Permalänk
Avstängd

Colorcase/ACE övervakar denna tråd haha

Om ni ser detta ACE. Be tjejen på hemsidan att raka armhålan bättre haha

Jävla loosers

Permalänk
Medlem

Mitt "480w" från Ace smällde under load på sig, jävla pajsare. Aldrig mer.

Visa signatur

AMD x2 5000+ @2.8GHZ -> 5400+//Gigabyte GA-MA78GM-S2H//
Corsair XMS2 2x1GB PC6400//
Gigabyte HD4850 512MB + Acelero s1 v2

Permalänk
Medlem

jag har ett ACE raw 620W det funkar bra

driver 6st sata diskar 3st i raid 0
2 120mm och 2 80mm fläktar
amd 9850 cpu @ 3,0Ghz
8GB ddr2 667Mhz
nvidia 9800gx2

och jag har sen tidigare använt ett qtec gold 550W som alla skriver skit om.....
men har inte haft någe problem alls med något utav aggen,
så jag tänker fortsätta handla billigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_x3m
jag har ett ACE raw 620W det funkar bra

driver 6st sata diskar 3st i raid 0
2 120mm och 2 80mm fläktar
amd 9850 cpu @ 3,0Ghz
8GB ddr2 667Mhz
nvidia 9800gx2

och jag har sen tidigare använt ett qtec gold 550W som alla skriver skit om.....
men har inte haft någe problem alls med något utav aggen,
så jag tänker fortsätta handla billigt

Mitt Qtec Gold 550W _brann_ iaf. Och jag har två ACE 520W, den ena heter "Atrix" men det är identiskt samma agg, som ingendera ens orkar driva en AMDX2/2GB/6800GT/1 HDD. Ett lika billigt Xion 400W klarar samma sak utan problem, så det är inte bara att det är billigt utan Colorsit/ACE/Qtec är SKITMÄRKEN. Varning!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millipou
Colorcase/ACE övervakar denna tråd haha

Om ni ser detta ACE. Be tjejen på hemsidan att raka armhålan bättre haha

Jävla loosers

Då kanske dom ser över sina nätagg och gör om och rätt, då vågar dom säkert skicka test exemplar till swec också.

Permalänk
Avstängd

Det är en grej som har stört mig dem senaste 4 månaderna.

Jag har ACE RAW DEAL 520W i min burk fortfarande.

På sidan av förpackningen står det att det ska finnas 1 8pins strömkontakt till moderkortet och 1 floppy. Istället finns det 1 4pins kontakt och 2 floppy.

Pc City säger att de inte kan göra något? Kan man få tillbaka sina pengar om en produkt är felmärkt?

Isf.. visa mig en lag på det så går jag o knäcker dem på Pc City

Permalänk
Avstängd

http://www.corsairmemory.com/cinema/movie.aspx?id=622747

Kolla länken hah

Ska nog köpa ett corsair agg nu, rädd att mitt ACE ska explodera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millipou
Det är en grej som har stört mig dem senaste 4 månaderna.

Jag har ACE RAW DEAL 520W i min burk fortfarande.

På sidan av förpackningen står det att det ska finnas 1 8pins strömkontakt till moderkortet och 1 floppy. Istället finns det 1 4pins kontakt och 2 floppy.

Pc City säger att de inte kan göra något? Kan man få tillbaka sina pengar om en produkt är felmärkt?

Isf.. visa mig en lag på det så går jag o knäcker dem på Pc City

Varför tog det dig 4 månader att upptäcka att det stod fel på förpackningen ????

Permalänk
Avstängd

Hmm en anställd på Colorcase kanske?

Jag drev om det med homo....

Eftersom jag inte behövde den kabeln. Förväntade mig att allt ska finnas i ett nätagg och att kanske Pc City kollar sina grejer också...

Det borde du också göra Obruni, som jobbar på Colorcase.

Permalänk
Avstängd

Obruni tänk lite....

Det är ju klart att du är en anställd på Colorcase. Men du verkar inte vilja säga det rakt ut.. Istället gör du reklam för dem..

Citat från dig: Här har du ett skärt och utan att du behöver limma en massa tyg:

http://www.colorcase.se/webshop/gui...p;article=10489

Har hört att det finns högtalare, tangentbord och mus att få i samma färg.

Slut citat.

Har du hört att det finns högtalare och det i samma färg? Det är ju klart du jobbar ju där.

DAN!!!!

Permalänk
Avstängd

Dan, jag kommer att respektera dig som en jävligt stor och modig man om ni låter Sweclockers testa ett av era modulära eller vanliga.

