Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=103304

Här kan du se svenska priserna iaf.
Kanske är något billigare i utlandet men frakten blir nog också dyrare så jag tror inte man sparar speciellt mycket på det.

Fraktpriserna på minneskort ifrån hong kong ligger ofta på runt 30kr.
Inte ovanligt att svenska butiker tar mer än så för inrikesfrakt

Man tjänar rätt ordentligt med pengar på att importera minneskort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Fraktpriserna på minneskort ifrån hong kong ligger ofta på runt 30kr.
Inte ovanligt att svenska butiker tar mer än så för inrikesfrakt

Man tjänar rätt ordentligt med pengar på att importera minneskort.

Jo om det slinker igenom tullen så

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Okej nån som vet nån sida man kan beställa ifrån? (minneskort från kina)

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats ringa med VoIP från P1an?

Permalänk
Medlem

I min ligger det något som heter DefaultWiFiAccount under internetkonton, och detta går inte att ta bort eller redigera på något sätt.. Står att det är skrivskyddat.

När jag ansluter till ett wlan verkar nätverket hammna "i" detta kontot eller hur man ska säga. Det skapas inget eget konto för wifinätverket men det går att surfa, och i DefaultWifiAccount loggas datatrafiken.

En annan w-lan relaterad fråga också. Ja hade först WPA skydd på mitt nät hemma, men då stod det bara "Anslutningen misslyckades" när jag skrev in passwordet och skulle ansluta. När jag tog bort säkerheten helt fungerade det dock att ansluta.. Vad kan problemet vara? Den ska ju klara såväl WPA som mer därtill..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
I min ligger det något som heter DefaultWiFiAccount under internetkonton, och detta går inte att ta bort eller redigera på något sätt.. Står att det är skrivskyddat.

När jag ansluter till ett wlan verkar nätverket hammna "i" detta kontot eller hur man ska säga. Det skapas inget eget konto för wifinätverket men det går att surfa, och i DefaultWifiAccount loggas datatrafiken.

Det stämmer, om du ansluter till ett nätverk UTAN säkerhet kommer den trafiken att gå via detta standardkonto. Om du däremot ansluter mot ett nätverk med någon form av säkerhet, kommer det att skapas ett konto för just det nätverket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frazer84
Det stämmer, om du ansluter till ett nätverk UTAN säkerhet kommer den trafiken att gå via detta standardkonto. Om du däremot ansluter mot ett nätverk med någon form av säkerhet, kommer det att skapas ett konto för just det nätverket.

Ah, har upptäkt detta nu :), tyckte det verkade lite skumt först.

Det jobbiga att när jag stängde av säkerheten på mitt nät, så anslöt den genom standardkontot, och när jag satte på den igen, så tror telefonen att den fortfarande ska använda konfigurationen i standardkontot, och därav står det bara "Anslutningen misslyckades", för att det ska fungera fick jag manuellt skapa ett konto. Men det är väl sådant man får leva med antar jag..

Tycker för övrigt det är väldigt konstigt att telefonen inte fungerade med mitt nät när det var WPA-skyddat. WPA stöd finns ju i telefonen. Bara helt oskyddat och WEP funkade.. Så jag får väl helt enkelt köra med WEP i fortsättningen.

Edit

Prövade nu i ett helt annat WPA nätverk och det funkade inte här heller. Telefonen verkar helt enkelt inte gilla WPA.

I följande recension finns samma problem;http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030106,49292318-2,00.ht...

Någon mer med samma erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Citat:

buhuuu! tror min P1i har dött efter 20minuters användan. Plockade upp den, startade upp och stoppa i datakabeln.. körde sony ericsson update men min dator råkade hänga sig. nu startar den upp och skärmen lyser men får ingen bild nån som ha nån idé hur man kan lösa detta? =(

En polare som har problem med hans P1i, går detta att lösa?

Tack i förhand!

Edit: Det löste sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

finns det sånt där tv remote program till P1an?

Permalänk
Hedersmedlem

testar .ett inlägg från telefonen, verkar ju funka fint!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en bra och gratis msn klient? Använder fring nu men tycker inte riktigt om det..

Permalänk
Medlem

När man surfar med wlan och sen tappar täckning så går telefonen automatiskt över till gprs, nån som vet lösningen?

