Spelen går för fort

Permalänk
Medlem

Spelen går för fort

Jag har ngt knepigt fel. Jag har testat två av mina nya spel och samma fel på bägge spelen är det, så det måste ju vara ngt med datorn antar jag.

Det laggar, fast åt fel håll, det går tokfort. Man hinner inte med. Spelen i fråga är Need for speed carbon och Gta SA. Har ngn en aning om vad det kan vara som ställer till detta?

Har testat uppgradera både drivisar till g-kortet samt directx. Vad mer kan jag testa?

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du har en processor med två kärnor, am I right? Testa då att stänga av den ena och testa. Hur gör du det? Task manager -> Processes -> xxx.exe -> Högerklick -> Set affinity och klicka ur den ena.

Edit: Det skulle i alla fall underlätta lite om du berättade vad du har för komponenter.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Installera om spelen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Jag gissar på att du har en processor med två kärnor, am I right? Testa då att stänga av den ena och testa. Hur gör du det? Task manager -> Processes -> xxx.exe -> Högerklick -> Set affinity och klicka ur den ena.

Edit: Det skulle i alla fall underlätta lite om du berättade vad du har för komponenter.

Jo detklart att det hjälper

Jag har i alla fall dubbla processorkärnor så jag ska testa det. Tack för tipset!

Är det ett vanligt fel att det blir så, varför blir det så i sådant fall?

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte hur vanligt det är. Jag har själv aldrig råkat ut för det. Men om jag inte missminner mig så är det bara AMDs X2-processorer som råkar ut för det.

Ta en titt här!
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=983781

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2