Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Medisons tusenkronorsdator försenad

Permalänk
Melding Plague

Medisons tusenkronorsdator försenad

Det kontroversiella företaget Medison meddelar att deras tusenkronorsdator är försenad och att kunderna får vänta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Den som trodde något annat har nog inte tänkt särskilt länge.

Jag gissar på att den kommer försenas minst en gång till innan företaget stänger ner och ägarna går under jorden.

Samtliga som har köpt datorn: Ni är dåliga människor.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

"Lanseringen uppskjuten pga att planet till Bahamas är inställt."

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Typ. Vore ju iofs bra OM dom nu är seriösa. Visserligen en knepig marknadsföring hittils i såna fall. Tror det mest är båg.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Hah, försenad, på livstid!

Fast, antagligen kommer dom väl att leverera ett antal datorer, och då kommer beställningarna ösa in när folk tror det är äkta, sen drar de och lapar sol på en strand

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hah, försenad, på livstid!

Fast, antagligen kommer dom väl att leverera ett antal datorer, och då kommer beställningarna ösa in när folk tror det är äkta, sen drar de och lapar sol på en strand

Mm det vore smart.

Permalänk
Medlem

Blir intressant om det kommer nåra datorer i slutet på augusti då, det är jag bra tveksam till...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Detta är verkligen synd alltså, vore inte helt fel att köpa en laptop för det priset

Permalänk
Medlem

Ska äta upp min gamla hatt om den någonsin kommer
Risken är ju minimal

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Du kommer ångra att du sa det om det kommer nån dator..

Permalänk
Medlem

Det är fejk alltså? eller vad?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Fake eller ej spelar ingen större roll då även deras "riktiga" plan är totalt orealistisk.

Om det är fake: Ingen får nån dator, de festar loss i Karibien
Om det är sant: Första 100 pers får dator innan företaget går i botten, resten är screwed

Permalänk
Medlem

Det som jag mest reagerar på är att dem har funnits i 10 år och fortfarande inte har en svensk hemsida?

Det är ju från början iaf ett svenskt företag eller?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Avstängd

Oj då, försenat. Föga förvånande.

Skriker scam om hela grejen...

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar fortfarande inte att folk tror på det här. Är folk i detta land så godtrogna så förtjänar man nästan att bli lurad...

För er som inte vet så har killen haft "flera storslagna" företag innan vilka aldrig lyckats leverera en enda produkt.

Personligen tror jag att han är sjuk och verkligen tror på sin utopi då det är som sagt helt galna grjer han "kommit" med. Mycket är också kopierade grejer hit och dit samt slarviga sidor och beskrivningar av sig själv som nån stor personlighet.

Så jag vet att det inte blir några datorer nu när man gått igenom lite djupare i hans förfluttna. Han är som sagt sjuk och det verkar som det han är ute efter är nån slags beröm. Det verkar han lyckas med genom alla skumma grejer iaf men det som förvånar mest är att folk verkligen tror på honom.

Permalänk
Medlem

Alla som gått på detta är verkligen bakom. Tro fan det är scam.

Permalänk
Medlem

Det måste vara en scam, hur kan de gå med vinst när de säljer den för 1000 spänn?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

oj då det var ju inte oväntat

Visa signatur

Game: i7 6700K, 32Gb DDR4, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 284TB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 408TB
Router (pfSense): i3 9100, 16Gb DDR4

Permalänk
Medlem

Är någon förvånad?
Nej tänkte väl det
Men det är en rolig historia att följa. VD har fått rätt mycket positiv uppmärksamhet i Jönköpings Posten då han är bördig därifrån eller har en stark koppling dit i varje fall.

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Hedersmedlem

Vänta bara dom luras inte för datorerna finns det är bara det att dom är fyllda med ohyra (bugs) och dom har skrivit ett avtal med Anticimex där dom delar på vinsten.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Vänta bara dom luras inte för datorerna finns det är bara det att dom är fyllda med ohyra (bugs) och dom har skrivit ett avtal med Anticimex där dom delar på vinsten.

Bugs... I hate bugs Nä men det kommer bli intressant om det nu kommer en dator eller ej... som andra säger skeppar de kanske låt säga 1000 st och då börjar order strömma in och då bokar de biljetter till Lågntbortistan och syns aldrig mer, För det luktar Lurendrejeri låååång väg

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Geeks
Säljchef

Något som ni gärna får upplysa mig om är:

Hur skall företaget få in cash på sin scam? De kör ju 2checkout.. Dem drar inga cash förrens leverans har skett, de reserverar bara summan.

Iom att dem bara kör med kortbetalning så kan man ju också oftast få tillbaka pengarna av kortföretaget, samt det finns möjligheter att stoppa betalningen om inte pengarna är dragna m.m.

Någon som har mer info om detta?

Om det är som jag förstått det hela så fattar jag verkligen inte deras tillvägagångssätt.. Bluffa folk på vad? Fame?
Enda potentiella chansen till bluff som jag ser, är att man i sin tur blåser leverantören, när folk fått sina datorer och summorna dras ifrån deras konton. Då smiter man till långtbortistan och festar.

Enlight me! Swec has the knowledge!

Sedan är jag precis lika övertygad som er andra att en 1000 kronorsdator levererad av ett enmansföretag med en hemsida från -97 är föga troligt. Är man seriös om detta och tror sig kunna genomföra det, har man troligen hybris och är troligen något av en mytoman.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan vara ett skämt då det finns grupper som gör sådana här saker runt om i världen. Så det är inte pengar dom är ute efter utan att kommas högst upp på stegen som gäller.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Sådär nu har jag precis lagt in en order på en Medison Celebrity dator för 1000kr. Om 2veckor kommer jag med en recension om den..

Nä, men det enda som kommer hända är väl att de går i konkurs då de inte klarade av att hålla sin affärside, det räcker att de levererar ett par så att det ser ut som att de försökte. Och alla pengar har gått åt administrativa kostnader som det brukar heta. (som det även gör i statliga projekt)
Sedan dröjer det något år och så startar de ett nytt företag med något annat skumt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

jag hörde att det endast är de som har kredit på sina kort som har fått sina pengar resaveradem, dvs de som har ett kort kopplat direkt till sitt konto kommer att få pengarna dragna direkt. Vilket är fallet för de flesta i sverige. Men jag vet inte om det är korrekt, jag tänker i alla fall inte testa

Jag skulle tro att det är möjligt att sälja en dator för 1000 kr och gå vinst på det, men inte en chans att Medison kan lyckas med det. Inte med den strategin de har nu.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför Swec skrev och fortsätter skriva om detta? Hur jävla dum får man bli..

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem

Intresseklubben Ankdammet antecknar hängivet det zenasteh...

Visa signatur

linux är en tragisk skapelse
liksom datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Fattar inte varför Swec skrev och fortsätter skriva om detta? Hur jävla dum får man bli..

Det är väl skitbra att dom informerar. Leder ju till häftiga diskussioner som forum är till för. Och nu vet ju dom som beställt sin dator att den blir försenad.
Keep up the good work Swec!

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är en bluff. Dock tvivlar jag starkt på att det kommer några datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
Blir intressant om det kommer nåra datorer i slutet på augusti då, det är jag bra tveksam till...

nää exakt ...

Visa signatur

Intel C2D e6750 @ 2.66 ghz|Xfx geforce 8800 gts @320 mb|2 gig 800 mhz ram|500 Gig sata2