Förlänga testperioden för Windows Vista

Permalänk
Melding Plague

Förlänga testperioden för Windows Vista

I dagarna rapporteras det att man enkelt kan förlänga testperioden när man köpt Windows Vista. Nästan alla Windows Vista-versioner levereras på samma dvd och skillnaden ligger i licensen. Man kan testa varje licens i 30 dagar, eller lite längre, med knep som dykt upp i dagarna.

Läs nyheten: Förlänga testperioden för Windows Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ok, tack. Då vet vi!

Permalänk
Medlem

Det går även att köpa en uppgraderingsdisk istället för en full version disk, kostnaden är ca 2/3 av fullpris, och använda uppgraderingsdisken för att göra en full installation. Så här gör man och Microsoft tänker inte göra något åt det.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Avstängd

Själv körde jag ett knep som gjorde att trial tiden inte räknades ner. Den har stannat på 43000min eller vad det är.
Fast finns inga bra drivers till vista så jag avvaktar innan jag använder det (syftar mest på forceware, kör 100.59 men tyvärr är det för sunkigt i nuläget).

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Skoj tips....

Får man fråga hur detta kan vara en "legitim nyhet" för sweclockers, då policyn är att inte avhandla piratkopiering (ett licensavtalsbrott) vilket detta också måste vara????

När man i förbifarten nämnt piratkopiering har jag fått redigera poster mm men det har inte varit i närheten av detta, då man helt öppet tipsar om hur man gör detta hack...

Jag är inte vare sig för eller emot piratkopiering, utan undrar helt enkelt var Sweclockers står i frågan? På mer än ett ställe verkar det som...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk

Ja uppenbarligen gäller inte paragraf 8 alla här på sweclockers...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Microsoft trots allt hjälper piraterna där ute eller den person som har köpt det.

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas många sätt att lura Vista, denna verkar mer intressant tycker jag: http://www.idg.se/2.1085/1.94864

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Ja uppenbarligen gäller inte paragraf 8 alla här på sweclockers...

SweClockers hycklar. Det har de alltid gjort mer eller mindre öppet.

Permalänk
Medlem

Denna nyheten fanns för några dagar sen på NH. Är ni så inbitna sweclockare att ni inte kollar på andra sidor?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Eller så köper man en OEM version av Home Premium från Komplett för 1085 kr tillsammans med nån hårdvara.

Eller kanske OEM versionen av Ultimate lockar mer för 1895 kr.

Bra mycket billigare än de vanliga versionerna av det. Med de priserna så är det kanske värt att köpa ett Windows...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Denna nyheten fanns för några dagar sen på NH. Är ni så inbitna sweclockare att ni inte kollar på andra sidor?

Metod för att förlänga testperioden kom ut för 1 månad sen...

Permalänk
Avstängd

vilka jävla nötter
minsta antydan till piratkopiering eller annat olagligt så raderas eller låses poster.
vad är det här då?

swehackers: ni har inte funderat på att ni kan åka dit för det här?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Det går även att köpa en uppgraderingsdisk istället för en full version disk, kostnaden är ca 2/3 av fullpris, och använda uppgraderingsdisken för att göra en full installation. Så här gör man och Microsoft tänker inte göra något åt det.

Intressant, klart man kommer använda det här knepet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
vilka jävla nötter
minsta antydan till piratkopiering eller annat olagligt så raderas eller låses poster.
vad är det här då?

swehackers: ni har inte funderat på att ni kan åka dit för det här?

Hur skulle dom kunna åka dit för det? Det är ju inget dom tillför för att "hacka" det utan det ligger redan i windows!
Så det är fullt lagligt!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt förvånade när det stod i nyheten hur man skulle gå tillväga för att använda detta "knep". Jag har sett trådar som blvit låsta endast för att man frågde hur man konverterar avi-dvd. Det räcker att man nämner ordet nedladdning och tråden är låst.

I nyheten stod det att det troligtvis bryter mot licensen, och i vanlig Swec-anda borde det varit mer än tillärcklig för att inte publicera det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Skoj tips....

Får man fråga hur detta kan vara en "legitim nyhet" för sweclockers, då policyn är att inte avhandla piratkopiering (ett licensavtalsbrott) vilket detta också måste vara????

När man i förbifarten nämnt piratkopiering har jag fått redigera poster mm men det har inte varit i närheten av detta, då man helt öppet tipsar om hur man gör detta hack...

Jag är inte vare sig för eller emot piratkopiering, utan undrar helt enkelt var Sweclockers står i frågan? På mer än ett ställe verkar det som...

Det är inte piratkopiering, man har ju ändå köpt Vista. Och att MS stoppar in alla versionerna på samma skiva är ju inte vårat problem.

Permalänk
Medlem

ok nu är frågan, vad är skillnaden här mellan att ladda ner hela paketet pirate way lr att klödda i systemet för att få längre tid

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant. Jag har dock inte hört något alls om "testperiod" för Vista. Vista är inte shareware och enda anledningen att hålla på sånt här vis är för att man inte har någon nyckel... Ingen licens alltså en olovlig kopia.

Visst måste väl finnas någon som finner nöje i att köpa home basic och första "testa" ultimate, sen "testa" business", sen "testa" home premium. Men låter väl långsökt att hålla på och krångla.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

En undran om OEM Licencer.

Om man tex köpt en dator från dell förra månaden som kommer installerad med OEM av Win XP.
Är det då möjligt att installera en OEM version av vista på denna maskin?

Eller ligger det någon Maskin ID kopplad till OEM-versionen från dell registrerad hos microsoft som förhindrar installation?

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem

Funkar EJ här, vill också tillägga att jag egentligen ska ha fått legitim nyckel via MSDNAA, men administrationen på universitetet har segat.. så för att undvika formatering är detta perfekt!..

Har uppdaterat med alla grejer och det kommer bara upp ett felmeddelande!
skriver i detta "slmgr –rearm"... så kommer det ett popupfönster med errors om att scriptet ej finns.

Permalänk

Undrar också hur det kommer sig att en sånhär nyhet publiceras på SweC då trådar med den minsta antydan på piratkopiering el. liknande låses eller tas bort.
Trodde SweC var tydliga på den punkten... Skumt att det även står i nyheten att det förmodligen bryter mot licensen, och man ändå offentliggör detta MED tillvägagångssätt för hur man ska genomföra det.

Btw. aldrig hört talats om någon "test-period"... är det denna Aktiveringsperiod som även finns i XP man talar om? Om så är fallet, varför ska man förlänga den om man nu köpt Vista? (det nämns 'köpt version' i nyheten)...

o.O

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Är licensformen på uppgraderingsversionen värd den extra 1000 lappen?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Förlänga testperioden för Windows Vista

undrar bara hur ni på sweclockers tänker ?

Eller det tror jag ni inte har gjort just nu ialf....

Visa signatur

Lita på mig jag har värre än dig!

Permalänk
Hedersmedlem

Efter en intern diskussion har vi beslutat att ta bort hur man förlänger licenstiden och censuerat bilden.

Mvh Herman

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

När ska någon redaktör uttala sig om detta lilla knep som har upprört så många här på sweclockers? ^^

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk

Jag väntar med spänning på ett svar från Microsoft svenska på just denna artikel, hur tänkte ni internt när nyheten publicerades?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Funkar EJ här, vill också tillägga att jag egentligen ska ha fått legitim nyckel via MSDNAA, men administrationen på universitetet har segat.. så för att undvika formatering är detta perfekt!..

Har uppdaterat med alla grejer och det kommer bara upp ett felmeddelande!
skriver i detta "slmgr –rearm"... så kommer det ett popupfönster med errors om att scriptet ej finns.

Du har inte skrivit hela kommandot . . . det är därför!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Jag har fått erbjudande om att köpa Vista Premium OEM för 1400kr. Inhandlad från USA. Är det en bra deal tycker ni?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Jag väntar med spänning på ett svar från Microsoft svenska på just denna artikel, hur tänkte ni internt när nyheten publicerades?

Vad ska dom säga? Det är ju microsoft som lagt in funktionen, och vi har tryckfrihet i det här landet.

Permalänk

Varför gäller inte tryckfriheten isåfall forumet också?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.