World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Nee tror att dom tog bort det alltså man behöver inte göra den questen för att bli en wepaonsmith .... i alla fall gjorde jag inte den.... och jag har nu 375 i bs och e master swordsmith

Permalänk
Medlem

då ska jag sticka till vinterspring å kolla.... blir fasen inte klok på det här... Det finns fin fina guider på vad man ska göra för å få skill men det finns mig veterligen ingen guide som talar om exakt vart alla Quest givare är....ska kolla upp winterspring hoppas det är som du skrev att det är en quest där..Det är inte så att man måste ha en viss honor någonstans för att träna?

Edit: Winterspring var rätta stället även för Sword och mase...

Nu återstår bara å hitta nån som kan träna mig göra spelets värsta tvåhands yxa... någon som vet vad den yxan heter??

Permalänk
Medlem

Bloodmoon

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Gör macen istället.

Permalänk
Medlem

stormherald!!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Blir så jävla sur på folk.
Hjälpte en snubbe med ett quest när Gut Ripper droppar, dum som jag var tryckte jag på 'Greed', tänkte inte riktigt och snubben verkade ok först.
Gissa vad han tog...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Blir så jävla sur på folk.
Hjälpte en snubbe med ett quest när Gut Ripper droppar, dum som jag var tryckte jag på 'Greed', tänkte inte riktigt och snubben verkade ok först.
Gissa vad han tog...

Jävla idioter måste man säga.

Alltid när epics droppar så ger jag fan i att trycka nåt innan jag frågar resten av puggiluggen.

Samma sak hände när jag drog den 25:e turen i botanica på jakt efter offhand fisten från andra bossen.
Fick mig mainhanden från arcatraz så måste ju fixa offhanden lixom.

Är rogue btw.
Frågade gruppen om det var okej om jag tog den rackarn om den droppade och inga problem hade dem med det.

Den droppar! jag flinar o trycker på need.
när jag ser att huntern i vår grupp också trycker på need och outrollar mig.
.. kul

10 runs senare så fick jag den btw.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Den är faktiskt ett helt okej huntervapen om man nyss blivit 70 Visst finns det bättre, men det finns det för rogues också ^^

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

klart de
There is allways a bigger fish

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jävla idioter måste man säga.

Alltid när epics droppar så ger jag fan i att trycka nåt innan jag frågar resten av puggiluggen.

Samma sak hände när jag drog den 25:e turen i botanica på jakt efter offhand fisten från andra bossen.
Fick mig mainhanden från arcatraz så måste ju fixa offhanden lixom.

Är rogue btw.
Frågade gruppen om det var okej om jag tog den rackarn om den droppade och inga problem hade dem med det.

Den droppar! jag flinar o trycker på need.
när jag ser att huntern i vår grupp också trycker på need och outrollar mig.
.. kul

10 runs senare så fick jag den btw.

EXAKT samma sak hände när jag höll på att levla upp min warrior-alt.
var i zf och sa att jag ville ha den här
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=9379&locale=enUS...

Så droppar den och huntern snor den, med motivationen att han ville ha epicen..

som bara har en chance on hit >.<

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Någon som vet några bra warrior pvp filmer ?
Helst BG pvp och en warrior med riktigt nice gear.

Permalänk
Medlem

Närmar mig 70 sakta men säkert nu, kör mining(260+ just nu) och jewelcrafting (~110)... ska jag skippa JC och köra Master Axesmith istället?
Kör som sagt shaman, ska enbart ha den till PvP för tillfället, så ska jag satsa på BS, eller försöka få Merciless Axes?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Närmar mig 70 sakta men säkert nu, kör mining(260+ just nu) och jewelcrafting (~110)... ska jag skippa JC och köra Master Axesmith istället?
Kör som sagt shaman, ska enbart ha den till PvP för tillfället, så ska jag satsa på BS, eller försöka få Merciless Axes?

Ska du köra PvP ta isf mace, axe är det sämsta av de tre.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Någon som vet några bra warrior pvp filmer ?
Helst BG pvp och en warrior med riktigt nice gear.

Anise i Forte ska snart släppa en film :p, har en warglaive och cataclysm's edge

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Kazzak&n=Anise

han har vart rank 14 med

Permalänk

hmm kommer ihåg att det ska finnas en hemsida där det står väldigt bra vad det finns för gear till alla specifika klasser och speccs, kan dock inte hitta hemsidan igen, kommer ihåg att den var ljus blå någon som vet vilken jag menar?

mvh

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

bugar och bockar

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Smarta grabbar det finns alltså...

Bestämde mig för att sluta helt med wow i början av maj. Tänkte för någon dag sedan att jag skulle ta och logga in och kolla hur det var med lite kompisar och så.

Hur jag än försöker så lyckas jag inte logga in. Trycker på retriev lost PW och skriver in rätt svar och allting då jag kommer på att jag inte har mailen till den kvar. (Var en gammal skol-mail som försvann när jag slutade skolan)

Mailar till blizz som säger vad jag ska göra för att byta pw och mail. Skannar helt enkelt in mitt pass och det löser sig på 2 dagar. Ser då att någon har hackat mitt account för att fortsätta spela på det då jag slutat helt.

Luskar lite utan att logga in i spelet genom att trycka på paid character transfer för att se vilka gubbar som finns och om han har deleatat min 70 hunter.
Då ser jag plötsligt vem det är som har tagit mitt account. Han som har haft om våran guildbank! Ser detta genom att han har startat en char som heter "hansnamn"bank. (Ni förstår nog vad jag menar).

Sen ser jag till min stora förvåning att han har alltså flyttat över hela guildbanken till min char! Och alla hans bankchars också..

Duktigt sur han måste känna sig nu så här i efterhand när jag tog tillbaka mitt account!

Har inte riktigt bestämmt mig vad jag ska göra med sakerna än dock då jag inte spelar längre. Men man kanske skulle ta och spela upp en gubbe till 70 igen då jag har pengar så jag klarar mig ett tag

Så vad tycker ni jag ska göra? Skicka över alla saker från bankerna till en ny char eller ska jag bara ta hans saker och skicka tillbaka alla guildbank saker till en annan i guilden?

Hur det än blir så kommer alla skylla på honom att han har slarvat bort guildbank sakerna. Dem vet inte ens att jag har tagit tillbaka accountet som han har stulit!

MvH Gavve

Edit: reserverar mig för slarv och stavfel..

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Smarta grabbar det finns alltså...

Bestämde mig för att sluta helt med wow i början av maj. Tänkte för någon dag sedan att jag skulle ta och logga in och kolla hur det var med lite kompisar och så.

Hur jag än försöker så lyckas jag inte logga in. Trycker på retriev lost PW och skriver in rätt svar och allting då jag kommer på att jag inte har mailen till den kvar. (Var en gammal skol-mail som försvann när jag slutade skolan)

Mailar till blizz som säger vad jag ska göra för att byta pw och mail. Skannar helt enkelt in mitt pass och det löser sig på 2 dagar. Ser då att någon har hackat mitt account för att fortsätta spela på det då jag slutat helt.

Luskar lite utan att logga in i spelet genom att trycka på paid character transfer för att se vilka gubbar som finns och om han har deleatat min 70 hunter.
Då ser jag plötsligt vem det är som har tagit mitt account. Han som har haft om våran guildbank! Ser detta genom att han har startat en char som heter "hansnamn"bank. (Ni förstår nog vad jag menar).

Sen ser jag till min stora förvåning att han har alltså flyttat över hela guildbanken till min char! Och alla hans bankchars också..

Duktigt sur han måste känna sig nu så här i efterhand när jag tog tillbaka mitt account!

Har inte riktigt bestämmt mig vad jag ska göra med sakerna än dock då jag inte spelar längre. Men man kanske skulle ta och spela upp en gubbe till 70 igen då jag har pengar så jag klarar mig ett tag

Så vad tycker ni jag ska göra? Skicka över alla saker från bankerna till en ny char eller ska jag bara ta hans saker och skicka tillbaka alla guildbank saker till en annan i guilden?

Hur det än blir så kommer alla skylla på honom att han har slarvat bort guildbank sakerna. Dem vet inte ens att jag har tagit tillbaka accountet som han har stulit!

MvH Gavve

Edit: reserverar mig för slarv och stavfel..

Detta är bara min åsikt...men behåll grejerna för dig själv...om han som hade hand om guildbanken hackat ditt account så är det mer rätt att han får skylla sig om du tar tillbaka ditt eget account efter han har tagit det och fyllt det med pengar och items....och jag tror att du kan få tillbaka din lvl 70 hunter om du mailar Blizzard

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Detta är bara min åsikt...men behåll grejerna för dig själv...om han som hade hand om guildbanken hackat ditt account så är det mer rätt att han får skylla sig om du tar tillbaka ditt eget account efter han har tagit det och fyllt det med pengar och items....och jag tror att du kan få tillbaka din lvl 70 hunter om du mailar Blizzard

Bra att någon tycker det! Måste fundera lite och kolla vad det är för saker på gubbarna. Skulle vara så skönt att ha en tryggad väg till level 70 när det gäller pengar efterssom jag vill börja om ifall jag startar igen.

Oj! Jag glömde såklart säga att inte hade deletat någon av mina 2 chars. Sa ju bara att jag kollade..

Ska ta och logga in på måndag så fort jag har installerat spelen igen. Eller om jag gör det imorgon kväll\natt då jag kommer hem. Kan redogöra här och ta lite screenshots på vad det finns för saker ifall någon är intresserad?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Bra att någon tycker det! Måste fundera lite och kolla vad det är för saker på gubbarna. Skulle vara så skönt att ha en tryggad väg till level 70 när det gäller pengar efterssom jag vill börja om ifall jag startar igen.

