Intel visar upp världens tunnaste laptop

Permalänk
Melding Plague

Intel visar upp världens tunnaste laptop

Den är enbart 18 millimeter tjock och väger nästan exakt 1 kg. Intel har visat upp en prototyp på en ny bärbar dator som får dagens små laptops att se överviktiga ut i jämförelse.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ömtåligare dvs

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Man ser ju tydligt var de fått sin insperation ifrån!

Jonathan Ive spelar fortfarande i en egen division!

Permalänk
Medlem

Det var ta mig fan en riktigt snygg laptop.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt schysst den där, hoppas bara att det blir hårdvara som räcker till.

Permalänk
Medlem

Hmm... Apple torde vara grymt intresserade med sitt skryt om att Powerbook/macbook pro är tunna.

Undrar var specsen är. C2D och Nvidia eller ATI gpu och jag kan mycket väll tänka mig en slivrig såndär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Hmm... Apple torde vara grymt intresserade med sitt skryt om att Powerbook/macbook pro är tunna.

Undrar var specsen är. C2D och Nvidia eller ATI gpu och jag kan mycket väll tänka mig en slivrig såndär.

Fast de har ju rippat en hel de av Jonathan Ives jobb på Apple. Se bara på sidan och jämför med en powerbook G4.

Permalänk
Medlem

yippi, räcker inte med en skärm att repa, man får en på ovansidan också...

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Nä fy fan va snyggt ;o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Den var fin.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Det var ju också det enda som var likt...

Inteldatorn var stört mycket snyggare IMHO i alla fall.
Riktigt hög vill-ha faktor på den och hade jag inte "nyligen" köpt en ny bärbar hade jag nog siktat mig in på den där. Även om jag säkert kommer avskräckas av priset.

Verkar som de har prioriterat helt rätt. Liten bärbar med lång batteritid är den bästa kombinationen anser jag.

Permalänk
Medlem

Den va rätt sweet. När de är klara med promotion så kan de ju ge mig prototypen, menar är ju bra om nån tar hand om den.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Fast när kom en INTEL prototyp ut på marknaden senast?

Permalänk
Hedersmedlem

Läcker laptop

Permalänk
Inaktiv

Det räcker med en skärm. Bärbart ska vara lätt och ha batteritid, man ska inte behöva sitta fast i en vägg. Så frågan är, har den batteritiden tro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V4nten
Det räcker med en skärm. Bärbart ska vara lätt och ha batteritid, man ska inte behöva sitta fast i en vägg. Så frågan är, har den batteritiden tro?

The use of flash[HDD] resulted in a side benefit: the laptop consumes less power and offers up to 14 hours of battery life.

Får väl ta med en nypa salt dock.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V4nten
Det räcker med en skärm. Bärbart ska vara lätt och ha batteritid, man ska inte behöva sitta fast i en vägg. Så frågan är, har den batteritiden tro?

ÖHhh? just därför, den lilla skärmen används så du inte behöver öppna datorn när du ska kolla på enkla saker, t.ex mejl. Men men..

Permalänk
Medlem

Och det ska såklart vara en SSD i den, annars blir jag ledsen!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fattar det som att den "lilla" skärmen sitter i det "skyddande folio't" eller vad de nu kallade det?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Borde inte den bli otroligt varm? Knappt någon luft alls borde kunna passera igenom den? Jag tycker den var otroligt snygg och om jag skulle behöva en laptop så skulle det vara den! Men lär väl kosta en hel del skulle jag tro.

Permalänk

Argh, hoppas Intel ändrar knapparna till någon annan färg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Verkar riktigt schysst den där, hoppas bara att det blir hårdvara som räcker till.

allting är intergrerat på moderkortet.

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Finns det inte redan små datorer på ungefär 1kb och är hyfsat tunna? jag menar vad gör det att datorn är 1cm tjock istället för 2cm?

Den är ju bärbar iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Finns det inte redan små datorer på ungefär 1kb och är hyfsat tunna? jag menar vad gör det att datorn är 1cm tjock istället för 2cm?

Den är ju bärbar iaf.

Sådär brukar folk med 17"-laptops låta.

Detta verkar kunna bli en synnerligen intressant dator.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Sitter på stationär och fattar inte varför man ska ha en så mini bärbar som möjligt? dessto mindre dom blir dessto mindre kraft har dom, då går dem inte använda som speldatorer längre, då man kan lika gärna köpa någon handdator eller vad de nu heter för surfningen...

EDIT: Ex http://sweclockers.com/album/?id=915

Permalänk
Medlem

Nu blev man lite sugen...

Permalänk
Medlem

ohhh, tangentbordet på den var riktigt läkert!! :D, VILL HAA :DD

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
[B] Sitter på stationär och fattar inte varför man ska ha en så mini bärbar som möjligt? dessto mindre dom blir dessto mindre kraft har dom, då går dem inte använda som speldatorer längre, då man kan lika gärna köpa någon handdator eller vad de nu heter för surfningen...

Vet inte om du tänkt tanken, men majoriteten av de som äger bärbara datorer har dem inte för att spela spel på.

Och släpar man datorn dagligen t.ex. till och från arbetet eller ständigt på flyg och när man reser, då är det rätt stor skillnad att ha en 12" som väger 1,5 kg istället för en 17" på 4 kg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Sitter på stationär och fattar inte varför man ska ha en så mini bärbar som möjligt? dessto mindre dom blir dessto mindre kraft har dom, då går dem inte använda som speldatorer längre, då man kan lika gärna köpa någon handdator eller vad de nu heter för surfningen...

EDIT: Ex http://sweclockers.com/album/?id=915

allt kretsar inte runt spel... Ska du programmera eller sitta vid affärssystem behöver du inte 8800gtx, utan en dator. Och rör du dig mkt, tex åka till skolan så måste du ha en lätt.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem