Call Of Juarez , problem

Permalänk
Medlem

Call Of Juarez , problem

hejsan

Nu har jag köpt spelet Call Of Juarez, när jag installerat och ska starta spelet möts jag av en ruta som kollar datorns prestanda.
Efter en stund säger den att min processor är för dålig :S är det för att jag har en dubbelkärnig eller är den för dålig ? jag har en C2D E6400 , tycker den borde klara av det .

Tack på förhand

EDIT: man kanske måste uppdatera spelet för att den ska känna av att jag har dubblakärnor?

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk

testa att stänga av den ena kärnan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Walker
testa att stänga av den ena kärnan!

Är bara AMD processorer som har problem med det.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Problemet löst . lås tråden

Visa signatur

Asus P5B - C2D E6400@3,2Ghz - Corsair XMS2 2048mb - Gainward 8800GTS 620/1000Mhz
Asus P4RD1-MX - Celeron D 3,06Ghz - 2x512Mb
Asus P4SD-LE - P4 3,2Ghz - 2x512Mb - nVIDIA FX 5900 Ultra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Är bara AMD processorer som har problem med det.

Aldrig haft problem, kanske Intel?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pinkshark
Problemet löst . lås tråden

Hur löste du det? Kan vara bra för andra att få veta.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Vad tänkte han med....?

Man kan ju fan inte bara skriva att problemet e löst och be någon moderator att låsa tråden utan att skriva hur man fick bot på problemet...

Vad var lösningen?
Har samma problem med min Intel T7200.

Permalänk

Jag har för mig att COJ bara tar klockfrekvensen rakt av och inte tar hänsyn till att man har 2 eller fler kärnor. Förbaskat bra spel i vilket fall.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Jag har för mig att COJ bara tar klockfrekvensen rakt av och inte tar hänsyn till att man har 2 eller fler kärnor. Förbaskat bra spel i vilket fall.

Riktigt segt spel som de har fyllt ut med en massa enkla hopp o grejjer för att det ska bli längre speltid. gillade det dock hyffast i vissa stunder. Men vissa grejjer kändes ju som om att de bara var med för att speltuden skulle bli längre. Typ springa runt hela berget för att putta ner en sten på en annan sten:P. Klarade det på två dagar. Det var för mycket utstakat vad man skulle göra. och för enkla "problem".

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b