Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fixoon:

Måste vara den bästa i "meet the..." serien
Riktig LSD tripp den där pyron verkar ha.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte ta och visa när min sambo testar TF2 för första gången, jag tyckte i alla fall att det vart roligt att se på

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Tänkte ta och visa när min sambo testar TF2 för första gången, jag tyckte i alla fall att det vart roligt att se på
http://www.youtube.com/watch?v=BOohRFIftkQ

Finns andra som haft samma ide' tidigare och lagt upp på youtube.
Här är en tjej, med ett lite med hetsigt temperament kanske

http://www.youtube.com/watch?v=pCjVV843nFw
http://www.youtube.com/watch?v=aykj047vGKM&feature=relmfu

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperT:

Finns andra som haft samma ide' tidigare och lagt upp på youtube.
Här är en tjej, med ett lite med hetsigt temperament kanske

http://www.youtube.com/watch?v=pCjVV843nFw
http://www.youtube.com/watch?v=aykj047vGKM&feature=relmfu

Ja dom vart ju riktigt roliga
Men det är väl alltid kul med fler

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Ja dom vart ju riktigt roliga
Men det är väl alltid kul med fler

Visst, kan aldrig bli för mycket av sådant
Apropå tf2 kilpp som kom jag tänka på de här gamla klassikerna :
(Team Roomba, ett gäng som trollar en server genom att utnyttja buggar för att jäklas. Förvånansvärt kul... dock kanske inte för de som drabbas )

http://www.youtube.com/watch?v=pPoKaoJu0m4
http://www.youtube.com/watch?v=JUPzN7tp7bQ&feature=relmfu

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperT:

Visst, kan aldrig bli för mycket av sådant
Apropå tf2 kilpp som kom jag tänka på de här gamla klassikerna :
(Team Roomba, ett gäng som trollar en server genom att utnyttja buggar för att jäklas. Förvånansvärt kul... dock kanske inte för de som drabbas )

http://www.youtube.com/watch?v=pPoKaoJu0m4
http://www.youtube.com/watch?v=JUPzN7tp7bQ&feature=relmfu

Ja team roomba brukade jag också kolla på tidigare, älskade då när dom blockerade dörren med frågesport

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Hmm, det var ett tag sedan jag spelade, men har kört några veckor nu.
Tycker att det är rent sanslöst hur dåliga spelarna är, eller har blivit. Antagligen har det med det där free to play att göra, men jag förstår ändå inte hur folk kan vara så dåliga generellt.
Då pratar jag inte om att folk som är nya kanske siktar lite dåligt osv, utan 95% av alla spelare verkar vara typ femåringar som aldrig spelat en first person shooter i hela sitt liv och är helt clueless.

Lite tråkigt. Försöker verkligen hitta några bra servrar, men det verkar inte finnas.
MGEmod är det enda som ger lite utmaning eftersom lite bättre klanspelare ofta kör där, men det vore kul med lite riktiga bra pubmatcher istället.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, det var ett tag sedan jag spelade, men har kört några veckor nu.
Tycker att det är rent sanslöst hur dåliga spelarna är, eller har blivit. Antagligen har det med det där free to play att göra, men jag förstår ändå inte hur folk kan vara så dåliga generellt.
Då pratar jag inte om att folk som är nya kanske siktar lite dåligt osv, utan 95% av alla spelare verkar vara typ femåringar som aldrig spelat en first person shooter i hela sitt liv och är helt clueless.

Lite tråkigt. Försöker verkligen hitta några bra servrar, men det verkar inte finnas.
MGEmod är det enda som ger lite utmaning eftersom lite bättre klanspelare ofta kör där, men det vore kul med lite riktiga bra pubmatcher istället.

Joo, kan hålla med lite där. Men jag kan tipsa om några servrar som brukar hålla bra kvalitet:

  • Gladblad #2, kör en map-rotation till skillnad från #1 som är badwater only: 89.104.194.153:27050

  • Hampshire Heavies: 178.32.51.115:27015

  • Reddit Europe: 178.63.50.250:27015

  • Reddit UK: 217.163.24.213:27015

  • Rocket Blast servrarna brukar vara sjyssta, länkar #6 som kör nocrit: 188.126.64.31:27515

Bara kopiera IP och gå sedan till server browsern --> Favourites tabben --> Längst ned så står det "Add server to favourites" -->Klistra in IP och antingen välj att lägga till i favouriter eller connecta

Eller connecta via console: "connect IP"

Tumregel: Håll dig borta från Valve servrar, spelarna där brukar inte vara så jättegrymma alla gånger

Vi kanske ses ingame Brukar nicka jerka

Permalänk
Medlem
Skrivet av EEric:

Joo, kan hålla med lite där. Men jag kan tipsa om några servrar som brukar hålla bra kvalitet:

  • Gladblad #2, kör en map-rotation till skillnad från #1 som är badwater only: 89.104.194.153:27050

  • Hampshire Heavies: 178.32.51.115:27015

  • Reddit Europe: 178.63.50.250:27015

  • Reddit UK: 217.163.24.213:27015

  • Rocket Blast servrarna brukar vara sjyssta, länkar #6 som kör nocrit: 188.126.64.31:27515

Bara kopiera IP och gå sedan till server browsern --> Favourites tabben --> Längst ned så står det "Add server to favourites" -->Klistra in IP och antingen välj att lägga till i favouriter eller connecta

Eller connecta via console: "connect IP"

Tumregel: Håll dig borta från Valve servrar, spelarna där brukar inte vara så jättegrymma alla gånger

Vi kanske ses ingame Brukar nicka jerka

Tack för tipsen, ska kolla upp servrarna !

Ja, jag har just varit inne en hel del på de där Valve servrarna du varnar för och det är speciellt där de är riktigt dåliga.

Nocritservrar borde man ju egentligen också, som du skriver, satsa på. Dels brukar det vara lite bättre spelare som föredrar det och dels slipper man irritationen att dö på nolltid av ett enda lyckoskott.
Ofta planerar iallfall jag mina strider efter hur mycket jag tror jag tål för att eventuellt kunna retirera i tid. Om då någon gör massivt mer skada genom en crit sabbar det ens uppskattningar helt.

Jag brukar nicka That..thing.. just nu iallfall, även om mitt vanliga namn brukar vara iller.
Syns online då kanske !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som fortfarande lirar denna underbara spel?

Har spelat spelet i ett par år nu och tycker fortfarande om att spela TF2

Permalänk

Har vart väck från spelandet ett bra tag nu , men man har ju spelat båda qwtf och q3f väldigt mycket en gång i tiden. Någon annan som lirat någon av dom och fall TF2 är något åt det hållet i spel ide ?

Permalänk
Medlem

Har kört en hel del på sistone, men allt blir så mycket tråkigare än vad det skulle kunna vara.
Folk är så otroligt kassa att spelet blir tråkigt.
Det bästa är när två jämnstarka lag med duktigt folk möter varandra och det blir en jämn kamp med en massa snyggt spel.

Som det är nu är det nästan alltid på samma sätt. Laget man är i äger fullständigt till folk röstat för scramble ända tills mitt lag bara bestå av mig, ingen medic, samt mest snipers och spies.
Då blir det till slut för svårt att ta hand om 10 fiender själv och de andra vinner..

Det finns en bra DM server där bra comp spelare kör. Verkar dock bara finnas en sådan server.
Resten av DM servrarna är det bara nybörjare på.
Någon bra server för lagspel verkar inte existera. Vid sällsynta tillfällen kan det dock hända att de flesta vet vad de håller på med och det blir bra spel, men det är ovanligt.

Competetive spel finns ju iofs, men det tar nog för mycket tid. Dessutom är det i princip omöjligt att finna ett passande lag.
Det är inte speciellt kul att köra i lägre divisioner med en massa nybörjare som blir ägda av minsta lilla.
I högre divisioner, som har spelare som ger lite motstånd, så är det bara en massa tjafs och bråk om vem som är bättre än vem och en massa prestige inblandat. Många där verkar rent utsagt otrevliga.

Hursomhelst så vore det kul att ha några bättre spelare att köra med, helst över 25 eller så, som körde lite då och då.
Gillar verkligen spelet och har trots allt lagt ner över 3000 timmar på det.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Är det nån som fortfarande spelar TF2 här?
Började för några dagar sedan efter en pause kör mest på Logitech|G Gaming (Tror det var gamla Rocket Blast?)

Sedan så undrar jag vad är det med folk som spelar är dom verkligen så dumma att ingen vill anpassa sig efter vad laget behöver utan då blir det Spies/Sniper i massvis, Sen när man kör Payload Etc så brukar det inte vara nån som puttar vagnen ibland.

Känns som att det är Solo-Fortress 2 till och från.
Väldigt sällan man får en schysst match det är antingen Steamrolla eller bli steamrolled.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lirar då och då.. Men på dm_duel_v1 oftast. Har dessutom en Burning unusual så börjar folk undra hur jag har en brinnande hatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Är det nån som fortfarande spelar TF2 här?
Började för några dagar sedan efter en pause kör mest på Logitech|G Gaming (Tror det var gamla Rocket Blast?)

Sedan så undrar jag vad är det med folk som spelar är dom verkligen så dumma att ingen vill anpassa sig efter vad laget behöver utan då blir det Spies/Sniper i massvis, Sen när man kör Payload Etc så brukar det inte vara nån som puttar vagnen ibland.

Känns som att det är Solo-Fortress 2 till och från.
Väldigt sällan man får en schysst match det är antingen Steamrolla eller bli steamrolled.

Har kört en hel del tills för några veckor sedan. Det började kännas rätt meningslöst på grund av just det du beskriver.
Folk är för korkade, alternativt skiter i laget och målen med spelet. Det är synd eftersom jag tycker att TF2 i grunden är ett riktigt bra spel.

Jag brukar undvika payload maps, eftersom de kräver mycket samarbete. Det är omöjligt med ett gäng medspelare som inte skulle klara av att vinna om så servern var tom på motspelare.
Deathmatch är väl det som är minst frustrerande att spela, men på de flesta servrar som dm_duel så har man kanske 15 spelare i varje lag och på sin höjd ett par stycken totalt som ens försöker lämna spawn. Inte kul att bara stå och vänta på om 15 motståndare ska bestämma sig för att göra något motstånd eller inte.
5cp maps är väl annars de som borde vara bäst att köra om folk kämpade någorlunda. Som det är nu så kör man antingen över motståndarna totalt, eller så får man själv sköta allt anfall och allt försvar. När man sedan dött efter att ha tappert kämpat 1 mot 10 och till slut varit tvungen att offra sig för att rädda något kriitiskt, så får man 21 sekunders respawn. På den tiden cappar fienden oftast en eller flera punkter och vinner innan man kan göra något åt det.

Vanligen är, som sagt ett problem, att folk spelar sniper/spy eller afk. Det finns vanligen ingen medic och ingen vettig klass som kan anfalla eller försvara.
Då kan man välja på att köra en klass som kan göra skada och lite nytta (som soldat eller demo) eller så kan man själv gå medic (vilket inte är så lyckat eftersom det är totalt poänglöst att heala snipers och spies...).

Logitech servrar kan förresten ibland vara trevliga. Deras 2fort server brukar senare på kvällarna vara befolkad av betydligt äldre spelare där de flesta faktiskt bryr sig om målet med spelet.

Men för att inte tappa all tro på mänskligheten har jag för tillfället gjort en liten paus i TF2 spelandet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har kört en hel del tills för några veckor sedan. Det började kännas rätt meningslöst på grund av just det du beskriver.
Folk är för korkade, alternativt skiter i laget och målen med spelet. Det är synd eftersom jag tycker att TF2 i grunden är ett riktigt bra spel.

Jag brukar undvika payload maps, eftersom de kräver mycket samarbete. Det är omöjligt med ett gäng medspelare som inte skulle klara av att vinna om så servern var tom på motspelare.
Deathmatch är väl det som är minst frustrerande att spela, men på de flesta servrar som dm_duel så har man kanske 15 spelare i varje lag och på sin höjd ett par stycken totalt som ens försöker lämna spawn. Inte kul att bara stå och vänta på om 15 motståndare ska bestämma sig för att göra något motstånd eller inte.
5cp maps är väl annars de som borde vara bäst att köra om folk kämpade någorlunda. Som det är nu så kör man antingen över motståndarna totalt, eller så får man själv sköta allt anfall och allt försvar. När man sedan dött efter att ha tappert kämpat 1 mot 10 och till slut varit tvungen att offra sig för att rädda något kriitiskt, så får man 21 sekunders respawn. På den tiden cappar fienden oftast en eller flera punkter och vinner innan man kan göra något åt det.

Vanligen är, som sagt ett problem, att folk spelar sniper/spy eller afk. Det finns vanligen ingen medic och ingen vettig klass som kan anfalla eller försvara.
Då kan man välja på att köra en klass som kan göra skada och lite nytta (som soldat eller demo) eller så kan man själv gå medic (vilket inte är så lyckat eftersom det är totalt poänglöst att heala snipers och spies...).

Logitech servrar kan förresten ibland vara trevliga. Deras 2fort server brukar senare på kvällarna vara befolkad av betydligt äldre spelare där de flesta faktiskt bryr sig om målet med spelet.

Men för att inte tappa all tro på mänskligheten har jag för tillfället gjort en liten paus i TF2 spelandet.

Vad hetter du på Steam tänkte om du ville lira lite nångång när TF2 suget kommer tillbaks:)

Det måste vara några mer från SweC som lirar också!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

Har också lagt det på hyllan, solo fortress borde det heta idag.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra & pålitlig sida för item-byten/säljes ?

Eller är det steam market som gäller?
kollade lite, t.ex ett strange item säljs för 0,69€ på market & byte är ~2,0 - 2,33

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Finns det någon bra & pålitlig sida för item-byten/säljes ?

Eller är det steam market som gäller?
kollade lite, t.ex ett strange item säljs för 0,69€ på market & byte är ~2,0 - 2,33

http://backpack.tf/ gillar jag, det är väldigt ofta som man direkt hittar det man letar efter. I "trading"-menyn finns även länkar till flera andra, liknande, sidor.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

tf2center?

Skrivet av JesperT:

Har kört en hel del tills för några veckor sedan. Det började kännas rätt meningslöst på grund av just det du beskriver.
Folk är för korkade, alternativt skiter i laget och målen med spelet. Det är synd eftersom jag tycker att TF2 i grunden är ett riktigt bra spel.

Jag tycker att du borde testa http://rc.tf2center.com/ man skulle kunna jämföra det med competitive matchmaking i Cs:Go, väldigt strömlinjeformat och pedagogiskt, man får en lista med lobbys och det står alltid i vilket fomat man kör (9v9, 6v6, ulti duo). Bara att hoppa in i en lobby och tabba tillbaka till spelet eftersom att du får en ljud-alert när din lobby är redo.

De lobbys som kräver ett visst antal timmar inom tf2 kommer att vara låsta om du inte når upp till kraven, vilket hjälper om man inte vill stöta på kaxiga elitister. Om du inte vill ha för mycket stress så skulle jag rekommendera Highlander/9v9 då 6v6 tenderar att vara ganska oförlåtande.

Känns som att det här behöver mer exposure, speciellt när tf2 communityt är så splittrat skillmässigt.

Vad är 6v6? (lobbymatch som jag spelade in häromdagen)

Visa signatur

Youtube-kanal: papa knut
|CPU i5-3570K @4.2ghz |RAM 8GB Kingston DDR3 HyperX1600MHz |GPU Sapphire Radeon 7870 OC @1050mhz |SKÄRM ASUS VG248QE @120hz 2D Lightboost! |

Permalänk
Hedersmedlem

Någon på sweclockers som spelar TF2 fortfarande?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

JA!

Edit; Mer utförligt, Ja, det är det enda spelet jag har tid / vill lägga tid på.
Började spela Januari -16 och har sedan dess nött ~600h.
Casual är en väldigt, väldigt varierad upplevelse. Ibland stompar man och ibland får man finna sig i att laget inte har förmågan att trycka W ut ur spawn.
Skial Badwater EU Nocrit är enda community-servern jag kör på, men det är jämn nivå på spelarna och i regel bra stämning.
Sedan Pyro uppdateringen kom ut i höstas består lagen allt för ofta av 3-6 pyros tyvärr och med en riktigt trasig hit-reg på eldkastaren blir man rätt less. Framförallt om man spelar som medic och ens medspelare inte fattar vad "Incoming" är för något...

Om någon vill spela en runda eller för den delen köra lite jump servers nickar jag TheTech.

Permalänk
Medlem

Nu uppdateras det!

