbiga skolan i kaosvärlden huga! För att inte tala om sjukhuset!! ARRGH! Sjukhuset! Lätt den läskigaste plats i spelhistorien, vi satt tre personer och turades om att köra i fem minuter åt gången för att klara av att spela igenom det.

Rädd och stolt;)

MephistoisBlind: Citatet är från H. P. Lovecrafts "Supernatural horror in Literature" från 1927...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

1. resident evil 1/2,resten var för förutsägbara och tråkiga så dom ej var skrämande.
2.silent hill 1/2,dom andra samma som RE,förutsägbara och tråkiga
3.F.E.A.R,äckliga och obehagliga scener när den där ungen springer omkring bakom en och försvinner lika fort när man vänder sej om.
4.alone in the dark.

tja,det är min lista iaf.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer