Call of Duty 4: Modern Warfare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
http://punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.php Letar man så hittar man...

jo, hittade det till slut. Dock inte där, utan på http://www.evenbalance.com/, men samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Diggar Cod4 men det är några saker som stör mig så pass att jag knappt vill spela det ibland...

1) Airstrikes och andra dumma saker som radar t.ex. - finns verkligen inget behov av dom och de känns bara efterblivna. Folk haxxar och spammar granater nog som det är.

2) Namn över allies, synd känns det. Hade kunnat vara mkt mer känsla i det annars. Älskar hur terrängen och camoflauge faktiskt gör det svårare att se folk. Älskade OP flashpoint pga det.

3) Friendly fire self inflicted damage, makes no sense och är bara tråkigt. Fantasilöst sätt att stoppa TK'are.

5) Granater och vissa vapen är lite för effektiva, särskilt p-90'n. Rätt efterblivet när halva laget dör 3s in i matchen för att alla kastar 'nades randomly. Ser hur klanmatcher kmr se ut redan... och det e inte vackert. Ta bort launcher addonen och minska skadan på dom imo.

jag spelar i en klan
3/har vi ff på och bannar efter 3 tk om man inte ber om ursäkt.

5/matcherna är helt ok visst alla vapen är upplåsta men är begränsade max 1 granat per gubbe och 1 rökgranat per lag , sniper och hagelgeväret är oxå 1 per lag sen lite andra saker som är låsta t.e.x launcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morp
jag spelar i en klan
3/har vi ff på och bannar efter 3 tk om man inte ber om ursäkt.

5/matcherna är helt ok visst alla vapen är upplåsta men är begränsade max 1 granat per gubbe och 1 rökgranat per lag , sniper och hagelgeväret är oxå 1 per lag sen lite andra saker som är låsta t.e.x launcher

Har du och hela din klan precis börjat spela eller? I regel körs PAM4.0 moddden som tar bort en hel del. Sen bannas ingen i klanmatcher...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av criller
Har du och hela din klan precis börjat spela eller?klanen har hållt på sen Battlfield Vietnam, Medal of honour tiden men jag har varit med i 3 år.
I regel körs PAM4.0 moddden som tar bort en hel del. Sen bannas ingen i klanmatcher... 3/ har vi ff på och bannar efter 3 tk om man inte ber om ursäkt, det är på den vanliga servern det skulle se ut om man bannar på matcherna skulle vara lite mindre motståndare kvar /QUOTE]

Ser hur klanmatcher kmr se ut redan... och det e inte vackert. Ta bort launcher addonen och minska skadan på dom imo
Och jag vet att man använder PAM4.0 men kanske inte han som skrev därför skrev jag som jag gjorde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morp
kanske ska läsa allt inte bara kommentarerna

Ser hur klanmatcher kmr se ut redan... och det e inte vackert. Ta bort launcher addonen och minska skadan på dom imo

och jag vet att man använder PAM4.0 men kanske inte han som skrev därför skrev jag som jag gjorde.

Hmm jag läste innan jag kommenterade, dock borde du själv läsa igenom ditt inlägg innan du postar.

Då du börjar med att förklara du spelar i en clan, vilket iaf ledde mig till att tro att du pratar om klan spel. Sen skriver du att ni bannar efter 3 tk´s utan att säga att det är på public servern, visserligen kan man dra den slutsatsen själv men lite irriterande måste man vara och påpeka det självklara..
Sen kommer du in på vad som absolut måste vara regler för clan spel, dock glömmer/skippar du att man tar bort vissa perks som tex double tap.
Och fast han inte vet något om PAM4.0 kan man ju slänga in att det är den modden som används vid klan spel, då det kan vara bra att veta om någon här vill börja lira lite..

Ps du glömde några QUOTE när du editerade inlägget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
Hmm jag läste innan jag kommenterade, dock borde du själv läsa igenom ditt inlägg innan du postar.

Då du börjar med att förklara du spelar i en clan, vilket iaf ledde mig till att tro att du pratar om klan spel. Sen skriver du att ni bannar efter 3 tk´s utan att säga att det är på public servern, visserligen kan man dra den slutsatsen själv men lite irriterande måste man vara och påpeka det självklara..
Sen kommer du in på vad som absolut måste vara regler för clan spel, dock glömmer/skippar du att man tar bort vissa perks som tex double tap.
Och fast han inte vet något om PAM4.0 kan man ju slänga in att det är den modden som används vid klan spel, då det kan vara bra att veta om någon här vill börja lira lite..

Ps du glömde några QUOTE när du editerade inlägget

ska genast bättra mig på detta till nästa gång jag försöker att lägga mig i ,

på punkt 3 så fattade jag det som att det är på public serverna efter som på matchservern är låsta för allmänheten.

på punkt 5 så är det en enkel förklaring att matcherna är helt ok utan granater som kastas hit och dit och att launcher är borttagen .

men vi kan kan forsätta med PAM4.0 vad den är till för och vad som är låst/upplåst under matcherna men det tillföringet i denna tråd vill man veta det så finns det andra forum som är helt inriktade på detta som man kan få hjälp med att sätta upp det efter som det finns olika uppsättningar för linux lr windows.

ha dé

Permalänk
Medlem

Gjorde ett nytt försök att börja gilla spelet igen men, seriöst, hade dom en flock apor som testade spelet? Vr ju kul i början men efter ett tag:
* Alltid kul att bli skjuten ögonblicket man spawnar, i alla spel...
* Ett x som visar att man träffar folk genom väggen, ffs!!!!
* Min favorit spelsätt, HQ, men seriöst fucking små jävla cap zones och det i kombination med ett X för att hjälpa folk (Iofs en själv också) spamma genom väggar!
* Men lite små kartor.

Värsta är att man skulle kunna göra listan hur lång som helst, tack x-box och ps3.

Var ju kul ett bra tag iaf så det var väl värt 389kr. Men ffs....

Permalänk
Medlem

Hallå!

Ska man inte kunna köra med högre än "Normal" här?

http://static.pici.se/pictures/xQfCLpSPb.jpg

Eller måste man ha DX10?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
Hallå!

Ska man inte kunna köra med högre än "Normal" här?

http://static.pici.se/pictures/xQfCLpSPb.jpg

Eller måste man ha DX10?

Vad jag vet är inte COD4 DX10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Gjorde ett nytt försök att börja gilla spelet igen men, seriöst, hade dom en flock apor som testade spelet? Vr ju kul i början men efter ett tag:
* Alltid kul att bli skjuten ögonblicket man spawnar, i alla spel...
* Ett x som visar att man träffar folk genom väggen, ffs!!!!
* Min favorit spelsätt, HQ, men seriöst fucking små jävla cap zones och det i kombination med ett X för att hjälpa folk (Iofs en själv också) spamma genom väggar!
* Men lite små kartor.

Värsta är att man skulle kunna göra listan hur lång som helst, tack x-box och ps3.

Var ju kul ett bra tag iaf så det var väl värt 389kr. Men ffs....

Publiclir är ju alltid cp, i alla spel.. Med "clanreglerna" har du inte hitblip genom väggar osv. Och spawnkillad blir du bara om du kör på en överbefolkad server med respawn på.. Inte om du kör typ S&D.

----

Du som ville ha högre isntällningar.. går ändra i CFGn så man låser upp "high"-isntällningarna, kommer inte ihåg hur men jag läste det på www.callofduty.se/forum

Visa signatur

..

Permalänk

Helt ärligt är det bara jag som upplever att man smiskar sönder alla när man lirar? Alla jag känner som jag lirar med smiskar sönder vi har ingen klan eller är super seriösa. Vi lirar alltså public. Klart att det händer att det går dåligt men det är väldigt sällan.
Säger inte det här för att skryta undrar bara om ni känner samma sak?
En sista sak också spelet äger !

