Permalänk
Medlem

2 olika grafikkort

Hej!!
Är på G att inhandla mig en ny burk och jag har en liten fundering. Går det på något sätt att köra 2 olika grafikkort i en burk? Jag jobbar en hel del med CAD/CAM så jag vill ha ett kort anpassat för detta samt ett ett R600 (när det kommer) för spelandet. Finns det något enkelt sätt som man kan lösa detta på? Jag har sökt på forumet men inte hittat något.

Tack!
/Tomas

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk
Medlem

öh...kör sli?

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Ja men om jag nu ska köra SLI. Går det att köra det med 1 st 8800GTX samt ett Quadro FX 3500?? Jag tvivlar på det!! Jag undrar om det finns något enkelt sätt at skifta mellan två olika grafikkort?

/Tomas

Visa signatur

2800+, NF7-S 1024 Mb, 9800 pro,
Zalman 7000 Cu

Permalänk
Medlem

Köp nya FireGL eller Nvidia Quadro som kommer.

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Rent teoretiskt borde du kunna köra två olika grafikkort på ett moderkort med 2x16xPCI-E, och ha en KVM switch för att växla mellan vilket som ska användas för att växla mellan vilket korts skärmbild som ska ritas på skärmen.
Jag har dock inte provat, och du kan säkert få vissa problem med olika mjukvarors val av skärm, tills du klurar ut hur du tvingar spelen till den ena skärmen, och tvärt om. Jag har dock inte provat.
(Din burk kommer även tro att du har dubbla uppsättningar mus/tangentbord inkopplat, såvida du inte väljer att koppla dessa utanför KVM'switchen. Burken kommer dock använda den uppsättning tgt/mus som är aktivt helt utan bekymmer genom KVM'en, så det är mest kosmetika.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.