Permalänk
Medlem

Fick 2st högtalare...

Hej
Fick 2st satelliter från ett Logitech Z680 av farsan. Hna hade hittat dom på jobbet och de hade ingen förstärkare eller någonting annat av det som ska finnas med där. Se bild:

Kna jag koppla in dom i mitt befintliga pc-högtalarsystem (Creative/3D Labs I-Trigue 3200) ?

Tänkte att det kunde bli fel om de nya högtalarna vill ha mera effekt eller liknande (är noob på ljud).

//Apskaftet

Permalänk

Ska inte vara några problem!

Dock så tror jag inte att din (jag antar att den är inbyggd) förstärkare klarar att driva de nya fullt. Du behöver ju inte köra bottvolym med dem.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Ska inte vara några problem!

Du bör inte öppna flabben om du inte vet vad du pratar om.

---

Just nu orkar jag inte gå in på vad som kan gå fel, men....

Det paketet du har redan är byggt för vad det är och har inte mer att ge (med största sannolikhet, att bygga på då betyder oftast att resultatet blir sämre, antingen en förstörd förstärkare eller allmänt kass ljud)

Permalänk
Medlem

Så det är bara att glömma alltså?

Permalänk
Medlem

prova?
fast logitecharna har dom designat för att just köras med den subben.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

du kan köra rca -> 3,5 och ansluta till ett 5.1ljudkort.
Känner en som gjort så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
du kan köra rca -> 3,5 och ansluta till ett 5.1ljudkort.
Känner en som gjort så.

Det där låter mindre bra att rekomendera folk att göra, ialla fall om de vill ha hela ljudkort.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

kan man köpa fristående högtalare till z680?