"Comp update shipped!

http://www.teamfortress.com/post.php?id=38644

Changelog:

"An update to Team Fortress 2 has been released. The update will be applied automatically when you restart Team Fortress 2. The major changes include:

Matchmaking Changes

Competitive Revamp
The matchmaking system used for Competitive Mode has been overhauled. Players will now be ranked using a model based on the Glicko rating system used in CS:GO.
The old 18 Competitive ranks have been consolidated into 13 new ranks. You can view the new ranks on the updated Competitive FAQ page (http://www.teamfortress.com/meetyourmatch/faq/)
Competitive ranks have been reset and players must win 10 matches to earn a new Competitive rank
Note: The previous system started everyone at Rank 1, and required - in most cases - considerable time for players to reach a rank that properly reflected their performance. The new system - by way of placement matches - considerably shortens the time required to reach an appropriate rank
The requirements to access Competitive Mode have changed: If you do not own a Competitive Matchmaking Pass, you must now be at least Casual level 3 in addition to being a Premium user and having a valid phone number associated with your account.

Casual Improvements
Casual Mode now uses the Glicko skill rating system behind the scenes to better create balanced matches and group players by skill level
The maps listed in the Casual matchmaking screen are now sorted alphabetically
Added ctf_sawmill, ctf_well, cp_5gorge, ctf_2fort_invasion, and ctf_foundry to Casual Mode
Updated the match-end map voting to only vote on maps for the current game mode (if you are playing Payload, you will only vote on Payload maps)

Queue While Playing
You can now queue for a match while already in a Casual or Boot Camp match
While queued and in-game, queue status will be shown in the top right

Multi-Queue
You can now queue for multiple match types at the same time
Players can queue for all match types in parallel, but accepting a Competitive or Mann Up match will remove the player from other queues
Players who are in a party and not the party leader are now able to freely browse any of the matchmaking menus

Gameplay Changes
Flamethrowers
Flamethrowers were able to do full damage regardless of the spread of their flames, rewarding maximizing flame spread over focusing on a target. We've made changes geared toward preserving the current damage range of flamethrowers, but requiring better aim to do so.
Flame damage per second now ramps up based on density of flame encountered, up to 200%
Initial flame damage per second reduced by 50%, resulting in the max damage being unchanged

The Dragon's Fury
We are happy with the design of this weapon, and the playstyle it brings, but it should require tighter hit tolerances in order to reach the higher-end of the damage range
The size/radius of the fireball has been reduced by 25%
Bonus damage against a burning target now requires the fireball's center to make contact with the target's hitbox

The Gas Passer
We found a couple of issues with the Mann vs. Machine upgrade "Explode on Ignite" that resulted in it doing far more damage than intended. We've increased base damage to help offset some of the reduction in output these fixes bring about.
Changes to the "Explode On Ignite" upgrade in Mann vs. Machine
Damage from the upgrade no longer counts toward the refilling the item's charge meter
Fixed an issue where explosive damage could be reapplied for each target in the gas cloud
Fixed the triggering bot not taking explosion damage
Increased explosion damage to 350 (from 250)

The Axtinguisher
The slow deploy time -- which is there to help "pay" for the burst-damage this weapon is capable of -- hasn't been very well received, and we agree that it feels awkward. The design goal of this pass is to embrace the concept of a finishing-move weapon -- which requires planning, timing, and introduces opportunity for "combo" gameplay.
New design:
Attacks mini-crit and then extinguish burning targets
Receives a damage bonus based on the remaining duration of after-burn
Added: "Sketchek's Bequest: Killing blows on burning players grant a speed boost"
Base damage reduced by 33%
Holster speed 35% slower
No random critical hits

The Thermal Thruster
We erred on the side of conservative with the initial design -- as this item introduces a lot of mobility to a class that's typically lacked it -- but having watched players for a while, we think it is safe to make it easier for Pyros to switch back to their weapon
Holster time reduced to 0.8 seconds (from 1.1)

