SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Tack för infot. Vart i Sverige kan man köpa Grand Seiko? Finns det hemsidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Här : http://www.grand-seiko.com/store/europe/sweden.php

Det är ganska nyligen man började sälja GS i Sverige.

Får du tillfälle att besöka nån butik, rekommenderar jag starkt att titta på en GS in real life.

Permalänk
Medlem

Det sitter en Polar V800 på armen. Den är dock lite för tjock för min smak, det ser lite konstigt ut när man bär skjorta.

Permalänk
Medlem

Just nu en Seiko SKX009

Funderar starkt på att skaffa en stållänk istället för gummilänken som jag börjar tröttna på lite.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

@glemmy: Har (nästan) samma modell med stållänk.
Jag tycker inte att stållänken är speciellt bekväm. Väldigt rasslig dessutom.
Jag skulle istället rekommendera ett snyggt NATO-band.

Permalänk
Medlem

vardagsklockan

Permalänk
Medlem

http://www.becksurhandel.se/klockor/bering/bering/bering-clas... liten och läcker med titan och safirglas.

skandinavisk design

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Skrivet av accel1:

http://www.becksurhandel.se/klockor/bering/bering/bering-clas... liten och läcker med titan och safirglas.

skandinavisk design

Väldigt speciell. Sköna färgkontraster.

Permalänk
Medlem

Seiko Skx007. Min första automatare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

Man kan justera noggrannheten med hjälp av olika positioner under nattetid. T ex krona upp, tavla upp osv. Då kan man få den mycket exakt, i princip inga avvikelser alls!

Coolt.

Hur känsliga är dessa för spänningsskillnader dock? (Tex batteri som ändrar sin spänning genom livslängden)
Eller är det rent uppdragningsbara klockor vi syftar på?

Elektroniska kan ju synkas, vilket är en fördel, men det är ändå rätt fräckt att man kunde få dem att gå så bra även förr. (Tyvärr så kan vi inte få vår planet att snurra rätt dock... jädra vulkanutbrott och jordbävningar stället till det. )

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med den.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Kände att den var stilren. Inte särskilt dyr. Trivs bra med den.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Coolt.

Hur känsliga är dessa för spänningsskillnader dock? (Tex batteri som ändrar sin spänning genom livslängden)
Eller är det rent uppdragningsbara klockor vi syftar på?

Elektroniska kan ju synkas, vilket är en fördel, men det är ändå rätt fräckt att man kunde få dem att gå så bra även förr. (Tyvärr så kan vi inte få vår planet att snurra rätt dock... jädra vulkanutbrott och jordbävningar stället till det. )

Jo, fjäderns spänning kan också påverka noggrannheten... om det t ex bara är 2 h energi kvar på fjädern så brukar det bli större avvikelser. Men det har också med urverkets kvalitét att göra tror jag. De lite mer påkostade automat/mekaniska ur jag har erfarenhet av har påverkats mindre av detta.
Gångreserven brukar vara +50h.

Vid vardaglig användning märker jag ingen skillnad alls : dvs bär klockan från 8-17 och beroende på urverk /tillverkare så är fjädern alltid 100% uppladdad när jag tar av mig klockan för dagen medan vissa kanske når upp till 60-70% max. Vet att Rolex t ex gör väldigt effektiva urverk där fjädern laddas upp väldigt effektivt/snabbt.

Atomur är riktigt koola!

Permalänk

@KKay:

Den modellen + stållänk har jag. Trevlig beater!

Permalänk
Medlem
Skrivet av newtoninja:

@KKay:

Den modellen + stållänk har jag. Trevlig beater!

Verkligen, känns riktigt gedigen Originalbandet är väl ingen höjdare direkt men planerar att byta ut den till Nato ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Verkligen, känns riktigt gedigen Originalbandet är väl ingen höjdare direkt men planerar att byta ut den till Nato ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har rätt; länken ser roligare ut på bild. Men det är en mkt bang for the buck klocka!

Permalänk
Avstängd

Roligt retro och extremt funktionell.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Grymt fin. Har önskat mig en sån.
Hur är den påmålade färgen, flagnar den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av newtoninja:

Grymt fin. Har önskat mig en sån.
Hur är den påmålade färgen, flagnar den?

Haft min sen i somras och den är fortfarande fin. Vet inte riktigt när den skulle kunna flagna om den nu gör det. Du kan ju skaffa en och prova. Kostar ju inte så mycket.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Tissot T-Touch Titanium till vardags och Omega Seamaster Planet ocean till fiiint

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Haft min sen i somras och den är fortfarande fin. Vet inte riktigt när den skulle kunna flagna om den nu gör det. Du kan ju skaffa en och prova. Kostar ju inte så mycket.

Ok, det låter betryggande. Nämligen läst nån recension som nämnde detta med flagande färg.
Tack för info.

Permalänk
Medlem

Tommy Hilfiger Calan. Förbaskat skön!

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

har ett par olika klockor jag skiftar mellan beroende på vad jag gör eller har för kläder på mig.

Casio 1000W. Lite billigare i inköp, gör inget om den går sönder i lite ruff på jobbet
Champion Skyline
Triwa Midnight Lansen Chrono. Har denna större delen av tiden. Gick och spanade på denna ganska länge, fick den till slut i present förra året. Tycker personligen den är så sjuuuukt snygg. Har med metallspännet men fundrar på att köpa till ett i läder också.

har två till som mest samlar damm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

har ett par olika klockor jag skiftar mellan beroende på vad jag gör eller har för kläder på mig.

http://i.imgur.com/2NOsJ7M.jpg

Casio 1000W. Lite billigare i inköp, gör inget om den går sönder i lite ruff på jobbet
Champion Skyline
Triwa Midnight Lansen Chrono. Har denna större delen av tiden. Gick och spanade på denna ganska länge, fick den till slut i present förra året. Tycker personligen den är så sjuuuukt snygg. Har med metallspännet men fundrar på att köpa till ett i läder också.

har två till som mest samlar damm

Kan man få be om en närbild på Triwan? Den såg intressant ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Har en Seiko SKX009, som jag använder till vardags. Kommer nog att byta ut stållänken till Nato-strap snart.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Har en Seiko SKX009, som jag använder till vardags. Kommer nog att byta ut stållänken till Nato-strap snart.

http://i.imgur.com/jV5myhk.jpg

"Pepsi" Ångrar lite att jag inte valde denna istället, charmig färg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan man få be om en närbild på Triwan? Den såg intressant ut

Skickades från m.sweclockers.com

https://triwa.com/en-se/watches/midnight-lansen-chrono-black-... (verkar vara nedsatt i pris idag också!)

Permalänk
Skrivet av KKay:

"Pepsi" Ångrar lite att jag inte valde denna istället, charmig färg

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, den är lite charmig faktiskt. Funderar på att köpa SKX007 också, eller SRP777 aka the turtle.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ah, jag minns melodi-klockorna / miniräknarklockorna köpta på någon marknad man hade som liten, nostalgi!
Hade även en Super Mario 3 Game & Watch-klocka i mellanstadiet, den var omåttligt populär bland några av klasskamraterna

Den jag använt mest i vuxen ålder är dock Casio CMD-40 Wrist Remote Controller. Otroligt roligt på lektioner, TV-affärer och praktiskt hemma i sängen!

Tyvärr gick plastfästet till ena armbandshållaren sönder så jag körde med epoxylimmat kardborrearmband i 2-3 år innan det föll isär och ungefär vid den perioden började jag använda smartphone som klocka.

Har även en Casio Illuminator som jag använde för BIO t.ex. innan man började lära sig hur flygplansläget på mobilen funkade, så nu är den också förpassad till nattduksbyrålådan.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd

Har bestämt mig för att köpa en ny In house kaliber, har bara inte bestämt vilken, tips?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Använder en gammal Suunto T6D på jobbet

och en SUUNTO AMBIT2 S LIME till träning och till vardags

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz