Problem att fixa Ruby (On Rails) på Mac OS X Tiger

Permalänk
Medlem

Problem att fixa Ruby (On Rails) på Mac OS X Tiger

Hej. Jag har problem att fixa Ruby On Rails på Mac OS X Tiger. Jag vet att det ingår, men jag fattar knappt hur man installerar Ruby och Ruby On Rails (senaste versionerna) finns det inte något paket där allting blir installerat? Säg inte locomotive, vill köra allt i terminalen.

Ge gärna tips, för jag vill gärna börja så snabbt som möjligt med Ruby On Rails!

Permalänk

Jag har inte OS X, men har du läst på rubyonrails.com?
http://hivelogic.com/narrative/articles/ruby-rails-mongrel-my...

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Jag har inte OS X, men har du läst på rubyonrails.com?
http://hivelogic.com/narrative/articles/ruby-rails-mongrel-my...

Men jag ska ej köra med Xcode eller MYSQL och ja, jag har kollat.

Permalänk
Medlem

Vem släppte in dig igen?

Ladda ner Locomotive från http://locomotive.raaum.org/

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Vem släppte in dig igen?

Ladda ner Locomotive från http://locomotive.raaum.org/

Jonas, var det du som anmälde mig? Jag var bannad i 1 månad.

Något bra Ruby On Rails tutorial för nybörjare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Jonas, var det du som anmälde mig? Jag var bannad i 1 månad.

Något bra Ruby On Rails tutorial för nybörjare?

Min herre får det ju nästan att låta som om våra vardagshjältar i moderatorensemblen på eget bevåg aldrig under några omständigheter skulle navigera de farvatten som man, med risk för att uttrycka sig annorlunda, skulle kunna kalla för Sweclockers forum.

Nåja, jag antar att jag, trots allt, kan bistå med en enkel pekare åt det håll du själv önskar gå vid lärdomens vägskäl:
* Four Days on rails är en, som du ju efterlyste, bra tutorial för nybörjare på rubin på rälar.
* Nuby on Rails är en webblog värd att läsa både för den som just börjat träda på det rubybaserade mvc-ramverkets fagra ängar, samt för de som redan slagit upp sitt lilla tält där sedan en längre tid.
* Slash 7 är en så kallad blogg som Amy Hoy skriver i. En hel del rails blir det, på en nivå som tilltalar även den mest gröne i ämnet.
* Curt Hibbs är inte bara en trevlig trollkarl med högt anseende i ruby-evangelisternas brödraskap, utan han har också skrivit en rätt så trevlig komma-igång-guide som heter Rolling with Ruby on Rails.
* Obekräftade rykten gör gällande att denna uniformella resurslokerare innehåller en hel säck med tutorials för webbramverket ifråga.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Min herre får det ju nästan att låta som om våra vardagshjältar i moderatorensemblen på eget bevåg aldrig under några omständigheter skulle navigera de farvatten som man, med risk för att uttrycka sig annorlunda, skulle kunna kalla för Sweclockers forum.

Nåja, jag antar att jag, trots allt, kan bistå med en enkel pekare åt det håll du själv önskar gå vid lärdomens vägskäl:
* Four Days on rails är en, som du ju efterlyste, bra tutorial för nybörjare på rubin på rälar.
* Nuby on Rails är en webblog värd att läsa både för den som just börjat träda på det rubybaserade mvc-ramverkets fagra ängar, samt för de som redan slagit upp sitt lilla tält där sedan en längre tid.
* Slash 7 är en så kallad blogg som Amy Hoy skriver i. En hel del rails blir det, på en nivå som tilltalar även den mest gröne i ämnet.
* Curt Hibbs är inte bara en trevlig trollkarl med högt anseende i ruby-evangelisternas brödraskap, utan han har också skrivit en rätt så trevlig komma-igång-guide som heter Rolling with Ruby on Rails.
* Obekräftade rykten gör gällande att denna uniformella resurslokerare innehåller en hel säck med tutorials för webbramverket ifråga.

Tack. Aja jag installerade Ruby On Rails på det bästa med svåra sättet nu. Så det är lugnt.