Ny bärbar, HP eller Lenovo, men vilken?

Permalänk

Ny bärbar, HP eller Lenovo, men vilken?

Ja, dags att starta första tråden då ...

Nu är det så att jag bestämt mig för att gå över till bärbart - problemet är bara att jag kan absolut ingenting om dem. Vänder mig då till er alla som kanske, förhoppningsvis, har lite tips på vilken man ska välja. Kruxet är dock att jag vill ha en HP eller en Lenovo (kan få schyssta priser på dem).

Datorn kommer att användas till fotoredigering i Photoshop, surfande och möjligtvis lite spelande. Har kikat lite på denna och undrar, är den ok till vad jag kommer använda den till? Som sagt, be mig sätta ihop en stationär och jag gör det på tio minuter, en bärbar och jag står som ett gigantiskt frågetecken. Har inte en susning om vad som är bra och mindre bra samt rent uselt när det kommer till detta =/

Har ni några tips och råd?

Permalänk

Den kommer fungera utmärkt. Se bara till att köpa till extra RAM till den, 1 GB är för lite. Fick själv min T61P idag första intrycket av den är mycket positivt. Lite mjukare plast än jag räknade med men väldigt stabil och den verkar vara väldigt bra byggd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoLu
Den kommer fungera utmärkt. Se bara till att köpa till extra RAM till den, 1 GB är för lite. Fick själv min T61P idag första intrycket av den är mycket positivt. Lite mjukare plast än jag räknade med men väldigt stabil och den verkar vara väldigt bra byggd.

Jo, 2 GB kommer definitivt sitta i min. Och jag gillar sedan tidigare ThinkPad's kvalitetskänsla, sen är dem hyfsat snygga

Men 128 MB grafikminne, är det tillräckligt eller är det för lite? Hur står sig grafikkretsen i modellen ovan mot konkurrensen?

Permalänk

Grafikkortet får 4.0 i vista performance index enligt:
http://forum.thinkpads.com/viewtopic.php?p=308098#308098

Vet inte om det hjälper men det borde räcka till många spel men kanske inte de nyaste. I övrigt fungerar det ju till att du sagt.