Permalänk

Hi

Hey. Jag har tängt att börja spela "LOTRO" . Men finns det en beta ?...

Kan nån länka den plz

Spelet ser väldigt skoj ut

Permalänk

Beta? spelet finns att köpa i butik just nu

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

Haha

haha jag vet ....men typ en triailer......inte så smart om man köper spelet for 500 sen inte spelar der xD

Aja ska köpa det på måndag...nån som vill hjälpa mig då jag kommer va Super noob ....

E skillad på spel det ska gå bra men skulle va kul å se några där

Permalänk
Medlem

Re: Haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunder16
haha jag vet ....men typ en triailer......inte så smart om man köper spelet for 500 sen inte spelar der xD

Aja ska köpa det på måndag...nån som vill hjälpa mig då jag kommer va Super noob ....

E skillad på spel det ska gå bra men skulle va kul å se några där

Finns massor med "skillade" människor som alla hatar att groupa med. Se till att bli en smart spelare som tar hänsyn till de andra i gruppen, även om du självklart ska försöka köra lite solo för att lära känna din din gubbe, vad han har för styrkor och svagheter.

Släng iväg ett mess om du kör på Gilrain.

Visa signatur

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Haha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av steps
Finns massor med "skillade" människor som alla hatar att groupa med. Se till att bli en smart spelare som tar hänsyn till de andra i gruppen, även om du självklart ska försöka köra lite solo för att lära känna din din gubbe, vad han har för styrkor och svagheter.

Det här är så sant. En del människor tror att de automatiskt är bäst på alla spel. Eftersom de automatiskt är bäst kan de inte spela dåligt. Om de dör eller får stryk beror det på att spelet är obalanserat, eller på att någon i gruppen gjorde fel. De behöver inte ta kritik, och vill inte lära sig något, för de är redan perfekta.

Sedan finns de som faktiskt är duktiga, men som har någon sorts mindervärdeskomplex de måste ta ut på andra, och hackar ner på minsta misstag någon annan gör.

I båda fallen märker man rätt snabbt vilka de är.

Men i alla spel jag spelat har jag märkt att de som är allra bäst är människor som inser att det alltid finns någon som är bättre, att det alltid finns mer att lära sig, och att alla måste börja någonstans. Det tar lite tid att hitta dem, för de gör inte lika mycket väsen av sig, men de finns alltid där. Leta upp dem. Bästa sättet brukar ofta vara att ställa noobfrågor på ett artigt sätt, och se vilka man får vettiga svar av.

Permalänk
Medlem

Får hoppas dom fixar till balansen lite i PvMP:n, vet inte om monsterspelarna har ökat i antal (sen senaste patchen som gjorde att MP knappen finns på första menyn)
eller om det är trollen (man nu kan spela som) som gjort att alla keeps nu (nästan) jämt står under monstercontroll.

Eller så är det så att det kommer balansera sig själv efter ett tag när dom "vanliga" (Freeps:en) blir lite mer organiserad och/eller ökar i mängd.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Jo MP är helt förstört sen Trollen/Rangers kom med i leken. Totalt obalanserat på alla sätt. Finns ju inte ens chans ens med 10 pers att erövra ett troll med 10 creeps på sidan.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flagg
En del platser som brödraskapet i boken är på finns med i spelet, men platser där brödraskapet har varit finns i spelet t.o.m. Vattnadal.

Först skriver du att en del platser som brödraskapet varit på finns, MEN platser brödraskapet varit på finns med, t.o.m. Vattnadal. Finns en del platser eller finns alla?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Först skriver du att en del platser som brödraskapet varit på finns, MEN platser brödraskapet varit på finns med, t.o.m. Vattnadal. Finns en del platser eller finns alla?

Sitter och fundera på samma sak

Permalänk
Medlem

Tjenare, har köpt spelet idag... Var spelar ni alla? Jag har gjort en gubbe på Snowbourn.

Permalänk
Medlem

Beefor, lvl 21 Champion och en lvl 11 Hunter som jag inte kan komma ihåg namnet på Spelar på Snowbourn. Spelar dock mest med huntern då jag tycker att det är en lite roligare klass.

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på detta spelet ett tag nu, har tröttnat på WoW, men måste ju ha något annat att pilla med på kvällarna, testade Tabula Rasa, men är inte så nöjd med den spelupplevelsen.
Någon som har en buddy key till en trånande medmänniska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Har varit sugen på detta spelet ett tag nu, har tröttnat på WoW, men måste ju ha något annat att pilla med på kvällarna, testade Tabula Rasa, men är inte så nöjd med den spelupplevelsen.
Någon som har en buddy key till en trånande medmänniska?