Om ni är så bra som säger, låt nån bevisa det!

Jag vill inte hacka på dig, men alla blir ju sura om något företag ljuger..

Peace.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obruni
Varför tog det dig 4 månader att upptäcka att det stod fel på förpackningen ????

Skall du gå till PC City och skrika "Homo" igen som du skrev i ett inlägg (som du har ändrat nu) för några dagar sedan bara för att du inte går ner direkt och påpekar felet när du upptäcker felet.

Du vet väl att jag stod vid support disken och väntade på personalen. Han kommer sedan och jag berättar mitt problem, han öppnar en 420W? nätaggregat och kollar igenom om samma kablar fattas. Då säger han: Alla ACE RAW DEAL i butiken är fel anmärkta haha

Permalänk
Medlem

Skaffade en phenom 9750 nu. Har ett ace rawdeal 620w och 4 gb ram minne och ett asus nvidia 8800gt. Fungerar skit bra faktiskt, inga problem med nätaggregatet för mig.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Avstängd

Det är ju klart!! MEn det är rippeln som skadar alla dina dyrbara komponenter....

Sakta men säkert kommer även fläkten låta som fan

Permalänk
Medlem

Okej, tror att jag tidigare skrivit att detta var ok agg. Har nu haft ett jävla strul med skiten och jag har förpassat det åt helvete. Köp inte!

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Avstängd

*bort /moderator*

Permalänk
Medlem

Tycker det skrivits en massa konstigt i denna tråd, låter som en massiv propaganda krig mot ACE.

Varför fungerade mitt ACE 520W med en E4500 överklockad till 3,1ghz och ett HD4850 med 3st HDD's och 5st fläktar, vissa säger ju att de inte får igång deras 386'a med nätagget, svårt och tro det faktiskt.
Visserligen är det inga strömstarka saker jag har i men det blir betydligt mer än de 135W som någon sa klarade biffen där ett ACE 620W inte fixade.

Endera är det nätagg jag fått inte samma som er andra eller så lyckades jag faktiskt ha ett och inte ljög om att det faktiskt fungerar.

Jag bytte ut det för att jag visste att jag betalat billigt för det och ville ha ett tyst nätagg, annars är jag inte förvånad alls om det fungerat perfekt idag 1år senare.

Oavsett om det inte faktiskt levererar 520W (som ingen vet) så var alla spänningar stabila under last och väl inom marginalen för vad de får diffa.
Ripple vet jag inte, möjligt att det är kef, men det är ju svårt att mäta utan korrekt mätinstrument.

Hade jag haft mitt kvar så hade jag sänt det in till SWEC för recension, jag är inte alls rädd att det ska börja brinna eller dylikt, möjligtvis är speccen överdrivna, men 135W fördelat på de olika linorna det sätter jag ballen på att det klarar.

Permalänk
Medlem

Hört talas om ojämn kvalitet någon gång?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
Tycker det skrivits en massa konstigt i denna tråd, låter som en massiv propaganda krig mot ACE.

Varför fungerade mitt ACE 520W med en E4500 överklockad till 3,1ghz och ett HD4850 med 3st HDD's och 5st fläktar, vissa säger ju att de inte får igång deras 386'a med nätagget, svårt och tro det faktiskt.
Visserligen är det inga strömstarka saker jag har i men det blir betydligt mer än de 135W som någon sa klarade biffen där ett ACE 620W inte fixade.

Endera är det nätagg jag fått inte samma som er andra eller så lyckades jag faktiskt ha ett och inte ljög om att det faktiskt fungerar.

Jag bytte ut det för att jag visste att jag betalat billigt för det och ville ha ett tyst nätagg, annars är jag inte förvånad alls om det fungerat perfekt idag 1år senare.

Oavsett om det inte faktiskt levererar 520W (som ingen vet) så var alla spänningar stabila under last och väl inom marginalen för vad de får diffa.
Ripple vet jag inte, möjligt att det är kef, men det är ju svårt att mäta utan korrekt mätinstrument.

Hade jag haft mitt kvar så hade jag sänt det in till SWEC för recension, jag är inte alls rädd att det ska börja brinna eller dylikt, möjligtvis är speccen överdrivna, men 135W fördelat på de olika linorna det sätter jag ballen på att det klarar.

Jag vet inte exakt hur bra eller dåligt ACE är, men det är ju inte känt som kvalitetsagg direkt...

