Hur bränner man in gamecube spel?

Permalänk
Avstängd

Hur bränner man in gamecube spel?

Har beställt chip till mitt gc nu och tänkte dra backup av alla mina spel nu och bara ha dom brända framme å min lillebror inte pajjar mina originalspel, men är det bara att sätta in originalskivan i datorn och sen bränna den som man gör med vanliga skivor, eller hur ska man göra?

Permalänk
Medlem

Dum fråga i detta forumet..

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Dum fråga i detta forumet..

Vad skulle vara dumt med den frågan?
Inte olagligt att göra backuper.

Tyvärr har jag inte själv någon erfarenhet av gamecube skivor.. Men jag skulle tro att man behöver något specielt för att bränna dom, men vad vet jag inte

Permalänk
Medlem

all kopiering ÄR olaglig

även backup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
all kopiering ÄR olaglig

även backup

Inte om det är för eget bruk.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Varje gång en liknande diskussion startar så blir det samma tjafs. En som påpekar att det inte ska diskuteras här och en annan som kontrar med att just det är inte olagligt. Nu står det ju så här klart och tydligt om man orkar bemöda sig med att klicka på regler.

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Så vare sig det är olagligt eller inte och oavsett ens personliga åsikt angående piratkopiering, så vill dom ansvariga uppenbarligen inte att vi diskuterar det här. Hur svårt kan det vara att följa så enkla instruktioner?

Permalänk
Hedersmedlem

Se ovan.
*låst*

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200