Det finns en veckas free trials på de amerikanska servrarna nu. Vet inte om det fungerar från europa men det kan kanske vara värt ett försök.

http://www.lotro.com/trial

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Det finns en veckas free trials på de amerikanska servrarna nu. Vet inte om det fungerar från europa men det kan kanske vara värt ett försök.

http://www.lotro.com/trial

Ah nice, ska jag kolla in, tack

Edit: Det funkade, så ni vet, jäkligt fin hastighet som man laddade ned spelet med också

Permalänk

Jag har helt plötsligt fått "error 201". Det ska tydligen vara ett vanligt fel i Vista, men jag kör xp. Kunde spela felfritt igår kväll men nu hardet slutat att funka. Är det någon som har lösningen på problemet?

MVH Widowmaker

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WidowMaker
Jag har helt plötsligt fått "error 201". Det ska tydligen vara ett vanligt fel i Vista, men jag kör xp. Kunde spela felfritt igår kväll men nu hardet slutat att funka. Är det någon som har lösningen på problemet?

MVH Widowmaker

tror det kan hända om man inte kör som admin, om jag minns rätt

Är det nån som spelar på Snowbourn så släng iväg ett brev till Parnan eller Gandulf

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Ah nice, ska jag kolla in, tack

Edit: Det funkade, så ni vet, jäkligt fin hastighet som man laddade ned spelet med också

Vad är det för skillnad på filerna, ena är "High Quality" och är runt 2 GB större än den andra.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Vad är det för skillnad på filerna, ena är "High Quality" och är runt 2 GB större än den andra.

Snyggare texturer tror jag

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Jag har testat trial-versionen lite grann nu och hittills har jag inte varit alltför imponerad.

Visst, mijöerna är väldigt fina och grafiskt i övrigt ser det trevligt ut, men som gammal WoW-spelare känns nästan alla koncept väldigt bekanta vilket gör att det inte blir nån ny upplevelse direkt.

Jag tycker det är lite kul att man kan ha olika titlar och göra deeds för att få rewards, sen är det ju alltid trevligt att hala fram guran och jamma lite om man är trött på att questa.

Nu har jag visserligen inte hunnit längre än level 6 med min Dwarf guardian, men det känns segt att lira vidare, lite som att re-rolla en ny karaktär i WoW (som jag tröttnat fullständigt på, även om jag aldrig var nån riktig hardcore-lirare).

Spelet verkar ha potential men det är mycket som känns exakt samma som WoW och en väldigt stor nackdel är att det bara finns en faction att spela.

Vad säger ni som gått över från WoW till Lotro? Blir det roligare längre fram i spelet eller kommer det kännas som om man spelar ett moddat WoW även på level 50?

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xalixus
Jag har testat trial-versionen lite grann nu och hittills har jag inte varit alltför imponerad.

Visst, mijöerna är väldigt fina och grafiskt i övrigt ser det trevligt ut, men som gammal WoW-spelare känns nästan alla koncept väldigt bekanta vilket gör att det inte blir nån ny upplevelse direkt.

Jag tycker det är lite kul att man kan ha olika titlar och göra deeds för att få rewards, sen är det ju alltid trevligt att hala fram guran och jamma lite om man är trött på att questa.

Nu har jag visserligen inte hunnit längre än level 6 med min Dwarf guardian, men det känns segt att lira vidare, lite som att re-rolla en ny karaktär i WoW (som jag tröttnat fullständigt på, även om jag aldrig var nån riktig hardcore-lirare).

Spelet verkar ha potential men det är mycket som känns exakt samma som WoW och en väldigt stor nackdel är att det bara finns en faction att spela.

Vad säger ni som gått över från WoW till Lotro? Blir det roligare längre fram i spelet eller kommer det kännas som om man spelar ett moddat WoW även på level 50?

LOTRO har influenser från Everquest, precis som WoW. Nej men se där! WoW var inte först

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xalixus
Jag har testat trial-versionen lite grann nu och hittills har jag inte varit alltför imponerad.

Visst, mijöerna är väldigt fina och grafiskt i övrigt ser det trevligt ut, men som gammal WoW-spelare känns nästan alla koncept väldigt bekanta vilket gör att det inte blir nån ny upplevelse direkt.

Jag tycker det är lite kul att man kan ha olika titlar och göra deeds för att få rewards, sen är det ju alltid trevligt att hala fram guran och jamma lite om man är trött på att questa.

Nu har jag visserligen inte hunnit längre än level 6 med min Dwarf guardian, men det känns segt att lira vidare, lite som att re-rolla en ny karaktär i WoW (som jag tröttnat fullständigt på, även om jag aldrig var nån riktig hardcore-lirare).

Spelet verkar ha potential men det är mycket som känns exakt samma som WoW och en väldigt stor nackdel är att det bara finns en faction att spela.