När man har ett mörkt tema och ska skriva sms för hand, så ser man inte vad man själv skriver. Någon som sett om man kan ändra färg på det man "målar" på skärmen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
När man surfar med wlan och sen tappar täckning så går telefonen automatiskt över till gprs, nån som vet lösningen?

När man har ett mörkt tema och ska skriva sms för hand, så ser man inte vad man själv skriver. Någon som sett om man kan ändra färg på det man "målar" på skärmen?

Ha enbart WLAN i gruppen borde funka?
kontrollpanelen>anslutningar>internetkonton>grupper

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

har fått min p1 nu, funkar ju fint :). liten fråga, är det bara på min som teckningen hoppar upp och ner hela tiden? går från 0 till fullt var 30 sek

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Ha enbart WLAN i gruppen borde funka?
kontrollpanelen>anslutningar>internetkonton>grupper

Tack ska testa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
har fått min p1 nu, funkar ju fint . liten fråga, är det bara på min som teckningen hoppar upp och ner hela tiden? går från 0 till fullt var 30 sek

Har du bara GSM-simkort så får du stänga av 3G'n i telefonen. Alt skaffa nytt simkort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som vet nåt bra podcastprogram till p1:an så man kan ladda ner podcasts via wlan utan att gå omvägen via datorn?

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Har du bara GSM-simkort så får du stänga av 3G'n i telefonen. Alt skaffa nytt simkort

Jo jag hittade den inställnigen senare på kvällen :), så den funkar fint nu, är hittills riktigt nöjd med mitt köp. Tack ändå för svaret!

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
Jo jag hittade den inställnigen senare på kvällen :), så den funkar fint nu, är hittills riktigt nöjd med mitt köp. Tack ändå för svaret!

Alu, om du vill använda dig av 3G funktionen så får du ta och ringa comviq kundtjänst och beställa ett 3G kort gratis med ditt nuvarande telefonnr. Det funkar eftersom jag har gjort samma sak, satt i samma sits som du när jag hade GSM. Tog och ringde till comviq och de skickade mig ett 3G kort inom två arbetsdagar till brevlådan.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Nån som vet nåt bra podcastprogram till p1:an så man kan ladda ner podcasts via wlan utan att gå omvägen via datorn?

Har också letat efter ett sådant program. Hoppas någon känner till ett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Alu, om du vill använda dig av 3G funktionen så får du ta och ringa comviq kundtjänst och beställa ett 3G kort gratis med ditt nuvarande telefonnr. Det funkar eftersom jag har gjort samma sak, satt i samma sits som du när jag hade GSM. Tog och ringde till comviq och de skickade mig ett 3G kort inom två arbetsdagar till brevlådan.

Frågar man snällt kan man få ett kombinerat 3G/GSM simkort, vilket jag fick (var dock ett tag sedan nu). Faktiskt mycket användbart när man byter ibland mellan äldre och nyare telefoner.

Permalänk
Medlem

Är inte alla kort både 3g och GSM? Om man inte har 3g täckning ringer man ju över GSM. Mitt kort som är sen förra sommaren fungerar utmärkt i telefoner som inte är 3g.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Någon som känner till en bra och gratis msn klient? Använder fring nu men tycker inte riktigt om det..

Ebuddy Beta tycker jag funkar bra:
http://www.ebuddy.com/mobilebeta/

Permalänk
Medlem

Vilken sida är bra/kan man lita på när man vill ha program etc till sin P1?

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

Jag har haft båda telefonerna under ca 2 månader nu. Går inte direkt att jämföra modellerna. N95 är plastig och slö. Dock är kameran fantastisk. Speciellt videoinspelning. Positivt är även formatet och slidermodellen. N95ans mottagning, ljud och ljuduppspelning slår allt jag prövat i mobilväg. Och jag har prövat det mesta.
GPSen funkar bra, men låser satelliter för sakta. Jag installerade Route 66 som var bra. S60 3rd edit är bra och stabilt. Dock är t.ex. kalenderfunktion inte så bra. N95ans batteri lämnar mkt över att önska. Orkar knappt en dag för mig. HSDPA känns bra när man plockar hem stora bilagor ifrån mejl. Annars är jag inte säker på användbarheten av det. Telefonen är riktig dålig att surfa på eftersom det tar mkt lång tid att skriva in text. T.ex. hemsidan osv.

För att gå över på P1an så inleder jag med att säga att batteriet suger där också. Klarar max en dag. Kameran är okej, men har alldeles för konstiga inställningsmenyer. Blixten är dessutom på samma nivå som nallarna var för ca 4 år sen. Annars känns byggkvaliteten i P1an som det stora pluset! Menyerna går relativt snabbt när man har öppnat ett program tidigare. Dock går det smärtsamt långsamt när skall t.ex. besvara ett sms. Trycker man svara så tar det rejält lång tid innan man kan börja skriva. Slö processor men mkt ramminne.

Det allra största minuset med P1:an måste vara den fullständigt usla telemottagningen. Jag kör 3G och brukar alltid har full mottagning överallt, då jag bor i sthlms innerstad. Med P1:an har jag dock aldrig mer än 3 staplar, av 5. På landet kan jag inte ens ringa. Ingen mottagning alls. Sätter jag dock i simkortet i N95an så får jag näst intill full mottagning. Detta är mkt svagt av SE. Vill även passa på att klaga på den usla högtalarfunktionen, jämfört med N95ans som är av högsta klass. P1ans högtalare spelar inte i samma liga som nokians. Ljudupptagningen är även den under all kritik. Folk har generellt svårt att höra vad jag säger om jag inte talar högt rakt in i micken.
Ett stort plus går annars till P1ans kalenderfunktion som är det bästa jag har prövat. Tangentbordet fungerar helt okej, men inte lika bra som på min E61i. Minus för att det saknas svenska tangenter.

Skulle gärna ha tagit det bästa från båda nallarna. D.v.s. n95ans kamera, OS, samt telefonegenskaper, och satt det i P1ans tangentbord, byggkvalitet, kalender, och tryckskärm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
Det allra största minuset med P1:an måste vara den fullständigt usla telemottagningen. Jag kör 3G och brukar alltid har full mottagning överallt, då jag bor i sthlms innerstad. Med P1:an har jag dock aldrig mer än 3 staplar, av 5. På landet kan jag inte ens ringa. Ingen mottagning alls. Sätter jag dock i simkortet i N95an så får jag näst intill full mottagning. Detta är mkt svagt av SE.

Då kan jag rekomendera dig att byta till en riktig operatör, Telia. Comviq har inte alla hästar i stallet

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonsson86
Då kan jag rekomendera dig att byta till en riktig operatör, Telia. Comviq har inte alla hästar i stallet

hur kan det vara operatörens fel om det funkar bra i en annan telefon?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

aha läste inte att du hade testat i en annan telefon i ditt inlägg

Tyvärr måste jag nog säga att du tyvärr kanske har råkat ut för en måndagsmodell. På min P1:a så är täckningen mycket mycket bra.

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av breidan
För att gå över på P1an så inleder jag med att säga att batteriet suger där också. Klarar max en dag.

Det allra största minuset med P1:an måste vara den fullständigt usla telemottagningen. Jag kör 3G och brukar alltid har full mottagning överallt, då jag bor i sthlms innerstad. Med P1:an har jag dock aldrig mer än 3 staplar, av 5. På landet kan jag inte ens ringa. Ingen mottagning alls. Sätter jag dock i simkortet i N95an så får jag näst intill full mottagning. Detta är mkt svagt av SE.

Håller inte med om ovanstående. Idag var min PI fulladdad när jag gick hemifrån, under dagen surfade jag en del med wlan, skickade lite sms, läste och skickade mail, och ringde röstsamtal samt allmänt pillade med den. Nu (klockan 20.30) visar batteriet 75%.

..och mottagningen?? Jag har i princip full 3G mottagning var jag än befinner mig (om jag inte drar ut på landet då). Har tele2comviq och bor i göteborg.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med mina SMS, när jag får ett SMS så dyker det inte upp något medelande om det och ingen signal vare sig ljud eller vibrator. För att se nya sms måste man själv gå in och kolla inkorgen. Någon som vart med om samma problem?

Edit: Tror det har löst sig nu. Har ingen aning om vad jag gjorde.

Permalänk

Nån som vet om man kan få tag på en annan mediaspelare till den?

Permalänk
Hedersmedlem

Opera sparar inte mitt lösenord för wlan-login. Någon inställning jag missat? Väljer att telefonen skall spara uppgifterna, och det funkar ett tag. Men någon dag senare så har den glömt bort dem.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading