Datorbutiken annons

Permalänk

4 gånger tackat nej till deras reklam brev. Likförbannat får jag dem ändå!
Nu har äntligen slutat.
Handlar nu på JME data så där får man inga brev.

Permalänk

Jag vill berömma DB´s väldigt trevliga telefonsupport.

Inte ofta de man pratar med har koll på det tekniska i första ledet... Hoppas de löser mitt moderkortsärende med klass bara

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Håller med om att trådskaparen verkar vara ute och cykla i detta fall.

1. Kunden beställer och får minne med en viss spec som går bra att klocka.
2. Kunden beställer vid senare tillfälle mer av samma minne men under tiden har tillverkaren ändrat på hårdvaran så att den fortfarande håller samma spec men klockar inte lika bra.
3. Kunden upptäcker detta och reklamerar detta till DB.
4. DB erbjuder pengarna tillbaka då de inte kan leverera den gamla revisionen av hårdvaran.

Var har DB gjort fel i detta? De hade bild på den gamla revisionen av hårdvaran i annonsen men innebär detta att de måste göra något utöver att be om ursäkt för misstaget och erbjuda pengarna tillbaka? Jag tycker inte det iaf. Den trådskaparen möjligtvis kan vara förbannad på är tillverkaren.

Jag råkade ut för något liknande nyligen. Jag beställde en Samsung 5400rpm disk på en annons som pga tryckfel visade sej vara en 7200rpm disk. Jag ville ha just 5400rpm eftersom den är tystare. Företaget i fråga försökte få tag i en 5400rpm från alla leverantörer men utan resultat eftersom den inte tillverkas längre så det slutade med att jag fick pengarna tillbaka.

Lite irriterad över att jag inte fick disken jag ville ha blev man ju förstås men samtidigt tycker jag inte företaget i fråga hanterade mitt ärende fel. De gjorde vad de kunde för att jag skulle få disken jag ville ha och när inte det gick att ordna så fick jag pengarna tillbaka.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG