Permalänk
Robot

Lan Stugan

Oj, det var ett tag sen man var här

Ganska fort efter att jag slutade uppdatera så köpte vi nya bänkskivor och gjorde lite småfix, Väldigt ostädat på bilderna, vilket det inte är nu

Tack för alla röster och kommentarer!

Vi har lanat i ca 3 helger i sträck i stugan och det är utan tvekan UNDERBART!
Allt turned out perfekt. Det som skall göras nu är bättre eldragning(Just nu har vi en förlängarkabel som håller på o smälter av belastning.Assbra.) Kabelrännor ,bord , stolar,Taket är omålat. det skall göras och vi ska bygga ett lager på resterande loftyta.

Några polare och jag kom över ett gammalt skjul och bestämde oss för att bygga om det till en lanarstuga. Vi skall bygga en övervåning att ha som sovloft och dela på nedervåningen vilket vi skall ha till datormekeri och lanslott. Från början var det endast väggar runt om huset.

Saker som kommer finnas innuti:

- Bra ventilation

- Mediadator: P4 3GHz, 2Gb 400MHz ram, ~1TB hdd,
vista ultimate (så man får mediacenter)

- spelserver: p4 1.7GHz, 768Mb 133 MHz ram, 60GB hdd, windows xp proffesional

- 30" Platt tv hängandes från taket så man ser den från sovloftet. Denna ska vara kopplad till media datorn . Och ett mindre avancerat 5.1 Surround Ljud system.

- Internt Gigabit Lan och Gb switch, 24Mb BBB Inet uppkoppling

- Server för "Mek nät" med diverse nytto program på och Lan spels server.

- Plats för 6 lanare
- Kylskåp + frys, microvågsugn
- Sov utrymme för ca 6-7 personer
- Bordsfläckt till varje datorplats
- Arbetsbänk med verktygstavla
- Skärmar
- Alla kablar osv

- Varje plats kommer att ha en varsin kontorsstol från ikea

- Skönt ljus inne i stugan, spotlights som kommer vara dimmningsbara

Utanför stugan:

- Bänk och bord så man kan äta pizza, röka osv.

Detta är ungefär vad vi har åstakommit efter 3 Veckor Mer kommer!

Tack för kommentarer

MVH (sweclockers medlemsnamn)

Henrixon
spankbuissnes
sebbe
redlajN

Besök albumet: Lan Stugan av spankbuissnes

Permalänk

hehe ser snyggt ut (Y) skulle oxå vilja ha ett lan ställe har typ inget ställe att ha lan på...

Permalänk

fan vad coolt, längtar till bilder på när det är klart

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Medlem

det kommer nog att bli varmt där uppe:) hoppas ni har tänkt på god ventilation

Permalänk

Ser riktigt bra ut grabbar (y) kommer nog förbi nån gång o lanar

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6300@1.86GHZ ATI Radeon HD4850 1GB MSI P35 Neo 4GB RAM DDR2@800MHZ

Permalänk

Bygget

Tjena medmänniskor Ni får gärna komma och lana och vi garranterar bra ventilation. VI hade även tänkt oss lite mer kul underhållning där inne.. mediadator, tv spel osv..

Vi kommer med bilder varje dag, så håll utkik!

Tack för kommentarerna

mvh (sweclockers medlemsnamn)

Henrixon
spankbuissnes
redlajN

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

mysigt

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Varför inte plocka sönder kylen och släppa ut lite freoner?

EDIT: "Chefen" borde raka sig.

Permalänk

Coolt! Kom med bilder varje dag!

Permalänk

Angående Chefen

Hahaha härlig kommentar chefen rakar sig aldrig, han är ju chef

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

Hoppas ni har bra lås på stugan bara, om ni ska pula in TV, datorer, ljudanläggning.. etc, i den.

Annars, NICE! Varje gamers våta dröm, vilket gör det till en ganska torr dröm från min sida.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

EDIT: "Chefen" borde raka sig. [/B][/QUOTE]

Raka sig? Är det där skägg? Testa en vanlig frotté-handduk först!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk

"Raka sig? Är det där skägg? Testa en vanlig frotté-handduk först!"

Moppefjun?

Permalänk
Inaktiv

Hahaha, chefens framdragna hårfjun blev topic istället. Men jag håller med...är det där ens lönt att försöka raka?

Permalänk
Medlem

Tips till kylskåp, bygg ett eget. 10 p annars

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

Fan vad häftigt Hur stort är det?

Permalänk

genialt projekt killar!

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem

Haha, fett nice pojkar! Lätt 10+!

Permalänk

tackar för kommentarerna, Stugan är 6meter lång och 3 meter bred och vi hoppas på att få det rätt tjyvsäkert ,vi har planerat att det skall vara klart nästa helg, så vi jobbar stenhårt varje dag ! fortsättning följer.

kommentera mera!

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk

Jaha, så "polackerna" snusar också, där ser man.

EDIT: Ni får 10 poäng av mig om ni också lägger golvvärme och sjösten Men vanlig ekparkett duger också.

Permalänk
Medlem

Snygg liten bastu! Tugga lite isolering och släng in datorerna!

Permalänk
Medlem

Härligt bygge grabbar, tjusigt värre:)

Citat:

Vi skrev lite på regeln innan vi satt upp takskivorna så att när någon river huset vet dom vad som pågick inne i det

En gammal tradition. Jag hjälper pappa med att riva en gammal ladugård, och där hade de skrivit både år samt datum när de byggde den, år 1914, har inte exakt datum i huvudet. Härligt att se att ni också följer traditionen....underbart.

Permalänk

se jävligt bra ut.. jag tro nog att det kommer att va jävligt varmt sen när ni ska sova på loftet ( värmen stiger hehe ) ne ni få 10.p nu av mig det e redan riktigt nice ut

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk

fyyy fan va frään!!! ge mig en lanstuga!!! så jävla coolt bygge!

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli ett riktigt schysst ställe! Är något avundsjuk ^^

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk

nu med lite alkohol i kroppen kan jag medge att vi är BÄST

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spankbuissnes
nu med lite alkohol i kroppen kan jag medge att vi är BÄST

Låter bra spanky, jobba på.

Permalänk

aaarå för faen ska ut o spijska lite reglleaar med all öl kommer bli lite snoett drock dtror jag

Visa signatur

Chieftec Aegis CH-05B-B-OP | Asus P5n32-SLI Premium | Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.7GHz | Corsair VS1 2gb | Gainward GeForce 8800 GTS 640MB | Creative Xtreme Music |2x Samsung Spinpoint 250gb | Deathadder + ExactMat SaitekEclipse II | Razer Barracuda||

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt. Har en liknande stuga vid en lada, Funderade också på att bygga om den. Kan man få lite tips :)?

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

Inga fjortis fasoner nu! BYGG!