Lön för speltestare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
gör man något som man älskar så kan det vara värt den låga lönen, finns många som våndas av att gå till sina jobb varje dag, vissa har jäkligt bra lön då oxå!

17k, en låg lön?! Det ger ju minst 12k i handen efter skatt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

fattar inte hur man kan tycka 17k är en låg lön..speciellt inte för att spela spel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Ni som kan så mycket om utbildning, kommer jag in på chalmers (teknisk cevilengenjör) om jag fortsätter med att få sånna här betyg?

Cad: MVG
ECDL: MVG
Persondatorer: MVG
Bild: MVG
TMS: MVG
Datakunskap: MVG
Matte: VG
Sv: VG
Eng: Vg

Tänken var inte att skryta med detta inlägg (pluss at det var oftopic) utan jag har ingen ining var gränsen ligger, så är tacksom för bra svar:)

MvH Tovias

Ps: jag har nyss gått ut första året på teknikprogramet

Intagningspoängen varierar från år till år, så det bästa svaret får du om du kontakter skolan du tänkt söka till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
17k, en låg lön?! Det ger ju minst 12k i handen efter skatt.

17K är en bra lön för att spela spel. Men man spelar ju inte bara spel som du gör hemma framför datorn som speltestare. Det ingår förstås fler arbetsuppgifter än så.

Trots att många kan tycka att 17k är en bra lön så vill jag rekommendera högskolestudier. För om man verkligen är så intresserad av spelutveckling så borde man väl tycka att en fördjupning i ämnet skulle vara på sin plats? Dessutom så är ju tiden som student grymt rolig.

Sen när man blir äldre och skaffar sig bil och större lägenhet så kommer man upptäcka att 17k i månaden.. räcker tyvärr inte långt.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
17k, en låg lön?! Det ger ju minst 12k i handen efter skatt.

17.000 är bra lön så länge man bor hemma och inte behöver betala hyra/bil/lån/eventuellt underhåll med mera. Jag började precis jobba på industri (Yay, kul... men det är iaf ett jobb) och tänkte läsa vidare till nåt roligare om 6 - 18 månader typ.

Fattar inte dom som orkar plugga vidare 2-5 år direkt efter gymnasiet, vi har ju ffs gått i skola i 12 år i sträck! bra mycket längre än halva vår livstid.

Hoppas att du får jobbet och att allt går bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
17k, en låg lön?! Det ger ju minst 12k i handen efter skatt.

Ja det är inte speciellt mycket pengar om man har utgifter, och det är oundvikligt när man blir äldre.

Prova bo i villa med barn, då går det inte att leva på en så låg lön.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak

Prova bo i villa med barn, då går det inte att leva på en så låg lön.

jopp,går alldeles utmärkt det.
syrrans kille är fastighetsskötare och han tjänar 17 645.
syrran är arbetslös men får väl nått bidrag,men inte mycket.
dom har 4 barn och bor i stor villa.
dom klarar sej gott och väl.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jopp,går alldeles utmärkt det.
syrrans kille är fastighetsskötare och han tjänar 17 645.
syrran är arbetslös men får väl nått bidrag,men inte mycket.
dom har 4 barn och bor i stor villa.
dom klarar sej gott och väl.

Tja.. vissa menar ju på att man kan leva på kärlek och luft
Nej allvarligt, den hushållsekonomin skulle din syrra och hennes kille vinna nobel-priset i ekonomi för. Fast det är möjligt att de ha tillgång till aktieavkastning eller annan förmögenhet.

Jag tjänar skapligt tycker jag själv.. nästan dubbla din syrras killes lön och nu när min sambo har pluggat så har vi levt på min lön + hennes studebidrag. Man har nästan fått rabies efter att alla räkningar betalts.
Och vi har inga barn alls.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Tja.. vissa menar ju på att man kan leva på kärlek och luft
Nej allvarligt, den hushållsekonomin skulle din syrra och hennes kille vinna nobel-priset i ekonomi för. Fast det är möjligt att de ha tillgång till aktieavkastning eller annan förmögenhet.

Jag tjänar skapligt tycker jag själv.. nästan dubbla din syrras killes lön och nu när min sambo har pluggat så har vi levt på min lön + hennes studebidrag. Man har nästan fått rabies efter att alla räkningar betalts.
Och vi har inga barn alls.

jahopp,då har dom väl vunnit det där nobel-priset då,för så ligger det till.
dom klarar sej gott och väl som sagt på det dom tjänar.
har ej nån annan inkomst än det dom tjänar.
jag vet inte hur dom bär sej åt,men skulle tippa på att allt har med planering att göra samt prioritet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jahopp,då har dom väl vunnit det där nobel-priset då,för så ligger det till.
dom klarar sej gott och väl som sagt på det dom tjänar.
har ej nån annan inkomst än det dom tjänar.
jag vet inte hur dom bär sej åt,men skulle tippa på att allt har med planering att göra samt prioritet.

Prioritet är ordet.

Jag säger inte att det är omöjligt, jag säger bara att det är svårt och jag tycker de är duktiga. Men din syrra kan ju också ha A-Kassa eftersom hon är arbetslös. Och den baseras ju på hennes lön hon hade innan hon slutade jobba så den kan ju ge en del. För om de bara lever på hans lön så tror jag dig inte.
Tänk själv vad det kan kosta, mat till alla under en månad (4 ungar!?) ev. blöjor, kläder, bil, hus, el, vatten, värme (inte så dyrt under sommaren), tv-licens, telefoner, bensin, lån os.v.

I vilket fall, vi är lång ifrån trådens ämne. 17000kr /mån är en helt ok lön för första jobbet. Med högskolestuder kan man förvänta sig mer men allt har med vad vi sa innan, prioritet.

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

jag har alltid vill jobba med spel testare så har ni någon tipsa om företag eller något likadant?

vet ej om det passar med min fråga här men ah

Permalänk
Medlem

Ett tips när man går på jobbintervju kan vara att när det frågas om vilken lön man vill ha så ska man svara att det kan man ta sen om man verkligen är aktuell för jobbet, detta för att minska faktorerna för att slås ut mot andra som begär mindre

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 & §5*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...