Dator Uppdatering AMD 6000+ Säljer Moderkort mm.

Permalänk

Dator Uppdatering AMD 6000+ Säljer Moderkort mm.

Hade tänkt att uppdatera datorn med en AMD 6000+ (box) Vad Menas med Box? Man måste köpa kylare till va? Någon att recca?

Och ett nytt moderkort http://www.webhallen.com/prod.php?id=66862
Låter det bra?
Eller de här= http://www.webhallen.com/prod.php?id=70062
Men vad är skillanden?

Samt 4GB Ram (4x 1GB Kingstone)

Sen Blir det vell ett 8800 640mb när dom har sjunkit i pris

Har ett nätagg på 550W Hoppas att det räcker...

[Säljer även mitt gamla moderkort ASUS (fråga om mer info) med 2GB RAM AMD 3800+ (med kylare) 7600 GT ]

Permalänk
Medlem

Blir nog inte den första, men vill du ha mest för slantarna är det nog C2D som gäller, blir några hundringar dyrare eventuellt, om du inte vill klocka mycket, men värt det.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

Box betyder att man får kylare med.

Moderkorten är i grunden samma men man får en fjärrkontroll med M2N-Plus SLI Vista Edition så man kan styra datorn och dom har även lagt till TPM men det är lite mycket pengar tycker jag.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Dessutom är 4gb ram onödigt, vista 32bits stöder bara 3gb.. samma gäller xp.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Re: Dator Uppdatering AMD 6000+ Säljer Moderkort mm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpolanen
Hade tänkt att uppdatera datorn med en AMD 6000+ (box) Vad Menas med Box? Man måste köpa kylare till va? Någon att recca?

/ /

Samt 4GB Ram (4x 1GB Kingstone)

/ /

Som malo sa, box betyder att du får kylare på köpet (tray betyder att det bara är processorn)

Kan ju även nämna att om man köper något som e bulk då får man ingenting med det man köper, är det ett grafikkort är det tex bara kortet och inget annat och tex hårddiskar säljs nästan alltid som bulk (finns ju inte så mycket tillbehör till en hd ändå )

Sen får du tänka på att om du ska använda 4gb minne måste du ha 64-bitars vista eftersom 32-bit operativsystem inte kan allokera hela minnesmängden, det låter la lite tekniskt men kort och gott:
32-bit operativ = max 3gb minne tror jag det är
64-bit operativ = 4gb och lite till funkar

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Precis men kör ganska tunga program (alla adobe cad 3Dstudio) så 4gb ram är rättså nödvändigt har 64bitars Vista Ultimate.

Har ingen erfarenhet av 6000+ men när jag ska klocka är det vell en lite dyrare någon att rekomendera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpolanen
Precis men kör ganska tunga program (alla adobe cad 3Dstudio) så 4gb ram är rättså nödvändigt har 64bitars Vista Ultimate.

Har ingen erfarenhet av 6000+ men när jag ska klocka är det vell en lite dyrare någon att rekomendera?

1. Det står Vista 32 i din sign iaf

2. 6000+ klockar ganska dåligt, jag har haft min uppe i lite över 3,4GHz men inte prime95 stabilt.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
1. Det står Vista 32 i din sign iaf

Om han har retail så har han båda:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Nej, vista 64-bit får man köpa till efteråt när man köper vista, det suger balle.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Nej, vista 64-bit får man köpa till efteråt när man köper vista, det suger balle.

Även när det är retail? Jobbigt=/

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Även när det är retail? Jobbigt=/

Alla versionerna av vista ligger ju på DVDn men cd-nyckeln gäller ju bara för den version man har köpt, vet inte om mna kan använda samma serial till 32 och 64.

Med i paketet följer iaf en lapp och där står att endast 32-bitars vista finns i paketen bla bla vill man ha 64-bit ska man gå in på en MS-sida och beställa det där till självkostnadspris (frakt osv) men det går bara att betala med kreditkort så jag kan inte köpa 64-bitars :S

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/