Super Computing 2006

Permalänk
Melding Plague

Super Computing 2006

Mässan Super Computing 2006 öppnade den 11 i Tampa Convention Center och där visar världens ledande tillverkare upp servrar, processorer och superdatorer. Techwarelabs har skrivit ihop en liten resume och har ett gäng bilder från mässan.

Läs nyheten: Super Computing 2006

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

mums

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

vill ju bara ha nexxus chassiet.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Fasen vad läskigt att gå på en mässa där det mesta utrymmet verkar tas upp av... luft?

Hellooo? is it anybody there?

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk

Talavis
när du så säger det.. dock så kan det ju varit vid stägningsdags eller så hade de 30min innan alla andra fick gå in och fota lite så

najs med massa rack och sånt.. nu vet jag itne vad alla gör men jag skulle gladeligen tatt emot allt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Fasen vad läskigt att gå på en mässa där det mesta utrymmet verkar tas upp av... luft?

Hellooo? is it anybody there?

Ja! Mässor ska vara trånga och svettiga

Permalänk
Medlem

Haha skit i datorerna ge mig Scali-bilen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Supercomputing är en brutal konferens, för det är faktiskt en konferens där majoriteten av världens ledande forskare inom området träffas. Jag deltog förra året när den gick i Seattle. Riktigt kul att få lyssna på många (inom mitt området) berömda forskare som presenterar sitt arbete. Att sedan Bill Gates höll öppningsanförandet var extra kul (konferensen hölls ju i Seattle). Till festen hade Microsoft hyrt in Sheryl Crow som gjorde en fullängdsspelning. Förra året deltog merän 5000 peroner.

Själv utställningen är inte egentligen inte poängen med konferensen men eftersom så många inflytelserika personer är på plats har den växt för varje år. Förra året gick jag vilse flera gånger när jag var nere på utställningen. Det är en stor konferens...

Konferensen slår varje år rekordet som världens mest uppkopplade plats, om man räknar total bandbredd. Kommer tyvärr inte ihåg några siffror men bandbredden var obscent hög.

De flesta av bilderna är nog tagna innan utställningen öppnar för dagen. Tro mig, det var alltid fullt.

Visa signatur

La Cuenta, por favor