Vad säger ni som gått över från WoW till Lotro? Blir det roligare längre fram i spelet eller kommer det kännas som om man spelar ett moddat WoW även på level 50?

Du kan ju prova o PvP:a som monster mot dom som är LvL40+ (mestadels LvL50) i Ettenmoors... det kan man göra från och med att man nått LvL 10 med sin karaktär.
Var en varg och smyg upp bakom din favorit Dwarf/Elf och bit honom i benet
Eller varför inte som ett Troll och svinga klubban så dom flyger som tennisbollar över skärmen

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xalixus
Jag har testat trial-versionen lite grann nu och hittills har jag inte varit alltför imponerad.

Visst, mijöerna är väldigt fina och grafiskt i övrigt ser det trevligt ut, men som gammal WoW-spelare känns nästan alla koncept väldigt bekanta vilket gör att det inte blir nån ny upplevelse direkt.

Jag tycker det är lite kul att man kan ha olika titlar och göra deeds för att få rewards, sen är det ju alltid trevligt att hala fram guran och jamma lite om man är trött på att questa.

Nu har jag visserligen inte hunnit längre än level 6 med min Dwarf guardian, men det känns segt att lira vidare, lite som att re-rolla en ny karaktär i WoW (som jag tröttnat fullständigt på, även om jag aldrig var nån riktig hardcore-lirare).

Spelet verkar ha potential men det är mycket som känns exakt samma som WoW och en väldigt stor nackdel är att det bara finns en faction att spela.

Vad säger ni som gått över från WoW till Lotro? Blir det roligare längre fram i spelet eller kommer det kännas som om man spelar ett moddat WoW även på level 50?

Jag tycker fighterna är coolare i LOTRO mycket mera tryck än WOW. Det är väldigt viktigt att köra mycket i grupp, inge vidare singelspel då lessnar man nog fort. Personligen har jag kört Lotro sen start i brist på något riktigt bra spel jag kommer nog att fortsätta till Conan kommer. Om Lotro liknar WOW så är det nog så att upplägget är ju ungefär lika på alla rollspelen. Särskilt eftersom spelen faktiskt bygger på samma värd. Dessutom är WOW långt ifrån först eller bäst, det är bara så att många även jag startade med WOW. Det enda som Blizard är duktigast på är nog marknadsföring.

Permalänk
Avstängd

Men asså lotro äger ju wow lungt mycket roligare spel !!!:D:D

Permalänk
Medlem

Ja ni har nog rätt i, att WoW faktiskt inte var först med allt heller. Jag får skylla på att jag inte är alltför erfaren i MMORPG-världen helt enkelt.

PvP-möjligheterna låter faktiskt lite intressant... nu har dessvärre min trial löpt ut, men man kanske kan regga ett till konto.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Avstängd

Testade trial versionen

Positivt överaskad hur de gjort spelet.

1. Instans direkt, vilket gjorde att det var lite tomt, men funkade bra eftersom man upplevde det som något man gjort emot mörkrets makter.
Träffade gimli samt gandalf.
Ett bra sätt att introducera folk till spelet samt var snyggt gjort.

2. historien bakom samt hur de gjort spelet gör en igenkännande vilket föranleder en att kanske börja slå sin tolkien bok.

3. lätt spel, men som sagt, kul med atmosfär och ett fungerande sätt att köra mmo på.

ska testa trial versionen i EU också.

Kul spel som gjör det hela med Tolkiens värld.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

det kan verka lätt i början

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

lev 29 tog 7 dagar i lugnt tempo.

eq1 tog det 2 månader eller så.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Hej, funderade på att börja spela igen efter en tids Guild Wars spelande.

Finns det något svenskt kinship man skulle kunna få joina på Snowbourn där jag spelade. Eller finns det något annat kinship man kan joina på någon annan server?

MVH Emil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xalixus
Ja ni har nog rätt i, att WoW faktiskt inte var först med allt heller. Jag får skylla på att jag inte är alltför erfaren i MMORPG-världen helt enkelt.

Det är svårt att göra MMORPG spelen annorlunda också. Lite som att c&c, WiC, CoH och Supreme Commander är ganska lika rent generellt, just därför att de är RTS spel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Hej, funderade på att börja spela igen efter en tids Guild Wars spelande.

Finns det något svenskt kinship man skulle kunna få joina på Snowbourn där jag spelade. Eller finns det något annat kinship man kan joina på någon annan server?

MVH Emil

Tjenare!

Lirar på Snowbourn i ett kinship som heter Sain Minuial (http://www.sainminuial.se/). Vi är ett friendly KS utan krav på raidande och lågt närvarokrav.
Hör av dig IG om du har några frågor mina karraktärer är Eskil, Eskildur och Eskilrod

/Gladalf