The Sydney Sleeper
Jarate is a powerful effect, and this weapon makes it too easy for one Sniper to substantially increase the damage potential of their team. And, unlike the Jarate jar, the infinite-range of the rifle means the Sniper can be far away from danger. These changes are designed to preserve the "Jarate Rifle" identity, but tone it down, add more reward for the Sniper's skill by allowing higher first-shot damage output, and offer a way for players who want to focus on providing area-of-effect Jarate to recharge their Jarate jar more quickly.
Fully-charged body shots and headshots no longer splash Jarate on players around the target
Reduced length of on-hit Jarate to 2 to 5 seconds (from 2 to 8 seconds)
Added: "Nature's Call: Scoped headshots always mini-crit and reduce the remaining cooldown of Jarate by 1 second"

The Short Circuit
The current design of zapping projectiles is interesting, but we're not happy with how much it can be done. While it would be easy to simply increase the metal cost (which we've done before), it would quickly push this weapon into the rarely, if ever, used category. Instead, we've changed the fundamental behavior of the weapon, such that it requires a bit more anticipation and positioning from the Engineer, has more skill depth, and increases the team support potential of this weapon.
Alt-fire attack changed to launch a medium-range, projectile-destroying energy ball. Requires 65 metal.

Pretty Boy's Pocket Pistol
We underestimated how much health high-skill players would be able to recover during combat.
Reduced maximum (close-range) per-hit heal amount to 3 (from 7)

The Panic Attack
The recent redesign left this weapon feeling a little weak close-in, so we've increased the damage potential at point-blank and close range.
Reduced worst-case shot pattern spread by 40%
Reduced damage penalty to -20% (from -30%)

The Atomizer
This is basically a bug fix. Players could perform a double-jump and then quickly switch to this item and eke out a third jump. The goal of the previous change was to require players to commit to this item in order to gain the extra jump.
The weapon must now be fully deployed before a triple jump can be performed

Gameplay Fixes
Fixed the "-40% health from healers" penalty on The Fists of Steel (it wasn't active)
Fixed an issue with The Gloves of Running Urgently and Eviction Notice where players that were missing health would not be properly restored when touching a resupply cabinet
Fixed the Cow Mangler 5000's charged shot so that afterburn lasts 6 seconds (instead of 10)
Fixed a case where Engineer buildings could be placed such that players would become stuck when exiting a teleporter (a.k.a. "teleporter trap")
Fixed Flamethrower particles sometimes failing to draw on the client
Fixed Flamethrower flames not colliding with tf_generic_bomb entities
Fixed being able to fire flames and then quickly switch teams to attack teammates
Fixed The Loose Cannon continuing to play the priming sound if the weapon is holstered while priming
Fixed projectiles from The Pomson 6000 and The Righteous Bison pushing players around
Fixed the Razorback shields not being preserved across round restarts
Fixed the Dragon's Fury not giving health when attacking an enemy under the effects of Mad Milk
Fixed being able to load the Beggar's Bazooka with rockets and then spam the inspect key to hold the loaded rockets until ready to fire them
Fixed the Heavy being able to attack with secondary and melee weapons while stunned
Fixed being able to collect organs with the Vita-Saw during a truce
Fixed not being Marked-for-Death when doing a melee attack while under the effects of Crit-A-Cola
Lag compensation system will now reliably restore pose parameters responsible for animation layering
This makes server-side hitboxes for lag compensated players better match client-side rendered models
Fixed stickybombs sometimes blocking explosive damage from other stickybombs
Fixed The Back Scatter not mini-crit'ing when the Scout was in the air and behind their target
Fixed the resistance-piercing property on The Enforcer not working against some items or effects (Wrangler shields, Battalion's BackUp, Fists of Steel, Spy invisibility passive resistance, The Dead Ringer, Brass Beast and Natascha)
Fixed The Sandman and The Wrap Assassin projectiles colliding with invisible objects in team spawn rooms
Fixed player movement speed sometimes being faster than intended while under the effect of a movement stun (i.e. Natascha, The Sandman's ranged attack, Bonk! Atomic Punch)

General
Added the Blue Moon Cosmetic Case and Blue Moon Cosmetic Key
New community cosmetics case with 19 items
Reduced the base price of the Competitive Mode Pass from $19.99 USD to $9.99 USD and left it on sale for 50% off the new base price
Added The Dragon's Fury and The Hot Hand to the list of weapons used when generating Killstreak Kits in Mann vs. Machine
The type of badge shown on the main menu can now be changed by clicking the gear button near the badge
The in-game action buttons (Call a vote, Request a coach, etc.) have been moved to the bottom center of the main menu
Sped up the main menu screen transitions. Controlled via the ConVar tf_dashboard_slide_time.
Party members will now have a status indicator on their Steam avatar when they are offline
Improved Steam rich presence integration based on the player's current status
Improved UI when certain match types, such as Mann vs. Machine, are unavailable for maintenance
Fixed Squad Surplus Vouchers only being usable by the party leader in Mann vs. Machine
Fixed the console, server browser and options menus sometimes going behind the main menu and becoming unclickable
Fixed a client crash related to the cycling ads in the main menu
Fixed a bug related to the ConTracker not displaying the correct number of earned contract points
Fixed not being able to move if you opened the ConTracker menu while dead and closed it after you respawned
Fixed Sniper ragdolls not displaying the correct state for the Razorback when the Sniper is killed (drawing when it should be hidden and vice-versa)
Fixed the match-end map vote menu drawing if you disconnect from a server during a vote and then connect to a new server
Fixed not using the initial observer point when first connecting to a Casual or Competitive server
Fixed not being able to spectate observer points or your own buildings in Casual Mode
Fixed not being able to inspect the Pain Train in-game
Fixed a visual artifact when inspecting the Panic Attack
Fixed The Thermal Thruster launch effects only being visible to the wearer
Fixed the Heavy fists not showing the Killstreak sheen
Fixed the Yeti Smash taunt not removing the Yeti prop if the taunt is ended before the animation is complete
Fixed Mann vs. Machine robots sometimes using human voices instead of their robot voices
Fixed Festivized items ignoring any other quality for their name (i.e. "Collector's")
Fixed Festivized Australium weapons not using the correct skins for players on the BLU team
Fixed Festivized Holy Mackerels, Soda Poppers, and Wingers not drawing the festive lights for the BLU team
Fixed the Steam Community Market icons for several Festivized weapons
Fixed training bots suiciding in the respawn room
Fixed the Prinny Hat and Prinny Pouch not displaying their painted areas when painted
Fixed The Hot Hand being hidden when the Pyro taunts
Fixed the Deflect Projectiles strange part not counting deflections
Fixed the Engineer's PDA not always honoring the "Use minimized viewmodels" option
Fixed missing display attribute for the Rescue Ranger (client display issue only)
Fixed seeing "Red Rock Roscoe War Paint" as a valid tool for all items in the context menu
Fixed the Community Sparkle particle effect not drawing on the viewmodel for players with Community and Self-Made weapons
Fixed the Wrangler's death notice icon being clipped
Fixed the Overtime label not being centered under the team status HUD
Fixed the Sap Auteur achievement not working with all types of sappers
Fixed the Krazy Ivan achievement not requiring the victim to be underwater
Added RGB sliders for Combat Text in the Advanced Options screen
Added a unique particle effect whenever a player performs a "Stomp" attack on another player with the Mantreads or The Thermal Thruster
Added the BLU skin to the Neo Tokyo War Paint
Added the ozfortress Season 21 tournament medals
Added the National Heavy Boxing League tournament medals
Added ETF2L Highlander Season 14 and 6v6 Season 29 tournament medals
Added the Ultimate Ultiduo tournament medals
Added RGL.gg Pick Ban Prolander Participant Season 2 tournament medal
Added the RGL.gg One Day Prolander Cup tournament medals
Added the Palaise tournament medals
Added the Newbie Prolander Cup tournament medals
Added the ESA Rewind II tournament medals
Added the Florida LAN 2018 community medals
Added the Journey to the East community medals
Added the Canteen Crasher community medals
Updated the Harvest Moon, Dead Presidents, and Circling Peace Sign unusual effects to fix display problems
Updated the autobalance feature to more quickly respond to team imbalances
Will select the best candidates to balance the teams then ask the candidates for volunteers
If no volunteers are found, candidates will be switched when they die
If no candidates die within a reasonable period of time, candidates will be forcibly switched to the other team
Updated past Saxxy and Memory Maker items to be Strange
Updated the Huntsman contract to give 5 points instead of 4 on the Expert objective to fix not being able to fully complete the contract
Updated The Jag to fix a problem with the Isotope unusual effect
Updated the team status HUD to be enabled by default when playing on Community servers (for game modes other than Mann vs. Machine)
Can be toggled via the Adv. Options menu
Updated the Thermal Thruster status icon in the HUD to match the actual model
Updated Titanium Tank Participant Medal 2017 so it can be used with name/description tags
Updated the description for the Skullpluggery achievement to clarify what needs to be done
Updated the equip_region for the Wally Pocket
Updated models/materials for The Patriot Peak, The Crit Cloak, and Special Snowflake 2016
Updated the localization files
Added a bot navigation file for ctf_turbine
Updated pl_badwater
Fixed a few cases where Pyros could shoot through spawn doors
Updated cp_dustbowl
Fixed Pyros shooting through the stage 3 doors
Updated some entities that were disabled but shouldn't have been (func_nobuilds, soundscapes, powerlines in the 3dskybox)
Updated ctf_foundry
Added func_noclip instances to the base areas for both BLU and RED to prevent nasty sentry locations
Updated cp_mercenarypark
Fixed RED being able to shoot through the roof of BLU's starting spawn
Changes to control point C
BLU's spawn time has been slightly lowered
The upper-mid route window now has a small opening for attackers to use
Players can no longer build on the very top of the crate stack overlooking the control point
Increased cover next to the control point
Increased the size of the metal supply next to the cover stack
Added a vent route that exits behind the new cover
Bullets no longer go through the chain fence wall at the ramp connecting lower and upper
Community requests
Fixed the Start Disabled logic in the func_nobuild entity
Added OnEat, OnEatRed, and OnEatBlue outputs and filter support in the func_croc entity
Added ConVar mp_tournament_prevent_team_switch_on_readyup (default 1) to prevent team switching on ready-up when using tournament mode

Missed note from a previous update:
Fixed security issue reported by 'Kristian N. (!AvastAntiPony 9445)'"

Permalänk
Hedersmedlem

Sugen på att spela lite igen. Vad krävs för grafikkort för max grafik i 1080p?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hmm. Kikade in lite i spelet igen nyligen och det verkar ju totalt dött numera.
Det finns nästan inga public servrar att köra på. Endast ett fåtal servar som bara spelar samma tråkiga kartor hela tiden såsom 2fort och turbine.

Provade det där matchmaking. Fick stå i kö i evigheter och sedan blev det aldrig av med någon match för att folk droppade och matchen avslutades pga det innan den ens börjat. Dessutom verkade spelet tvinga en att ha de där gigantiska vapenmodellerna synliga i matchmaking, vilket för mig gör det närmast ospelbart.

Antar att det finns lite liv i comp scenen, men det är ju en värld för sig. Finns ju inget ställe att träna sig på i public så tillförseln till comp torde vara obefintlig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm. Kikade in lite i spelet igen nyligen och det verkar ju totalt dött numera.
Det finns nästan inga public servrar att köra på. Endast ett fåtal servar som bara spelar samma tråkiga kartor hela tiden såsom 2fort och turbine.

Provade det där matchmaking. Fick stå i kö i evigheter och sedan blev det aldrig av med någon match för att folk droppade och matchen avslutades pga det innan den ens börjat. Dessutom verkade spelet tvinga en att ha de där gigantiska vapenmodellerna synliga i matchmaking, vilket för mig gör det närmast ospelbart.

Antar att det finns lite liv i comp scenen, men det är ju en värld för sig. Finns ju inget ställe att träna sig på i public så tillförseln till comp torde vara obefintlig.

1 april av alla dagar lanserades TF2PL (TF2 Pro league) för EU.
En PUG-tjänst i samarbete med FaceIT som i NA lockat ca. 3000 users.

TF2 Pro League

Finns med ranks varierande från Beginner till Invite.

In game comp har problem med kötider för tillfället, men ryktet säger att Valve jobbar på att lösa problemet (Ehm....)
Min personliga åsikt är att matcherna i casual har blivit bättre, iallafall under Prime hours.

Annars är SKIAL No-Crit EU Badwater ett (i mitt tycke) väldigt, väldigt bra alternativ om man vill ha bra motstånd. Stöter på Invite spelare rätt ofta där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Sugen på att spela lite igen. Vad krävs för grafikkort för max grafik i 1080p?

Mer viktigt med CPU än GPU i TF2.
Se till att hamna på 200 FPS och över istället för att få med alla gibbar, ragdolls mm.