Permalänk
Avstängd

kände på den igår på on/off. va en liten fin rackare faktiskt. (jäkligt liten screen, är väll van vid 17". he he). som sagt, nice job Sony.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Okej så nu har jag haft datorn i lite mer än en vecka (tror jag). Än så länge e jag skitnöjd. Har ingen ordentlig kamera att ta bilder på men ska kolla vad jag kan göra ikväll (e på jobbet nu) . Ända jag kan anmärka på är att den e lite seg i uppstarten, men det kan lika gärna vara vista som datorn!

Permalänk
Medlem

En clean installation av vista skulle lär ju du få fart på den, Sony har ju för mkt pre stuffs..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
En clean installation av vista skulle lär ju du få fart på den, Sony har ju för mkt pre stuffs..

Räcker det inte med å avinstallera "pre stuffen" iställtet för att köra en ominstallation?

Permalänk
Medlem

Jag valde att göra en ren installation då jag inte ville ha en massa program som jag inte har koll på installerat. Dock var jag sedan tvungen att installera många av programmen igen för att få Fn-knapparna, specialknappar mm att fungera.

Har du tid, ork och kunskap så skulle jag rekommendera att rensa den, om inte så avinstallera allt som du inte vill ha kvar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban80
Jag valde att göra en ren installation då jag inte ville ha en massa program som jag inte har koll på installerat. Dock var jag sedan tvungen att installera många av programmen igen för att få Fn-knapparna, specialknappar mm att fungera.

Har du tid, ork och kunskap så skulle jag rekommendera att rensa den, om inte så avinstallera allt som du inte vill ha kvar.

Läst skräckhistorier på andra forum ang ren installation på en Sony Vaio.
Men kan vara så att det bara berör XP installationer..
Framgår väl inte helt riktigt hur du upplevde det. Visst är det så att vissa program behövs för att viktiga applicationer ska funka ok men hur tyckte du det gick?
Fanns allt du behövde på Sonys hemsida? Gjorde du helt ren install av XP eller Vista?

Permalänk
Medlem

Jag installerade Vista Enterprise. För mig gick det ganska smärtfritt, men som jag skrev var jag lite förvånad över hur mycket som ändå var tvunget att installeras. Det som krånglade en hel del trots att jag laddade ner drivisar från Sony.se var Fn-knappen, vilket gjorde att jag inte kunda justera ljuset, VGA/LCD mm.

Dock kan jag varmt rekommendera denna sida där det finns massor av drivisar och program, det var härifrån jag laddade ner det mesta och mha den sidan fick jag igång allt.
http://support.vaio.sony.ie/downloads/os/vista/upgrade.html

Permalänk
Medlem

Om man kommer använda datorn mestadels till surf/skriv/musik/chatt, ungefär hur lång kommer batteritiden vara då? Vet att det står 2,67 men jag antar att det är när den bara står på idle.

Någon som har en som kan uttala sig om hur lång batteritiden är vid normal belastning? Tacksam för svar då detta är en dator som intresserar mig mycket vars enda nackdel är den relativt korta batteritiden!

/ Sebastian

Permalänk
Medlem

Det finns en recension på IDG där de specar en faktisk batteritid på 1h 15min.

http://www.idg.se/2.1085/1.98216

Permalänk
Medlem

Vista äter ju batteri.. kör du Xp, så lär man kunna vara mkt med längre..

Med min SZ4 på stamina läge så håller den ungefär i ca 3.5h med normal belastning.. helst ok tycker jag..

Visa signatur

------------

Permalänk
Avstängd

Jag skulle kunna tänka mig en sådan här dator då jag inte är beroende av batteritiden. Men eftersom jag vill bevara min manlighet så vill jag välja någon annan färg än svart, den olivgröna tror jag, men vart kan man få tag på dessa versioner?

Permalänk
Medlem

prova på www.sonystyle.se där har de många utbud av Vaio. Eller sonycenter om du bor i Stockholm..

Visa signatur

------------

Permalänk

Batteritiden är ju mindre bra.
Annars ok om man gillar Vista.

Permalänk
Avstängd

sonytyle mkt bra!
Råkade just beställa en rosa laptop

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
sonytyle mkt bra!
Råkade just beställa en rosa laptop

Najs vill jag med ha, så snyyyyyyggt