Bästa bilden till 360

Permalänk
Medlem

Bästa bilden till 360

Jag undrar om man ska köpa någon extra kabel till 360 för att få bästa bilden. Jag andvänder standard kabeln till min HDTV och kör 1080p det går inte få bättre eller?

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

vilken är bäst och är inte första länken samma som följer med i premium

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

1. Den komponentkabel som följer med 360 räcker gott om du inte har en väldigt dyr TV. Och råkar du ha en väldigt dyr och bra TV kan denna sladd förbättra speciellt färgerna en del: http://www.webhallen.com/prod.php?id=51832

2. "Kör 1080p", du har alltså en sådan TV? Om du inte har det så får du bättre bild om du ställer in konsollen på samma upplösning som din TV har som max. T.ex. 720p är vanligast idag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Finns det ingen kabel med hdmi uttag till tv`n?

Permalänk
Medlem

Nej, och anledningen är att det inte finns någon poäng med det (?)

Jag läste något om att grafkprocessorn i Xbox360 skickar ut en analog signal - för att göra en HDMI-kabel skulle man alltså först få göra om signalen till digital innan man skickar ut den.

Således skulle bilden inte bli bättre jämfört exempelvis vga-kabeln.

Vilken kabel som är "bäst" vågar jag inte svara på - men vga-kabeln verkar klara av fler format än komponent-kabeln (efter höst-uppdateringen)

Äkta 1080p från film (HD-DVD-spelaren) kan man tydligen bara få från vga-kabeln.

Citat:

VGA:

* HD DVD - 1080p resolution and all others
* DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Component:

* HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS
* DVD - Upscaled to 480p maximum, limited by CSS
* Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Hämtat härifrån

Problemet är att det är väldigt få 1080p skärmar som klarar 1080p från vga-ingången...

Jag kör själv med 1360x768 via vga-kabeln till en nyinköpt 720p LCD-TV