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Medlem

Japp, känner samma sak när jag väl spelar.

Permalänk

samma, kommer in på en server när halva banan gått sne efter 2 min låg ja först med ca 5 mer kills än 2:an :S weard

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Är synd om er über-spelare.. ni får helt enkelt gråta er till sömns.....

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Måste säga samma sak, har nästan inga problem att vinna banor :S Måste börja köra lite clan matcher för att inte tröttna

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

jaa det är skumt :S JAg vill också testa klan spel mendå kör man s & D som jag hatar fast antagligen mycket roligare i pcw form

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Medlem

d enda dåliga med spelet är att det är för lätt. Går ju typ o spraya 30 skott på en halv sekund på samma ställe. Ingen rekyl, och så gör skotten för mycket skada med stopping power på.

Spelet är så populärt för att totala sopor kan få kills i det ibland. Ett spel där dom kan få känna sig bra istället för o känna sig värdelösa som dom egentligen är. Har sett massa nybörjare som inte har en aning om vad dom gör som tagit riktigt duktiga spelare hur lätt som helst.

Hade vart ett extremt mycket bättre spel om d hade varit lite rekyl i d och om stopping power inte användes i matcherna.

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Hört att du inte spelat hardcore, då kommer DU att få mycket att gnälla på.

Permalänk

JAg har lirat hardcore om det är mej du pratar med men iaf. Jag tycker att hardcore är alldels för jobbigt man dör verkligen med en gång. Man tål väl ett skott med degeln eller ngt sådant. Där emot är det att man inte har ngt sikte eller hud riktigt skönt! Ger en sån härlig känsla. DÅ handlar det ju verkligen om vem som ser vem först!

Sedan det att man piskar alla det var samma när jag lira cod 2 online det var kanske i 2 veckor och det var precis samma sak vann typ varje match. Tror ni dom kommer göra en patch vilket kommer leda till att det blir svårare än det är? eller är det för sent att patcha ngt sådant? OM man vinner vill man ju vinna för att man är bra! fast lite duktigt måste jag ju va för jag vinner ju alltid

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Medlem

Jag har lirat så pass mycket HC nu att jag inte ens använder Hud:en när jag spelar vanilla.
Man får känsla för hur många skott man har kvar, och vart man sikat efter ett tag. att dra ner blicken till högra hörnet kan vara lika med självmord.

Upptäckte dock en grej idag där ni som drar ner på visuals ligge ri lä. fick 4-5 kills under den timme jag lirade som jag kan tacka skuggor för.
Rutn tunnor och andra ljuskällor kan det bli sjukt långa skuggor och det ger en jävla fördel om man ser det innan de går runt ett hörn osv.

Sen så, Ja, Det är mycket nötter i public. Brukar bli arg som satan, slå i bordet när jag tycker att det går kasst. Kollar scoreboarden så ligger jag ändå i topp och undrar vafan de andra gör. Försöker mest hoppa in på klanservrar nu för där bjuds det ofta på lite bättre motstånd

Permalänk
Medlem

Ni som vill att COD ska vara CS.. varför spelar ni inte CS?

Idag sprang jag på min första cheater.. Att de inte kan lämna oss ifred :/ Gjordes inte bättre av att admin var helt inkompitent och tog en kvart på sig att banna killen..

Visa signatur

..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kåggan
Ni som vill att COD ska vara CS.. varför spelar ni inte CS?

Idag sprang jag på min första cheater.. Att de inte kan lämna oss ifred :/ Gjordes inte bättre av att admin var helt inkompitent och tog en kvart på sig att banna killen..

