Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem

Löste felet med att FPS-en droppar extremt varannan gång man går ut i "riktiga världen", att den sjunker till 2-3 och stannar där. Stängde helt enkelt av samtliga vatteneffekter, kör i övrigt på ultragrafik med max aa/af och med HDR på.

Permalänk
Hedersmedlem

Synd att spelet blir så en enformigt efter ett tag då allt är samma överallt. Lite strött på att döda samma fiender om och om igen

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

För er som har klarat spelet. Vilka skills är det bästa när det gäller att fixa pengar?

Har just nu lockpicking och theiving, men jag tycker att det är så himla segt att förlora karma hela tiden!

Hjälp!

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Hedersmedlem

Ge till välgörenhet så blir du vit som ett litet lamm igen och att ge rent vatten gör underverk för själen

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haker
För er som har klarat spelet. Vilka skills är det bästa när det gäller att fixa pengar?

Har just nu lockpicking och theiving, men jag tycker att det är så himla segt att förlora karma hela tiden!

Hjälp!

Jag skulle nästan vilja säga Repair, ta alla Chinese Assault rifles du hittar tex, laga de till 100% och sälj de sen. Jag samlade på mig en massa vapen och Power armors som jag lagade och sedan sålde. Största problemet var att köparnas caps tog slut så fort.
Sitter nu med över 22k caps och inget jag vill köpa kvar som jag inte redan har i överflöd.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Sötast

Pengar är inget problem....... De första timmarna har du lite cash..... senare på har du ganska lite cash...... sen säljer du allt onödigt och då har du så mycket cash att du inser att det inte var lönt att ha mer än en tusenlapp ändå

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Jag skulle nästan vilja säga Repair, ta alla Chinese Assault rifles du hittar tex, laga de till 100% och sälj de sen. Jag samlade på mig en massa vapen och Power armors som jag lagade och sedan sålde. Största problemet var att köparnas caps tog slut så fort.
Sitter nu med över 22k caps och inget jag vill köpa kvar som jag inte redan har i överflöd.

Ja, en till sak som gav mig mer pengar var perken som låter mig hitta mer ammo, med den behöver man alldrig köpa ammon, man hittar mer än man behöver.
Perken som gör att man hittar mer pengar tror jag däremot inte på, pengar får man mest genom att sälja saker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Pengar är inget problem....... De första timmarna har du lite cash..... senare på har du ganska lite cash...... sen säljer du allt onödigt och då har du så mycket cash att du inser att det inte var lönt att ha mer än en tusenlapp ändå

Jag köpte slavar för 2000 caps, inredning i min lägenhet för 1800 caps, tillbehör till lägenheten för ett antal tusen caps, samt lite mer, så jovisst går det åt

Permalänk
Medlem

Någon som listat ut Bannon's Request?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Någon som listat ut Bannon's Request?

Du menar det där med vem som skapade Rivet City och snningen med Pinkerton? Japp det har jag, dock så råkade jag sälja honom som slav nyligen då jag testade lite nya leksaker jag hittat

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem vid Lincon Memorial...

När jag närmar mig stället så hojtar nån kallad Silas till och säger att jag måste följa med honom till nån som heter Mr Walker. Problemet är att han inte leder mig nån vart. Han går bara ner till mig och vänder. Kan inte följa med honom upp för då skjuter vakterna vid trappan på mig. Nån som upplevt samma sak?

Dold text
Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag köpte slavar för 2000 caps, inredning i min lägenhet för 1800 caps, tillbehör till lägenheten för ett antal tusen caps, samt lite mer, så jovisst går det åt

Går åt ja, går åt så pass att man ska behöva tänka ekonomiskt? Nej.

Blev just level 20 och uppskattar att jag har minst 50.000 caps i material i mitt skåp. och då bär jag på 10k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Jag har ett litet problem vid Lincon Memorial...

När jag närmar mig stället så hojtar nån kallad Silas till och säger att jag måste följa med honom till nån som heter Mr Walker. Problemet är att han inte leder mig nån vart. Han går bara ner till mig och vänder. Kan inte följa med honom upp för då skjuter vakterna vid trappan på mig. Nån som upplevt samma sak?

Dold text

Gå in igenom dörren till vänster av trappan och snacka med bossen, vad du än gör gå inte upp för trappan, dem har order att skjuta alla som försöker göra det.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Gå in igenom dörren till vänster av trappan och snacka med bossen, vad du än gör gå inte upp för trappan, dem har order att skjuta alla som försöker göra det.

Dold text

Jag kommer dock inte i närheten av trappan. Redan när de dyker upp på min "radar" så är de röda "pluttar" utom han man pratar med. Om jag tar nåt steg närmare än där han börjar snacka med mig så skjuter de. Bugg?

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem

Man kanske måste ha bra smygarförmåga.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Jag kommer dock inte i närheten av trappan. Redan när de dyker upp på min "radar" så är de röda "pluttar" utom han man pratar med. Om jag tar nåt steg närmare än där han börjar snacka med mig så skjuter de. Bugg?

Dold text

Kanske har du råkat döda någon slaver då(en av deras scouter etc), då blir dem automatiskt fiender.

Permalänk
Medlem

till vilken gubbe e det man säljer öronen som man plockar på sig?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Kanske har du råkat döda någon slaver då(en av deras scouter etc), då blir dem automatiskt fiender.

Hmm...

Dödade alla slavhandlare i Paradise Fall, kanske har nåt med saken att göra Känns bara fel att jag kan prata med vissa NPCs och få uppdrag av Mr.Walker (sprang in genom dörren och pratade med honom) när alla andra vill skjuta huvudet av mig så fort dom ser mig. Ja ja, eftersom jag spelar god karaktär så är det väl lika bra att rensa bort det här packet också

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem

Jepp mörda dom i godhetens namn.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

hittade just vault 106. det var något som inte kändes riktigt rätt där nere, lite läskig känsla faktiskt.

speciellt när jag började få personliga meddelanden på datorer, till mig, som om någon pratade med mig via datorerna om hur bra det var i den här blåa världen, sedan försvann den blå effekten och vips så ... såg det helt demolerat och annorlunda ut :s, sedan vart sista meddelandet jag fick "you should never have come down here..." tillräckligt för mig att springa ut

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Ett av dom coolaste ögonblicken i spelet är nog när

Supermutanten man räddat kommer och hjälper en när (tror jag det är) enclave vill ta över purifier-stället och han står där ute med en minigun eller liknande

Dold text

Permalänk
Medlem

Yaaaaay, jag hittade mig ett husdjur! What a wonderful moment :')

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
till vilken gubbe e det man säljer öronen som man plockar på sig?

han finns vid scrapyard

Dold text
Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

finns det något sätt att "resetta" bumble så hon blir med ut, för atm så vill hon inte det och slav handlaren står utanför och väntar?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Du menar det där med vem som skapade Rivet City och snningen med Pinkerton? Japp det har jag, dock så råkade jag sälja honom som slav nyligen då jag testade lite nya leksaker jag hittat

Dold text

Nej, det har jag klarat av redan. Men när man pratar med Bannon och frågor om council så säger han att Seagrave Holmes försöker ta hans plats och att han kunde utöva sitt inflytande i Rivet City om man tog sig i Seagrave Holmes rum och hittade någon sorts bevis på att han inte är passande som medlem i council. Jag har sökt genom rummet flera gånger, men jag hittar inget som skulle vara dåligt på nåt sätt. Jag har också sökt genom hans dator, testat plantera Jet i hans rum, plockat på mig hans sprit och allt möjligt...

Dold text
Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Finns det något roligt att finna i Donwitch building??
(ursäkta stavningen)

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
Finns det något roligt att finna i Donwitch building??
(ursäkta stavningen)

Finns i alla fall en bobblehead där men annars så ser det precis ut som i alla andra byggnader.
Blir lite tråkigt efter ett tag att söka igenom nya byggnader man hittar när alla ser lika ut på insidan med samma skåp, bänkar och hyllor.

Har spelat i 70 timmar nu och har vart på alla ställen på kartan. Finns inte så mycket kvar att göra nu förutom att springa runt i tunnelbanorna för dom har jag inte orkat gå runt i så mycket.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso
Finns i alla fall en bobblehead där men annars så ser det precis ut som i alla andra byggnader.
Blir lite tråkigt efter ett tag att söka igenom nya byggnader man hittar när alla ser lika ut på insidan med samma skåp, bänkar och hyllor.

Jo, men så var det ju ettan och tvåan också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Nej, det har jag klarat av redan. Men när man pratar med Bannon och frågor om council så säger han att Seagrave Holmes försöker ta hans plats och att han kunde utöva sitt inflytande i Rivet City om man tog sig i Seagrave Holmes rum och hittade någon sorts bevis på att han inte är passande som medlem i council. Jag har sökt genom rummet flera gånger, men jag hittar inget som skulle vara dåligt på nåt sätt. Jag har också sökt genom hans dator, testat plantera Jet i hans rum, plockat på mig hans sprit och allt möjligt...

Dold text

Tänk om det fanns någon sorts holotape som innehöll information om att Holmes haft samröre med slavhandlare, då hade det varit mycket enklare.

Dold text
Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Jo, men så var det ju ettan och tvåan också..

I ettan och tvåan känns det iaf inte lika tjatigt som det gör i trean.