Oj! Jag glömde såklart säga att inte hade deletat någon av mina 2 chars. Sa ju bara att jag kollade..

Ska ta och logga in på måndag så fort jag har installerat spelen igen. Eller om jag gör det imorgon kväll\natt då jag kommer hem. Kan redogöra här och ta lite screenshots på vad det finns för saker ifall någon är intresserad?

Hahaha, vad tur vissa ska ha då
Vilken realm lirar du på?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Smarta grabbar det finns alltså...

Bestämde mig för att sluta helt med wow i början av maj. Tänkte för någon dag sedan att jag skulle ta och logga in och kolla hur det var med lite kompisar och så.

Hur jag än försöker så lyckas jag inte logga in. Trycker på retriev lost PW och skriver in rätt svar och allting då jag kommer på att jag inte har mailen till den kvar. (Var en gammal skol-mail som försvann när jag slutade skolan)

Mailar till blizz som säger vad jag ska göra för att byta pw och mail. Skannar helt enkelt in mitt pass och det löser sig på 2 dagar. Ser då att någon har hackat mitt account för att fortsätta spela på det då jag slutat helt.

Luskar lite utan att logga in i spelet genom att trycka på paid character transfer för att se vilka gubbar som finns och om han har deleatat min 70 hunter.
Då ser jag plötsligt vem det är som har tagit mitt account. Han som har haft om våran guildbank! Ser detta genom att han har startat en char som heter "hansnamn"bank. (Ni förstår nog vad jag menar).

Sen ser jag till min stora förvåning att han har alltså flyttat över hela guildbanken till min char! Och alla hans bankchars också..

Duktigt sur han måste känna sig nu så här i efterhand när jag tog tillbaka mitt account!

Har inte riktigt bestämmt mig vad jag ska göra med sakerna än dock då jag inte spelar längre. Men man kanske skulle ta och spela upp en gubbe till 70 igen då jag har pengar så jag klarar mig ett tag

Så vad tycker ni jag ska göra? Skicka över alla saker från bankerna till en ny char eller ska jag bara ta hans saker och skicka tillbaka alla guildbank saker till en annan i guilden?

Hur det än blir så kommer alla skylla på honom att han har slarvat bort guildbank sakerna. Dem vet inte ens att jag har tagit tillbaka accountet som han har stulit!

MvH Gavve

Edit: reserverar mig för slarv och stavfel..

Fy fan vad ägda, du måste berätta hur det går

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem

Gör vad du vill med sakerna, men se absolut till att inte ge tillbaka något (även om du beslutar dig för att sluta spela igen).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
Fy fan vad ägda, du måste berätta hur det går

Ok, då ska jag redogöra via screenshots och text så fort jag har kommit hem och installerat spelet. Lovar inte att jag hinner imorgon men ska försöka. Beror på hur lång tid det tar att patcha allting också.

Har ingen aning om vad det finns för saker heller, det kanske mest är skit men det skadar ju inte att titta. Borde finnas en del saker iaf. Hoppas han som hade tagit mitt account har skickat över pengar till sin AH alt som han också hade skapat på mitt account.

Allt som allt finns det iaf 8st level 1 chars med namn som har med shopping och banker att göra Förhoppningsvis fullproppade med saker och pengar.

Edit:
Kollade precis in på the armory sidan. Dem har kickat min lvl 46 warrior från guilden också ser jag.
Har iaf bestämmt mig för att inte ge tillbaka någonting.
Ifall jag inte kommer fortsätta spela så kommer jag ge bort allting till någon trevlig på servern.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Haha låter som en plan gavve.

Visa signatur

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Det är ditt nu! Behåll det!

Permalänk

Efter ett en paus från spelet på sisådär ett år så har jag bestämt mig för att testa lite nu ^^
Har 2 st lvl 60's. En rogue och en warrior.
Vilken hade varit bäst att spela upp nu?
Tycker dom är ungefär lika roliga att spela.

Permalänk
Medlem

Rogues är det aldrig brist på Ungefär som hunters. Warriors är dessutom roligare tycker jag... tanks och healers är mina favoritklasser i alla MMOn.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Näe rogues har det väl aldrig varit någon brist på
Men hur är det, duger warriors till annat än att tanka nu för tiden?
Och vilken är bäst att köra solo med.
Kommer inte ha tid att raida osv nu för tiden heller så den ska kunna klara sig med mindre l33t gear så att säga

Permalänk
Medlem

Rogues är nog mindre gear dependant... Men Warriors är nog riktigt bra i TBC. Bättre än i WoW skulle jag säga. När TBC precis kom ut var Warriors löjligt bra, men blev nerfade så nu är de ganska balanserade.

Och gear får man snabbt även om man inte raidar. Lite Arena, skaffa Blacksmithing vapen, reputation rewards... inga problem vilken klass du än är.

Rogue skulle väl vara enklare, men Warrior är roligare (imo) och har lättare att hitta grupper/guilds.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum