Permalänk
Medlem

besökarnas länkar [PHP]

Har letat och letat i över en timme nu, men jag har inte hittat något.. jag letar efter ett besökarnas länkar script i php. Har hittat hur många som helst som är gjorda i asp, har convertat dom till php, men då skiter det ju sig med databasfilerna...

hur ska jag göra med dom isåf? eller sitter ni o trycker på lite kod till mig? pressa ut det isåf

tack på förhand

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Begriper inte vad du menar med "besökarnas länkar". Utveckla?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gissar på att han menar referrer så att man kan se vad de kom ifrån, men jag kan ha helt fel.

Permalänk

I sådana fall finns det en drös med statistikskript som gör just detta. T ex Awstats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förlåt, jag var lite otydlig...
jag behöver ett script så mina besökare själva kan addera sina länkar till sidan.
Finns flera exempel på sidor som har detta, t.ex. den här: http://rbflyfishing.nu/fiskelankar.html

Fast han har ett färdigt system på en extern sida.

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett formulär där folk kan posta länkar som sen dyker upp på din sida?

I så fall så vill jag ta tillfället i akt och avråda dig. Om du söker på "spam gästbok" här på swec så kommer du få upp ett otal trådar där vi hittat på vansinniga sätt att hindra de jäkla spambottarna från att posta massa skit i gästböcker, vilket är i princip samma sak. I de flesta fall är inte arbetet värt vad du får ut av det (massa referrallänkar, länkar till dåliga hemsidor och skojjiga goatse-kopior).

Vill du fortfarande ha det kan jag bara rekommendera hotscripts.com, som vanligt i de här fallen.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Men isåf, dinns det några färdiga gästböcker med CAPTCHA ?
Eller om någon snäll själ här på swec ville fixa i ordning en
Borde väl gå att använda samma princip i shoutboxes och "Besökarnas enga länkar" apps (kallas det så? ) ?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!