Bilder på Rydermark

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Rydermark

I början av november tillkännagav mjukvaruutvecklaren Candella Software att de höll på med ett mycket avancerat Direct X 9-prestandatestprogram som skulle utmana 3dmark-programmen från Futuremark med stöd för flera kärnor bland annat.

Läs nyheten: Bilder på Rydermark

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läckert ska bli kul att testa

Permalänk
Medlem

såg ut som skit

Visa signatur

flaah!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att ljussättningen på den andra bilden ser helt fel ut?

blir nog intressant med en konkurrent iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonl
såg ut som skit

Håller verkligen med dig, såg inte speciellt vidare ut.

Permalänk
Medlem

Så jag kan inte göra detta med mitt graffe på 256 MB?

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -

Permalänk
Hedersmedlem

Blev inte heller så värst imponerad av bilderna. Ang ljussättningen, ser ut som det står "Crenthir" i vattnet på andra bilden.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjeardn
Så jag kan inte göra detta med mitt graffe på 256 MB?

Det stog rekommenderat 512 MB.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonl
såg ut som skit

För 3DMark06 är såå mycket snyggare med sin konsoliga grafik!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Angående bild nr2. Ser ut som ett foto med en inklippt båt som sedan blivit våldtaget med sharpen i PS. Observera människorna till höger och takkanterna på husen.

Är ni säkra på att bilderna stämmer?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Såg verkligen inte snyggt ut. Reflektionerna i vattnet från båtarna ser snarare ut som grafikbuggar men jag kanske har fel. Men snyggt var det inte.

Permalänk
Medlem

Fan om man tittar på höger sida på bild 2 så är det inklippt riktiga människor i skit upplösning, verkligen inte snyggt, men vafan...testar den datorn på ett bra sätt så har det väll ingen betydelse mer än att vi kanske inte njuter av att titta på det!

Hoppas det är gratis!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Halva grejen med 3dmark är ju att få bekräftat att sitt nya grafikkort är bra. Sitta och dregla över grymma scener som var diabildsvisning på sitt gamla kort.

Permalänk

Efter att ha tittat på bilderna så kan jag inte tänka mig hur Rydemark ska kunna konkurera med Futuremark.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Nu är det möjligvis ett benchmark, men jag hade ju aldrig spelat ett spel som sett ut på det viset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Blev inte heller så värst imponerad av bilderna. Ang ljussättningen, ser ut som det står "Crenthir" i vattnet på andra bilden.

Ja, det ser faktiskt ut så Men jag instämmer på resten av kommentarerna, det såg verkligen inte bra ut. Kolla reflektionerna på båtarna i första bilden t.ex :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Ser ut att det står nåt i vattnet på 2:a bilden. Om man tittar noga.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Angående bild nr2. Ser ut som ett foto med en inklippt båt som sedan blivit våldtaget med sharpen i PS. Observera människorna till höger och takkanterna på husen.

Är ni säkra på att bilderna stämmer?

Jag känner samma som du. Är det ett pressmeddelande eller har bilder dykt upp i ett forum? Oavsett så ser det inte "rätt" ut.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Bild nr 2 har jag för mig jag sett tidigare här och att det diskuterades massa om äktheten om bilden men har för mig att det då gällde något annat program/spel/whatever.
Oavsett så ser den verkligen ut som någon "nybörjare" suttit och klippt och klistrat i PS...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Orginal artikeln tror jag:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33097
En artikel om inq artikeln
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3400

Ni kan även kolla på 2:a bilden utan att nån skrivit sitt namn på den på dom ställena.

Om man tittar noga på vattnet på 2:a bilden ser det ut som det är delat i delar, utklippt från olika bilder. det byter tillomed färg rakt av typ mitt i bilden.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter lite undersökande (och mer er läsares hjälp) verkar det som källan till den andra bilden (båten i kanalen) var lite difus, varpå vi har tagit bort den. Candella Software har totalt släppt tre bilder, men två av dessa verkar vara små urval ur en större bild vilket har gjort att vi har valt att inte publicera dem.

Mvh Herman

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Dåligt vatten, ser ut som att det är ihop skarvat. Man ser ju linjerna i vattnet.

Permalänk

Är det bara jag, eller finns det endast en bild?
I nyheten kan jag bara hitta en...

Förövrigt döfult. En blå fläck i mitten på bilden, byggnader som är lika fina som borden i Castle Wolfenstein 3D och overkliga speglingar. Ser ut som något mitt Radeon 9600 klarar utan problem.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Tur att ni inte dömmer programmet på förhand

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Haha lite slarv i Photoshop där.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Är det bara jag, eller finns det endast en bild?
I nyheten kan jag bara hitta en...

nej du är inte ensam jag ser bara en bild med !

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R5
CPU: i7 920 @ 3,2 GHz
Minne: 32gb 1600 Mhz DDR3
PSU: Cooler Master G750M 750W
GPU: Sapphire R9 390 Nitro 8gb

Permalänk
Medlem

Ser grymt tråkigt ut, futuremark gör iallfall videos som liknas med dagsen spel. : S

Visa signatur

Ångra inget, lev och lär istället.

Permalänk
Avstängd

Första bilden så ser (som vissa redan påpekat) vattenreflektionen ut som en grafikbugg.
Sen så är inte barstolarna särskilt verkliga ut...inga skuggor heller för den delen.
Ofta man ser sådana spel.

Andra bilden ser verkligen ut som fotomontage imo.
Kolla sjelva... är inte snyggt ut trots att det är fotomontage dock.

Nu har jag sett att SC har tagit bort andra bilden.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Dock har inte nyheten ändrats, så man blir ju fundersam. Den bild som är kvar ser dock inte särskilt imponerande ut, däremot kanske det ser bättre ut i rörelse.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
För 3DMark06 är såå mycket snyggare med sin konsoliga grafik!

ehm... ja?

http://www.3dmark.com/images/products/3dmark06/firefly_001_bi...
http://www.3dmark.com/images/products/3dmark06/deepfreeze_002...

Jag är säker på att Rydermark pressar prestandan, men de verkar vara i desperat behov av grafiker som kan styra upp presentationen. Jag menar, damn.

Visa signatur