Maraton patron: 15 tusen utskrifter per patron?

Permalänk
Medlem

Maraton patron: 15 tusen utskrifter per patron?

Jag fick ett samtal idag från Danmark av ett säljföretag som uppgav sig vara Nordisk EDB Forsyning.

Säljaren sa att man "uppfunnit" en ny patron med helt ny teknik för laserskrivare som håller i tre år och skriver ut tre gånger mer än dagens toners.

Han fråga vad jag hade för skrivare och då sa jag att jag hade en Canon LBP-5200, och han sa att deras nya toners för just denna modell klarade 15000 utskrifter per st.

Priset sa han var 1500kr inkl moms.

Någon som hört talas om dessa "Maraton patroner"? Jag vågade inte riktigt beställa och bad honom återkomma nästa vecka.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

om nu det är så bra..konstigt att det är så tyst om dom?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låter som bedrägeriförsök då det säkert är en vanlig patron som dom säljer som "maraton" eller så har dom räcknat med 1% täckning på varje A4 kanske?

Permalänk
Avstängd

Den ger ju inte tre ggr fler utskrifter om det bara är 1% täckning.. För man får ju ändå jämföra under samma förhållanden, är väl möjligt att originaltoners kanske är lite snåla med pulver för att man skall köpa fler och att de bara har fyllt upp den mer? Eller att den tom är större men ändå passar.

Permalänk

"Säljaren sa att man "uppfunnit" en ny patron med helt ny teknik för laserskrivare som håller i tre år och skriver ut tre gånger mer än dagens toners."

Innebär att en "vanlig" patron ska hålla i ett år. Gör de inte för mig iaf. Enda sättet jag ser att en patron eller toner skulle räcka 3 ggr längre är att den innehåller 3 ggr mer pigment eller bläck eller vad det heter. Beror väl annars på skrivarens egenskaper, droppstorlek och liknande.

Jag röstar för fejk, bluff och båg.

Talar du med dom igen, be dom skicka papper på produkten. Begär även komplett firmanamn och Org.nr. Brukar skrämma bort skojare och tveksamma säljare.

En sista tanke är:
Hade jag "uppfunnit" denna "mirakelprodukt", hade jag låtit skrivartillverkare bjuda ikapp för att köpa patentet. Kanske för att nyttja det själva eller tysta ner för att fortsätta tjäna pengar på vanliga toners/patroner. När ett bud hade passat mig hade jag satt mig med en paraplydrink på min nyinköpta paradisö och lagt händerna bakom huvudet. Hade knappast ringt runt till privatpersoner(?) eller företag (?) och sålt den över telefon.

Permalänk
Medlem

Det är säkert kriminella MC-gäng som ligger bakom!

Permalänk
Medlem

Mmm jag tyckte att det hela verkade skumt, hade aldrig hört talas om det och han ville att jag skulle beställa fyra på en gång så skulle han bjuda på en.

Han kommer nog återkomma nästa vecka om han inte sett denna tråd

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octabust
Mmm jag tyckte att det hela verkade skumt, hade aldrig hört talas om det och han ville att jag skulle beställa fyra på en gång så skulle han bjuda på en.

Han kommer nog återkomma nästa vecka om han inte sett denna tråd

Känns onödigt att köpa fyra stycken när dom räcker hur länge som helst

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Dansk Fusk firma

Ja du er blevet kontaktet af et Dansk firma der tidligere kaldte sig "Nationalregistret" og "Erhvervscentralen". Prøv at Google disse navne og Tjek specielt Amino.dk... De har fusket sig til mange millioner danske kroner - men der kører i øjeblikket en sag mod et lignende firma "Dansk tele support" link : http://politiken.dk/erhverv/article358257.ece
Så de har nu kastet sig over nye fusk idéer....

DONT BUY ANYTHING FROM THIS COMPANY!!!!!