Ett Corsair CX400W har inga problem att driva ditt system och ger exakt samma effekt på 12V som ACE 520 enligt spec (30A), men sedan ger nog Corsair 400W troligen mer än ACE 520W i praktiken vid ett obereoende test. Så man sparar inte mkt pengar på att välja budgetagg eftersom man måste jämföra med kvalitetsagg med mkt lägre angiven effekt. Corsair CX400 kostar ca 550kr, inte stor skillnad mot ACE 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
Tycker det skrivits en massa konstigt i denna tråd, låter som en massiv propaganda krig mot ACE.

Varför fungerade mitt ACE 520W med en E4500 överklockad till 3,1ghz och ett HD4850 med 3st HDD's och 5st fläktar, vissa säger ju att de inte får igång deras 386'a med nätagget, svårt och tro det faktiskt.
Visserligen är det inga strömstarka saker jag har i men det blir betydligt mer än de 135W som någon sa klarade biffen där ett ACE 620W inte fixade.

Endera är det nätagg jag fått inte samma som er andra eller så lyckades jag faktiskt ha ett och inte ljög om att det faktiskt fungerar.

Jag bytte ut det för att jag visste att jag betalat billigt för det och ville ha ett tyst nätagg, annars är jag inte förvånad alls om det fungerat perfekt idag 1år senare.

Oavsett om det inte faktiskt levererar 520W (som ingen vet) så var alla spänningar stabila under last och väl inom marginalen för vad de får diffa.
Ripple vet jag inte, möjligt att det är kef, men det är ju svårt att mäta utan korrekt mätinstrument.

Hade jag haft mitt kvar så hade jag sänt det in till SWEC för recension, jag är inte alls rädd att det ska börja brinna eller dylikt, möjligtvis är speccen överdrivna, men 135W fördelat på de olika linorna det sätter jag ballen på att det klarar.

Vad är konstigt? överdriver specifikationer, fel märkta, många smäller tidigt även om det finns folk som haft sina i +1år...+ Aces ovilja att samarbeta tex så har jag mailat dom med vanliga frågor men inte fått något svar + det går inte att hitta någon svensk review trots att Ace är ett svenskt(?) företag även om det är rebrandade agg.
Sen får man var man betalar för..."520w" för 300kr luktar inte direkt kvalité även om man är fattig så förtjänar övriga delar ett bättre öde.

Permalänk
Medlem

Om ni ska ha något Ace Raw Deal agg så ska ni ta 640 W modellen
Skiljer en 100 i pris. Men den är betydligt bättre än 520W.
Har testat båda och 640W är bättre. Är även en 6pins Pci-ex sladd där.

Rekommenderar för budget datorn elr liknande

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Vad är konstigt? överdriver specifikationer, fel märkta, många smäller tidigt även om det finns folk som haft sina i +1år...+ Aces ovilja att samarbeta tex så har jag mailat dom med vanliga frågor men inte fått något svar + det går inte att hitta någon svensk review trots att Ace är ett svenskt(?) företag även om det är rebrandade agg.
Sen får man var man betalar för..."520w" för 300kr luktar inte direkt kvalité även om man är fattig så förtjänar övriga delar ett bättre öde.

Inte för att misskreditera någon eller så, men <135W tror jag knappast hade fungerat med mitt system i load, det hade dukat under lågt innan jag överklockade förmodligen hade det dött, digerdödens död så fort jag satte igång burken,(C2D med 40% OC, HD3850 överklockat, 3st HDD's, 2st DVD, 2st PCI kort mm, enligt mina beräkningar hamnar det på vid tillfället 204W i total load) än värre hade <135W nätagg inte kunnat hålla relativt stabila spänningar under load med dåvarande system, kanske är 620W Ace raw deal sämmre än det 520W ace raw deal jag ägde, fullt möjligt men knappast troligt.

Jag säger inte att det är någonting att rekomendera men det fungerade faktiskt ungefär som jag förväntat mej, klarade att driva min rigg utan några BSOD eller några andra problem relaterade till undermålig spänning på linorna, högljutt hade jag inte räknat med, därför bytte jag.

Som jag tycker framgår i denna tråden så pratar vi om ACE produkter unjefär som att de har lika mycket strömstyrka som en mobilladdare, så upplever jag tråden iallaf.

Men jag instämmer att det är ju ingen noga efterforskning som behövs för att döma ut ACE som ett oseriöst företag, de borde förståss svara och skicka ut ett ex om de står för vad de säljer. Det gör de uppenbarligen inte. Att joxa med etiketter och ljuga om W och A är någontig de flesta håller på med, inget specifikt för just ACE, bara att det är tydligt upp förstorat i denna tråd.

...vad jag egentligen menar, denna tråden ger lixom sken av -1 på en skala mellan 0-10 medans jag tycker min upplevelse var klart bättre än så.

Om jag skulle inhandla ett nytt ACE nätagg - knappast, men det jag hade fungerade fint och den som har det nu har inga som helst problem med det heller. (Javisst vet jag vad "ripple" är och hur det påverkar över tid, men det har jag inte kunnat mäta själv.)

Jag är sjukt nöjd med Corsair men det fungerade fin-fint med ACE oxå, lite motsats mot det flera påstår sej upplevt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
...Att joxa med etiketter och ljuga om W och A är någontig de flesta håller på med, inget specifikt för just ACE, bara att det är tydligt upp förstorat i denna tråd...

Ge exempel på vilka av de seriösa tillverkarna som gör detta?

Kan du inte det, låt vänligen bli att skriva "de flesta", om du egentligen menar något annat (eller gör det i rent provocerande syfte, alternativt försöka släta över Ace felaktiga siffror).

Alla agg jag köper iaf, är noggrant testade och klarar oftast mer än angiven effekt och långt under angivet rippel.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
Inte för att misskreditera någon eller så, men <135W tror jag knappast hade fungerat med mitt system i load, det hade dukat under lågt innan jag överklockade förmodligen hade det dött, digerdödens död så fort jag satte igång burken,(C2D med 40% OC, HD3850 överklockat, 3st HDD's, 2st DVD, 2st PCI kort mm, enligt mina beräkningar hamnar det på vid tillfället 204W i total load) än värre hade <135W nätagg inte kunnat hålla relativt stabila spänningar under load med dåvarande system, kanske är 620W Ace raw deal sämmre än det 520W ace raw deal jag ägde, fullt möjligt men knappast troligt.

Jag säger inte att det är någonting att rekomendera men det fungerade faktiskt ungefär som jag förväntat mej, klarade att driva min rigg utan några BSOD eller några andra problem relaterade till undermålig spänning på linorna, högljutt hade jag inte räknat med, därför bytte jag.

Som jag tycker framgår i denna tråden så pratar vi om ACE produkter unjefär som att de har lika mycket strömstyrka som en mobilladdare, så upplever jag tråden iallaf.

Men jag instämmer att det är ju ingen noga efterforskning som behövs för att döma ut ACE som ett oseriöst företag, de borde förståss svara och skicka ut ett ex om de står för vad de säljer. Det gör de uppenbarligen inte. Att joxa med etiketter och ljuga om W och A är någontig de flesta håller på med, inget specifikt för just ACE, bara att det är tydligt upp förstorat i denna tråd.

...vad jag egentligen menar, denna tråden ger lixom sken av -1 på en skala mellan 0-10 medans jag tycker min upplevelse var klart bättre än så.

Om jag skulle inhandla ett nytt ACE nätagg - knappast, men det jag hade fungerade fint och den som har det nu har inga som helst problem med det heller. (Javisst vet jag vad "ripple" är och hur det påverkar över tid, men det har jag inte kunnat mäta själv.)

Jag är sjukt nöjd med Corsair men det fungerade fin-fint med ACE oxå, lite motsats mot det flera påstår sej upplevt.

Jag har aldrig påstått att Ace aggen ger si eller så mycket watt men dom klämmer verkligen inte ut vad som står på klisterlappen, ett 600w Ace ger säkert runt 300w watt och det är mer än nog för att dra det systemet du skrev ut, 600w däremot från bra tillverkare drar alla system på marknaden så länge du inte ska ha fler än 2 gpus om det kommer från en pålitlig tillverkare.

Nu kanske folk anser att det här är ok eftersom det handlar om en så pass lite summa pengar men tänk om BMW för att ta ett exempel börjar skriva att deras bilar har 300hk istället för 200hk så skulle det bli en jävla debatt, det är principen.
Som MultiMan skriver ge exempel på en seriös tillverkare som gör detta...

Permalänk
Hedersmedlem

BMW är ett intressant exempel på ett bilmärke som i nästan alla år konsekvent gett mer effekt än angivet på papperet (verifierat gång på gång med acc-siffror och bromsbänk), lite som Corsair. Hmmm, kanske därför jag även kört BMW länge, både bil och MC.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
BMW är ett intressant exempel på ett bilmärke som i nästan alla år konsekvent gett mer effekt än angivet på papperet (verifierat gång på gång med acc-siffror och bromsbänk), lite som Corsair. Hmmm, kanske därför jag även kört BMW länge, både bil och MC.

Nu kanske det var ett dåligt exempel för att illustrera ett dåligt märke, BMW är bra och har framförallt högklassiga dieselmotorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Ge exempel på vilka av de seriösa tillverkarna som gör detta?

Kan du inte det, låt vänligen bli att skriva "de flesta", om du egentligen menar något annat (eller gör det i rent provocerande syfte, alternativt försöka släta över Ace felaktiga siffror).

Alla agg jag köper iaf, är noggrant testade och klarar oftast mer än angiven effekt och långt under angivet rippel.

Ahh en kuggfråga har vi här!, "seriösa" skrev ju inte jag, men det är ju fråga om definition och inte resultat eftersom vi har noll insyn till annat än spekulationer och det som utgivits på nätet, inte sant?

Klart jag kan rota fram fler än ACE som inte håller vad spec. säger, saken är den att det inte är ovanligt att just PSU tillverkare överdriver spec., detta är antagligen för att många köper idag alldeles för mycket effekt och de "säljsmarta" drar nytta av det.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=19
Här skryter iallaf. fler än ACE med specifikationer som tydligen inte duger för testbänken, men "seriösa" säger jag ingenting om.

Just "de flesta" är väl inte sant, det har du helt rätt i det var lite taffligt uttryckt av mej, jag borde skrivit det på ett annat sätt kan man tycka nu i efterhand.

Jag försöker verkligen inte "släta över Ace felaktiga siffror" men min upplevelse är inte så hemsk som många påstår, och eftersom detta är en tråd att diskutera det i så har jag rätt att ge min input på det hela.
Denna tråden började väl som en öppen diskussion där åsikter kan tas i beaktande, och jag ville helt sonika ge min version och upplevelse av produkten. Detta borde inte uppfattas som provocerande bara för att någon har ett ont öga mot Ace.

Men Hiper, Xilenze, OCZ, Northq, Aspire mm.. har haft nätagg som inte levererat på testbänken eller i hemmen, det finns alltså hos många tillverkare inte bara de allra billigaste. (Ace, sunbeam mfl.)
Men tyvärr är det inte lätt att hitta ordentligare fakta än forum trådar om det, och det är ju knappast giltigt som referens. En del test har haft "dyra" märken som faktiskt bröt ihop på testbänken, men *suprice* dessa hittar jag inte nu.

..japp, jag lärde mej av Ace att man behöver ett noga utprovat hjärta i datorn, när jag köpte just det 520W ace hade jag inte samma kvalité på varken hårdvara eller förstånd.

Permalänk

Inget fel hitills med mitt ACE's "påstådda" 520 watts nätaggregat. Köpte mitt tillsammans med ett billigt ACE-chassi, och allting gick på 500 kr. Billigt! Men jag ville komma billigt undan... Ska man köpa ett chassi utan PSU, och med ett Corsair, får du betala runt ~ 1300 kr istället. Skiljer ganska mycket.

Mitt ACE 520W driver ett Gigabyte P35 DS3, Q6600 (2.4 GHz än så länge), 4GB RAM och ett ATI X800. Agerar server. Har gått klockrent. Okej. Kanske inte det bästa agget, men det duger.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millipou
Det är ju klart!! MEn det är rippeln som skadar alla dina dyrbara komponenter....

Sakta men säkert kommer även fläkten låta som fan

Okej, jag vet inte så mycket om nätaggregat. Men vad är rippeln och ur kan det skada mina komponenter?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Hedersmedlem

Rippel är störningar i likströmmen som alltid finns mer eller mindre i alla nätagg. ATX-standarden anger ett visst högstavärde. De bästa aggen ligger kanske på 10-20% av det värdet.

Billiga agg ligger oftast över och ökar kraftigt med tiden, vilket inte händer med kvalitetsagg pga mycket bättre komponenter som inte åldras alls lika snabbt.

Eftersom elektrolytkondensatorer endast vill ha likström innebär det att de bla upphettas och tar slut i förtid, vilket innebär att de inte filterar bra längre. En anledning till att moderkort, grafikkort mm går sönder i förtid är just dåliga nätagg som ripplar kraftigt.

Ett högklassigt nätagg är din bästa (och borde vara första) investering för en lång och problemfri datoranvändning.

Edit: http://www.hardocp.com/article.html?art=MTYwOSw3LCxoZW50aHVza...
Här kan du se hur Corsairs billigaste agg beter sig gällande rippel. Ett exempel på utmärkt resultat trots relativt lågt pris.

Titta gärna runt på deras andra tester för att jämföra med andra agg. Ace har jag aldrig sett test på (bara det en kraftig varningssignal), men mångas personliga erfarenheter och genom att lyfta på locket och titta på komponenter och konstruktion, visar att det tillhör bottenskiktet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro