Uppdatering av grafikkort blir fel

Permalänk
Medlem

Uppdatering av grafikkort blir fel

Jag kör ett gainward geforce 6600GT Golden Sample AGP 128MB.
När jag skulle uppdatera drivrutinerna för några dagar sedan så blev det helt fel.
Då körde jag 93.71. Jag tankade hem "162.18 WHQL WHQL Certified" från nvidias hemsida.
Installationen gick igenom och jag startade om, men då blev det fel. Fick starta upp "last good known options" eller vad det nu står. Sen gick grafikkortet tillbaka till Forceware 81.95.
Och nu kan jag inte uppdatera drivrutinerna. Jag tror jag glömde att avinstallera nvidia drivers i "lägg till ta bort program" men borde väl inte ställa till sådana här stora problem eller?
Tilläggas ska också att jag efter detta fel blev fundersam om jag gjorde rätt och tankade hem något jag trodde skulle hjälpa utan att veta vad det egentligen va, nämligen - Platform/nforce drivers> nforce3> XP
Detta gick igenom men nu i efterhand förstod jag att det blev något jävla RAID-sak installerat. Eller har jag fel? Hur som helst har jag testat att avinstallera Nvidia Drivers och tagit bort hela mappen "C:\Nvidia" och sedan startat om för att testa de senaste drivrutinerna. nu går det inte att uppdtera alls och spelen fungerar helt knasigt.

Snälla någon som vet hur man löser detta?

Tack på förhand!
/ fillilutten