Apple senarelägger Leopard

Permalänk
Melding Plague

Apple senarelägger Leopard

DigiTimes rapporterar idag att Apple valt att senarelägga lanseringen av nästa OS X-version, kallad Leopard. Anledningen sägs vara den att Apple vill göra Leopard kompatibel med Windows Vista. Detta genom att integrera en version av företagets Boot Camp.

Läs nyheten: Apple senarelägger Leopard

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

först skulle den vara gratis, sen skulle den kosta, och nu är den påtvingad alltså?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Boot Camp har ju alltid varit tänkt att vara integrerat i leopard, och Apple har väl bara sagt våren som releasedatum, och våren i USA pågår tydligen flera veckor in i juni.

Permalänk
Medlem

Helvete... Här har man gått och längtat till leopards release och får höra detta. >:(

Permalänk
Medlem

Eller så väntar dom fortfarande på CS3...

Permalänk
Medlem

men.... fan. Köper inte Leopard för att kunna köra Vista. Förstår att apple tjänar på att göra såhär, men jag blir bara irriterad över att behöva vänta ännu mer

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Jag som har suttit och väntat på Leopard för att kunna beställa en Mac nu. Nåväl, kan väl beställa nu då utan att vara orolig att de släpper det om två veckor.

Permalänk

Detta är ju bara rykten. "according to industry sources" höhö...

Permalänk
Avstängd

Leopard blir nog intressant när det kommer.
Tråkigt att Apple inte har fler delar i systemet med öppen källkod.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Humm, vad är det de ska göra kompatibelt egentligen?

Om det stämmer har de antagligen problem med en del annat - ett halvår för att få BootCamp kompatibelt med Vista - jo tjena!
Visst kan det röra sig om fildelning och en massa annat också men i vilket fall så har de antagligen betydligt mer än så att göra om förseningen stämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Humm, vad är det de ska göra kompatibelt egentligen?

Om det stämmer har de antagligen problem med en del annat - ett halvår för att få BootCamp kompatibelt med Vista - jo tjena!
Visst kan det röra sig om fildelning och en massa annat också men i vilket fall så har de antagligen betydligt mer än så att göra om förseningen stämmer.

Det är Apple vi talar om, släpper inga halvfärdiga produket med massa buggar i som andra gör.

Dom vill försäkra sig om att det fungerar till 100% innan dom släpper produktern.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Det är Apple vi talar om, släpper inga halvfärdiga produket med massa buggar i som andra gör.

Dom vill försäkra sig om att det fungerar till 100% innan dom släpper produktern.

Seriöst...

Apple är verkligen inget undantag till att släppa buggiga produkter. Jämfört med många andra så är de faktiskt rätt dåliga...

Sen är de väl hyffsade på att fixa till allt senare men i början så är apple verkligen inget föredöme (sök så får du se).

Permalänk
Medlem

nu tror ja nog att det är en hel del annat som inte är klart än bootcamp. men som sagts tidigare, det är ju som vanligt bara rykten. apple kan lika gärna släppa den imorgon, det är ju jävulskt svårt o säga med nån säkerhet utan att hetta apple hört genom min kompis, mammas, kompis, systers, son kompis som är testare åt apple att apple ska släppa det imorgon, trovärdet, eller hur

echo: visst, apples program är långt ifrån buggfria, men skulle inte tveka att säga att deras största konkurent på operativsystem sidan är värre. därmed inte sagt att apple är felfria

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tvungen att jämföra med MS alltså ...

Själv tycker jag att båda är riktigt bra, men fantastiskt urkassa andra gånger.
Svårt att värdera buggar...

Permalänk
Medlem

[u]Detta är ett rykte från en okänd källa. Inget man ska tro på!
[/u]
Varför är det ens på denna sida. Skärpning nyhetsskaparen

De flesta tror på WWDC, som är under Spring 2007, som de lovat. WWDC har släppt/visat OS X tidigare.

På denna nyhet enligt swec står det "Tidigare var lanseringen av Leopard satt till april men ska om dessa uppgifter stämmer vara senarelagd till oktober"
De sa Spring 2007. I USA är det Spring fram till slutet på juni.

AndreaX: Vem fan har snackat om att det ska vara gratis eller inte. Bootcamp är gratis nu, kommer vara gratis i Leopard. Så har det alltid varit. Det är i Tiger som den kompletta versionen ska kosta pengar. Precis som iChat AV osv. i äldre system.
Läs på tack!

Permalänk
Medlem

Sedan skall det ju tilläggas att DigiTimes är ökända för att ha fel i sina spekulationer.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Avstängd

OJojoj, Macfanatikerna från Apple-basen rycker ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
OJojoj, Macfanatikerna från Apple-basen rycker ut

Vi måste ju er som är pöbel/obildat folk, att förstå vad som är rykten att tro på, och vad som är rykten någon hittar på för att få en nyhet. Men det är fanemig lustigt att det hamnar på en nyhetssida på sweclockers. När apple själva inte sagt något riktigt datum.

Permalänk
Avstängd

Apple har väl aldrig varit vidare duktiga på att berätta när en ny produkt ska lanseras. Jag bryr mig inte om Apple eller Leopard för den delen, men de flesta stora företag brukar vara åtminstone lite vaga om när en ny storprodukt släpps. Kan anta att Apple lever lite på sina fans som köper allt de släpper? Fö får jag tyvärr inte riktigt ihop din första mening.

Permalänk
Hedersmedlem

"according to industry sources"
Ja, vad säger man? Apple är bland de bästa i branschen på att hålla detaljer om sina projekt hemliga så man får nog ta det här med en nypa salt. Det verkar däremot verkar de se ut som om Leopard blir försenat men att det skulle bero på BootCamp är jag skeptisk till.
Leopart ser kanske inte till ytan som något väldigt annorlunda Tiger men ha i åtanke att de byggt om allt för 64-bit stöd (alla apples mjukvaror, plugins,...) och många ingrepp under ytan. Sen har vi UNIX'03 certifieringen som måste bli klar.

http://switchtoamac.com/site/mac-os-x-leopard-105-a-may-2007-... Maj kanske?

Edit: missade att avsluta en parantes

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Digitimes. Vad ska man säga? Min svärmor har nog bättre koll på Apple än vad de har.

Ska vi slå vad om att i slutet av maj/början av juni kommer Leopard? Fortfarande sådär på vårkanten. Många kufar har trott på slutet av mars och tror att apokalypsen är kommen för att de inte trodde rätt. Med deras logik så är Leopard försenat, även det är massor av vår kvar. Till alla er, ta en samarin och låt livet ha sin gång.

Och för guds skull, vänta med att gnälla över buggar tills att 10.5.2 släpps. Punkt-noll-grejen är en kamikaze-mentalitet.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
[u]Detta är ett rykte från en okänd källa. Inget man ska tro på!
[/u]
Varför är det ens på denna sida. Skärpning nyhetsskaparen

De flesta tror på WWDC, som är under Spring 2007, som de lovat. WWDC har släppt/visat OS X tidigare.

På denna nyhet enligt swec står det "Tidigare var lanseringen av Leopard satt till april men ska om dessa uppgifter stämmer vara senarelagd till oktober"
De sa Spring 2007. I USA är det Spring fram till slutet på juni.

AndreaX: Vem fan har snackat om att det ska vara gratis eller inte. Bootcamp är gratis nu, kommer vara gratis i Leopard. Så har det alltid varit. Det är i Tiger som den kompletta versionen ska kosta pengar. Precis som iChat AV osv. i äldre system.
Läs på tack!

Äh, lägg av. Det står ju (tydligt?) att det är obekräftade uppgifter.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Äh, lägg av. Det står ju (tydligt?) att det är obekräftade uppgifter.

Tycker hans kritik har lite belägg. Absolut att det står tydligt i texten men han ifrågasatte om en site som denna bör ha den typen av nyheter. För övrigt vill jag bara vara tydlig om att jag inte tycker illa om den typen av nyhetsbevakning, nästan tvärtom. Men det är när de blandas bland väl faktagrundande artiklar som "ryktesnyheterna" kan uppfattas som fakta-checkade nyheter.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Hedersmedlem

"...men ska om dessa uppgifter stämmer vara senarelagd till oktober."

Påvisar väl att det är rykten, men det är nog ganska dåligt formulerat i vilket fall

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

Boot Camp hade de kunnat släppa efteråt, fast jag tror det blir en försening ändå. Jag tycker dock att de kunde ha väntat med Vista-stödet, eftersom det är inte så många idag som måste köra Vista utan klarar sig fint med WinXp än så länge. (det lär dröja innan programvaror kräver vista)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Det är Apple vi talar om, släpper inga halvfärdiga produket med massa buggar i som andra gör.

Dom vill försäkra sig om att det fungerar till 100% innan dom släpper produktern.

De begränsar sina produkter till att endast fungera med några få hårdvaror, tror tusan att de har mindre hårdvarukonflikter än konkurrenterna. Den dagen apple kommer ur sandlådan och släpper sitt os för alla pcar, så får vi se om de är sämre eller bättre än Microsoft på att göra buggfria produkter.
På vissa datorer fungerar nämnligen Vista och WinXp hur bra som helst, på andra så krashar det och har sig stup i ett.

Jag är själv lite sugen på en bärbar mac, men kommer iaf vänta tills leopard släpps. (om det nu blir en mac)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

nu är det ju halva grejjen, att det är kontrollerad hårdvara, så att det är optimerat för att funka så problemfritt som möjligt, men nu är vi ändå ute o snackar om saker som inte har emd trådens ursprungliga innehåll.

då apple som sagt är ett företag som är duktiga på att hålla hemligheter, så uppkommer det väldigt mycket rykten, ofta grundar de sig hos nån analytiker, som anser att "rimligtvis borde apple göra såhär o så här", alltså baserar de sitt påstående om vad som komma skall på vad de själva anser logiskt, vilket inte är säkert att det är lika logiskt för apple. för apple har många gånger visat att de går sin egen väg. just därför äre lite känsligt att ta upp det som nyhet, då det väll inte är en nyhet, om nu påståendet inte är sant, eller jo det är en nyhet, men en nyhet om nått som inte är sant.

är trött o börde inte svamla om detta, men kan vi sluta med den lilla pajkastning som uppstått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
[B][u]

AndreaX: Vem fan har snackat om att det ska vara gratis eller inte. Bootcamp är gratis nu, kommer vara gratis i Leopard. Så har det alltid varit. Det är i Tiger som den kompletta versionen ska kosta pengar. Precis som iChat AV osv. i äldre system.
Läs på tack!

jawohl mein fuhrer, jag ska omedelbart inleda en renande ritual och dunka mig i skallen med MacBoken tills jag lär mig att aldrig mer blanda ihop saker i ver 0.0.2 som egentligen gäller ver 0.0.1 etc

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
"...men ska om dessa uppgifter stämmer vara senarelagd till oktober."

Påvisar väl att det är rykten, men det är nog ganska dåligt formulerat i vilket fall

Sen är det ju skillnad på rykten och rykten…
Gigitimes hör väl till de med sämst track record på rykten som visat sig stämma

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jawohl mein fuhrer, jag ska omedelbart inleda en renande ritual och dunka mig i skallen med MacBoken tills jag lär mig att aldrig mer blanda ihop saker i ver 0.0.2 som egentligen gäller ver 0.0.1 etc

*asgarv*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Apple har väl aldrig varit vidare duktiga på att berätta när en ny produkt ska lanseras. Jag bryr mig inte om Apple eller Leopard för den delen, men de flesta stora företag brukar vara åtminstone lite vaga om när en ny storprodukt släpps. Kan anta att Apple lever lite på sina fans som köper allt de släpper? Fö får jag tyvärr inte riktigt ihop din första mening.

Det handlar inte om att "vara duktiga på att berätta", det handlar om att vara bra på att hålla in informationen tills det verkligen släpps.

Apple lever på sina kunder precis som alla andra företag, får inte riktigt ihop vad du försöker säga där?