Permalänk
Medlem

Har också tänkt köpa en sån här, väntar bara på att den ska komma in någonstans. Fungerar den fortfarande lika bra för er som har köpt en?

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kooffe
Har också tänkt köpa en sån här, väntar bara på att den ska komma in någonstans. Fungerar den fortfarande lika bra för er som har köpt en?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326641

Permalänk
Medlem

Jo, dom kommer in på 2 andra ställe nästa vecka och dom ligger på 10000kr.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

Jag skulle också gärna vilja veta vilket wlan-kort som sitter i, det står inte på asus hemsida och telefonsupporten verkar inte veta... Däremot har jag hört att det ska vara ett kort från atheros, stämmer det?
Eftersom jag tänker köra linux också måste jag vara extra noggrann med hårdvaran :/ . Jag har siktat in mig på någon av dessa dock: http://www.komplett.se/k/kcp.asp?sku=326203&sku=326641
och grafikkortet i asusen är ju betydligt bättre...

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett Atheros AR5006EG som sitter i.

Permalänk
Medlem

Perfekt!
Atheros är det kort som har bäst linuxdrivrutiner av alla! och det är bekräftat at det sitter ett sånt i från två källor nu.
Tackar så mycket!

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037
Perfekt!
Atheros är det kort som har bäst linuxdrivrutiner av alla! och det är bekräftat at det sitter ett sånt i från två källor nu.
Tackar så mycket!

jag kan oxå bekräfta att det är Atheros kort i

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

Har nu införskaffat en styck asus f3t och är rätt nöjd med det hela. Om jag har förstått saken rätt så är partitionen D:\ (DATA) helt tom, dvs inte några dolda systemfiler eller så (vilka man kan upptäcka att man borde ha haft kvar när man annekterat platsen för linux och win plötsligt slutar fungera )

Dock så undrar jag vad för någon temperatur som kan anses normal, jag hittar inga värden i bios, men programmet som finns på ubuntus live-cd rapporterar stabilt 60.0°C, kan det anses normalt och ok?
Finns det något bra windowsprogram för att mäta temperaturen. (ska söka forumet imorgon men kan lika gära fråga här med...)

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem

fanspeed tror jag fungerar till det lr CPU-z

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037
Har nu införskaffat en styck asus f3t och är rätt nöjd med det hela. Om jag har förstått saken rätt så är partitionen D:\ (DATA) helt tom, dvs inte några dolda systemfiler eller så (vilka man kan upptäcka att man borde ha haft kvar när man annekterat platsen för linux och win plötsligt slutar fungera )

Dock så undrar jag vad för någon temperatur som kan anses normal, jag hittar inga värden i bios, men programmet som finns på ubuntus live-cd rapporterar stabilt 60.0°C, kan det anses normalt och ok?
Finns det något bra windowsprogram för att mäta temperaturen. (ska söka forumet imorgon men kan lika gära fråga här med...)

kan du lägga upp några bilder på den?

(luckan och tangentbordet)

Permalänk
Medlem

Alltså nu behöver jag eran hjälp, jag har en ASUS A6T liggandes på Ica/Posten, men funderar på att skicka tillbaka den till Komplett och köpa en ASUS F3T istället, för A6T'n har typ värmeproblem, dåligt ljus på skärmen osv.?
Help me!

Edit: Alfredo 2001, jag hänvisar dig till min tråd:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Medlem

F3T'an är nyare, och prisskillnaden är väl inte så stor?
Alla A6T har det inte varit problem med, men vad man läst här, har rätt många haft problem med den...

Visa signatur

| FS: Athlon XP 3000+ 2.16GHz | Geforce4 FX5600 | 2x 512MB DDR | ~2TiB |
| WS: Asus EeePC 1000h |
"It´s Nice To Be Important, But It´s More Important To Be Nice"

Permalänk
Medlem

EDIT:
Jag hittade ett vettigt temperaturmätprogram kallat Riva Tuner, som visade följande:
Normal användning (surfa etc, skriva det här meddelandet ) 75-78C
Toppvärde för under 3dmark05: 94C

Är detta vettiga värden? Datorn känns klart varm som sagt även vid vanligt surfande, och 94C ligger ju (för katten) nära kokpunkten!

Dock så har jag väldigt lite erfarenhet med bärabara så jag kan inte avgöra om detta är ett faktiskt fel/problem eller om det är normalt för kraftfullare bärbara eller om jag borde reklamera...

Visa signatur

I \w+ regular expressions.

Permalänk
Medlem

Drar upp tråden för att fråga om någon vet vilket märke det är på minnena i F3T'n?