Produkttest: Zalman Fatal1ty FC-ZE1

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Zalman Fatal1ty FC-ZE1

Att gamers innebär ”big business” för hårdvarutillverkare kommer inte som någon nyhet. Hela 2006 har karaktäriserats av hårdvara som riktar sig specifikt till datorspelare. Vi tittar närmare på Zalman Fatal1ty FC-ZE1, en datorlåda med gamers som målgrupp.

Läs produkttestet: Zalman Fatal1ty FC-ZE1

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fult å "kladdigt" chassi. Å de borde väll iallafall ha gjort plats för 4 Hdds?

Permalänk
Avstängd

Varför skulle man vilja ha någon annans nick på sitt chassi (i detta fall Fatl1ty)??

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

jag tycker det stod fatali eh, förlåt fatal1ty för få gånger på det och med alldeles för liten text. det var ju massor av plats kavar att skriva fatal1ty på detta fatal1tychassi. om man köper fatal1ty så vill man ju verkligen att det ska synas att det är fatal1ty man har och inte nått annat skräp som inte är 1337 som fatal1ty är.

fatal1ty fatal1ty fatal1ty!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen synd om de som har köpt detta asfula chassi och bra verkar det inte heller vara. Dessutom så står det Fatal1ty över hela skiten. Nej tack!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Den här recensionen fick mig bara att bli säkrare på att antagligen köpa ett Silverstone TJ09B, å då slipper jag även all fatal1ty gravyr

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Följer det med en dumstrut i lådan?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Fult å "kladdigt" chassi. Å de borde väll iallafall ha gjort plats för 4 Hdds?

Plats för tre hårddiskar i buren och en i fronten. Skulle inte bli förvånad om Zalman släpper en "fatal1ty-fri" version inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Om man tar bort fläktarna där fram, nicket på lådan och fönstret så hade detta blivit ett ganska nice chassi

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Följer det med en dumstrut i lådan?

Jepp! Och det står Fatal1ty sjuttielva gånger på den...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

en ful reklampelare för 3k välkomnas inte i mitt hus.

Permalänk

Minus fatal1ty-loggorna så skulle den nog funka okej att ha.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag har inte fattat den här "boomen" med att ha fönster i datorn och massa äckliga lysrör och allt. Tänder folk på att se några fläktar snurra, lite PCB och lite kablar? :S

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Minus fatal1ty-loggorna så skulle den nog funka okej att ha.

Lådan är mer än okej. Skulle bristerna jag nämnde i recensionen fixas samt priset falla med en tusenlapp så skulle rekommendera den för de som är ute efter mindre lådor.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag har inte fattat den här "boomen" med att ha fönster i datorn och massa äckliga lysrör och allt. Tänder folk på att se några fläktar snurra, lite PCB och lite kablar? :S

Var har du varit de senaste 5 åren?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Följer det med en dumstrut i lådan?

japp, i aluminium den med. (ersätter foliehatten som köparen troligen redan har)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Var har du varit de senaste 5 åren?

Hehe, menade bara att det känns som att det borde dött ut lika fort som de kom nästan, men det blir ju nästan bara värre och värre..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tänk, nu blev mitt gammla beige chassi med buckla på sidan plötsligt snyggt.

3 lök för det där? I helvete heller. Halvera priset och väck med loggorna (plus ordna bristerna swec peka ut) då jävlar kan vi snacka köp.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hehe, menade bara att det känns som att det borde dött ut lika fort som de kom nästan, men det blir ju nästan bara värre och värre..

Det blev en sådan där låda med fönster och lampor över och då jag skulle ha en ny låda blev det tyvärr en sådan som står här och skäms. Men då den inte påverkar prestandan blir den nog inte utbytt på ett tag...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det blev en sådan där låda med fönster och lampor över och då jag skulle ha en ny låda blev det tyvärr en sådan som står här och skäms. Men då den inte påverkar prestandan blir den nog inte utbytt på ett tag...

Vart ligger verkligheten nu då, antar att den lutar mer åt "nördvarning" än "pussymagnet"?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

geez, går ju inte få snygg kabeldragning i de caset:p och inget dammfilter, aj aj jobba på de zalman!:D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vart ligger verkligheten nu då, antar att den lutar mer åt "nördvarning" än "pussymagnet"?

Alltid finns det dom som inte fattar det hela och tycket det är tufft att datorn lyster.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

lådan är nog bra men äkligt med de där fataly1 eller va de står

ingen som märkte att täckplåtarna hade olika färg? och klart ett minus för att de saknas en 5.25 täckplåt jag använder ingen 5.25enhet i någon av mina 2 burkar som är igång ...

och de måste ju klart ha missat att pci-plåten inte passade har varit med om detta på äldre apoen chassin med lösningen blev att klippa i plåten eller att heltenkelt ta bort den...

sen jag skulle inte betala för något som är fel tryckt med de heter minimum o inget annat fast att m och n ligegr närma tillhands..

men kommer de med en "uppdaterad" version med inga av dessa brister och lite smartare lösningar så är det ett bra chassi men inget jag skulle ha köpt iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

fatality gör ju inte ens skäl för sitt namn, han har inte vunnit en enda quake4 turnering hittils. Hade varit bättre om det hade stått toxic

Permalänk
Citat:

Zalman har slarvat med måtten och gjort det omöjligt att installera instickskort i det nedersta utrymmet.

Jag är rätt så säker på att dom tog med den som en bonus. Finns saker att sätta där som inte ska ha någon plats i moderkortet. Så ni säger att det är något negativt istället för positivt

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
sen jag skulle inte betala för något som är fel tryckt med de heter minimum o inget annat fast att m och n ligegr närma tillhands..

Rent statisktiskt är det näst intill omöjligt att inte göra ett stavfel när man skriver så mycket som på detta chassi

Ser ut som om detta chassi, precis som alla andra Fatal1ty-produkt inte har så mycket mer att erbjuda än just Fatal1ty loggan och vem fan vill ha någon annans nick på sitt chassi?

Visst är det lite kul med kassaskåpskänsla och 5mm's plåt men är det verkligen bra för något? Mitt gammal Chieftec Dragon med sina 0.8mm stål paneler är förbannat stabilt det med...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Hur sjutton kan man tillverka ett sånt här chassi och tro att det ska sälja? Riktigt fult och kladdigt!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Vad kmr härnäst? Fatalitys autograf?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D