Krångligt att installera Vista uppgraderingslicens

Permalänk
Medlem

Krångligt att installera Vista uppgraderingslicens

Jag undrar om någon kommit på ett sätt att kringå Microsofts urusla lösning att man först måste installera Media Center för att kunna installera Vista om man köpt en uppgraderingslicens? Det blir ju en jävla massa extrajobb vid varje ominstallation och säkert risk för att det uppstår en massa konflikter mellan operativsystemen.
Varför ska man köpa en uppgraderingslicens istället för en oem-licens? Är det olagligt att köpa en ny oem-licens till en gammal dator?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Du kan köpa oem till gammal dator. Förr var kravet att du skulle köpa ny hårdvara i samband med oem, tex hårddisk, processor eller IDE-kabel, men det är vad jag förstått borta nu.

Du behöver inte installera XP innan uppgradering, installera Vista utan att ange licensnumret, det blir då 30 dagars demo, och denna installation kan du uppgradera. Inga gamla filer i systemet på det viset.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Krångligt att installera Vista uppgraderingslicens

Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag undrar om någon kommit på ett sätt att kringå Microsofts urusla lösning att man först måste installera Media Center för att kunna installera Vista om man köpt en uppgraderingslicens? Det blir ju en jävla massa extrajobb vid varje ominstallation och säkert risk för att det uppstår en massa konflikter mellan operativsystemen.
Varför ska man köpa en uppgraderingslicens istället för en oem-licens? Är det olagligt att köpa en ny oem-licens till en gammal dator?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...