Haha, vad dum man framstår när man anklagar någon för "inkompitens".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Jag har lirat så pass mycket HC nu att jag inte ens använder Hud:en när jag spelar vanilla.
Man får känsla för hur många skott man har kvar, och vart man sikat efter ett tag. att dra ner blicken till högra hörnet kan vara lika med självmord.

Upptäckte dock en grej idag där ni som drar ner på visuals ligge ri lä. fick 4-5 kills under den timme jag lirade som jag kan tacka skuggor för.
Rutn tunnor och andra ljuskällor kan det bli sjukt långa skuggor och det ger en jävla fördel om man ser det innan de går runt ett hörn osv.

Sen så, Ja, Det är mycket nötter i public. Brukar bli arg som satan, slå i bordet när jag tycker att det går kasst. Kollar scoreboarden så ligger jag ändå i topp och undrar vafan de andra gör. Försöker mest hoppa in på klanservrar nu för där bjuds det ofta på lite bättre motstånd

skulle du kunna rekomendera en bra server med bra motstånd ? Förresten vad är en kanker ^^ har blivit kallad det och förstår inte

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Medlem

EP!DEM!E HARDCORE
85.25.131.12:28960

Brukar det vara rätt bra på. J!mix i EP!DEM!E är giftig med m14.
Lite varierande med folk på den servern dock

sweforce.se Cod4 HQ/DOM HC-Server
85.24.192.177:28960

När klanen är inne brukar det vara kul, annars mest random folk

Danish Elite Killers #02
81.7.176.132:28950

Varierande. Finns en hel del "stammisar" som e duktiga men ramlar in en hel del nötter ibland.

Rekyl Sweden CoD4
195.122.134.177:28960

Brukar vara skoj om det finns spelare.

EP!DEM!E har bäst motstånd över lag tycker jag, men sällan servern är full.
De flesta om inte alla av dessa är HC.

Kanker? Är inte det nått fult ord på typ nederländska?
*EDIT* Hahahaha
hittade detta:
Kankerlijer Sufferer of cancer
Krijg de kanker Get cancer (diseases are Dutch swears)
Rotgrafkankerkutstraal een eind op Hit the fuckinggravecancercunt road
Kankerhond Asshole (lit. cancerdog)
Kanker hoer Cancer whore

Trevliga killar "Hit the fuckinggravecancercunt road" ska helt klar nyttjas framöver

Permalänk

Haha;) tackar så mycket för servrana Ska testa på direkten kommer nog få tokpisk Haha spelade nu får la säga att det gick så där så nu är det bara att spela som gäller ^^

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Medlem

Kan inte starta spelet. Detta kommer fram ERROR: Could not find zone 'c:\steam\steamapps\common\call of duty 4\zone\english\code_post_gfx.ff'

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Nu har jag nästan min Golden AK. Bara MP44 kvar. Går ju sjukt snabbt med HS bara man satsar på det. Tog alla 150 på g3:an på ca 2 timmar.
FFA är helt klart bäst för det.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad server installationen kräver för hårdvara??

Räcker det med en P4 1,7Ghz + 1Gb Ram för driva en Cod4 server?

(har sökt på nätet men finner ingenting!)

Visa signatur

Apple iMac [27"][3,06GHz][16GB][1TB]

Permalänk

ärju typ samma som till cod2, vad dom nu är

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Lirade mot proffsen igår (Dignitas och tek9) http://www.xfire.com/cms/xf_pronight_jan08/. Iofs FFA men ändå. Tyckte dom var bra men inte SÅ bra. Kom trea efter en Tek9 medlem och en spanjor som studsade runt som fan en gång och en annan tvåa efter Tek9 Kammyz (Som jag knivade! viktigt!).
Men det var grymt kul att lira med lite bättre folk rent generellt än vad man hittar på pub. Sen är PAM 4.0 utan granater sååå skönt. Tog bara ett tag att vänja ifårn sig att springa iväg från alla som dör pga martyrdom (Noob perk använd aldrig ffs).