Permalänk
Medlem

Hp Nc6400

Hur mycket är det värt o lägga på denna datorn? Den är beg 1 månad, men det är en kompis som har den å jag vet att den är i totalt nyskick. Så se det som nytt...

Eg ska jag bara ha datorn till arbeten, internet, chatt, film samt sims 1 (till flickvännn) så den är ju overkill...

Som sagt, vettigt pris är vadå?

http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010099256&csref...

core 2 duo 2 ghz
1 gb ddr 5300
224 int grafik
80 gig hdd

Kan inget om bärbara, men går de bygga ut med mer minne lätt? O duger grafikkortet till nnåt spel? T.ex. Test drive unlimited? Fattar att det inte blir bra inställningar, men funkar det alls?

EDIT: Det blir vista istället för XP

Permalänk
Medlem

Vista sägs ju behöva 2GB för att flyta på hyfsat.

Sätta in mer minne ska gå.

Grafikkortet är väl i princip det sämsta på marknaden. Men som det verkar på dina behov så borde den ju klara det galant. För datorn har ju fin prestanda för övrigt.

Men säg att du bjuder 10-12 000:- problemet med det är ju att det finns så många andra bärbara i den prisklassen som är minst lika bra eller bättre.

Jag brukar tycka att man aldrig ska köpa något begagnat för mer än vad produkten kostar exmoms.

Vissa datorer typ Macbook är ju så populära att de inte går ner så mycket i pris begagnat heller. Men företagsdatorer köps ju ofta av just företag och dem köper ju hellre nytt så de kan dra moms etc. Det är nog just speldatorer och designdatorer som håller ett hyfsat högt begagnat pris.

Därför kan ju 10 000:- kännas lågt för din polare, men jag tror inte han skulle få så mycket mer ¨på blocket just pga allt annat som finns just i den prisklassen.

Permalänk
Medlem

Vill inte säga exakta priset, men det är rätt så långt under det du föreslog iaf..

Är mest fundersam över grafiken som sagt, klarar det t.ex. TDU? Hur passs mycket bättre är det än mitt Geforce 4 ti 4600 som jag har i den stationära (för det borde väl va bättre?)

Permalänk
Medlem

Är det rätt så långt under 10 000:- så är det alltså under 8 000:- och då kan jag bara säga att det är ett klipp.

Jag kan förlite om de olika grafikkorten för att uttala mig. Kör själv med inbyggt, men jag spelar inte.

Jag tror mest att det är tunga grafikintensiva spel som ska gå snabbt och ha höga framerates som inte kommer fungera.

Det fanns någon länk till nån lång lista på olika grafikort som hade grupperats i typ 8 nivåer eller så och en kortbeskrivning av vad dem klarar som dök upp i någon annan tråd här. Se om du kan hitta den. Då kanske du lättare kan se om det uppfyller dina behov.

Permalänk
Medlem

Va tråkigt.. Läste att gma 950 är sämsta man kan ha inom grafik =/
Visserligen ska jag ha det mest till annat, men spel skulle ju va kul.

Nån som vet mer noga vad det går för? Sims 1 måste det fan klara ju... Men Test drive Unlimited? Need for speed most wanted? Nåt annat? Hur bra är det liksom?

Försökte hitta tråden MattiasK pratade om, men tyvärr utan resultat... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Va tråkigt.. Läste att gma 950 är sämsta man kan ha inom grafik =/
Visserligen ska jag ha det mest till annat, men spel skulle ju va kul.

Nån som vet mer noga vad det går för? Sims 1 måste det fan klara ju... Men Test drive Unlimited? Need for speed most wanted? Nåt annat? Hur bra är det liksom?

Försökte hitta tråden MattiasK pratade om, men tyvärr utan resultat... :/

Hittade länken i alla fall. Här kan du läsa om de flesta grafikkorten som finns just nu för bärbara.

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2757

Den sidan är riktigt bra för tester mm av just bärbara om du inte sett den förrut.

Permalänk
Medlem

Har inte sett den förr nej. Tusen tack. Ska plöja igenom o kolla