Permalänk
Medlem

Laptop för 4990

Hej!

Jag upptäckte nyss den här datorn på elgigantens hemsida:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Jag tycker det verkar vara ett väldigt bra pris på den. Vad tycker ni?

Blev lite förvånad att den har vista premium med..

Vad tror ni om den i förhållande till hp 6715s?

Känns lite läskigt med presario, men jag vet inte, har dom bra kvalité?

Tack så länge

Permalänk
Medlem

Min gamla presario 2100 ea nånting var förvånande hållbar, inget måndagsex iaf. Man får ju ganska mycket för pengarna när man tänker bärbart, kan listar upp info om den!
*AMD Sempron 3500+ @ 1.8 GHZ, 64 bitars processor.
*1024 MB DDR2, två 512MB minnen.
*120GB Sata 5200 RPM HDD.
*NVIDIA® GeForce™ Go 6100 , 32MB inbyggt, 256 dedikerat?
*16 bitars sound blaster pro ljudkort
*15.4" skärm @ 1280*800 .
*802.11b/g WLAN
*100/10 Mbit/s nätverkskort

-Väger 3.1 Kilo.
-Yttermått (B x D x H) 35,70 cm (L) x 25,70 cm (B) x 2,54 cm (som där den är smalast) / 3,96 cm (där den är tjockast)

Det är väl inga fel på det, jag säger prisvärd, sen är det ju en budgetmodell också men kvalité'n borde ligga på normal, eftersom de gamla presariomodellerna var hyfsade.

Permalänk
Medlem

Okey, tack för svaret! På specifikationerna ser den ju bättre ut en 6715s, men frågan är hur dom känns praktiskt :/ varför ska alla val vara så svåra!

Permalänk
Medlem

Kan man sälja tillbaka Vista-licensen? Isf blir det ju ännu billigare!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoman
Okey, tack för svaret! På specifikationerna ser den ju bättre ut en 6715s...

Svar ja och nej, 6715s finns i många olika upplagor kan man väl säga, prestandan varierar från återsäljare till återsäljare. Den datorn har nämligen ganska mycket varierande processorer, från Sempron 1.8 GHZ (budget) till AMD turion x2 2.2 GHZ. Och minnet varierar från 512 till 2048!

Den här 6715s 'an är bättre till exempel!

Vill du ha hjälp att välja mest prestanda för pengarna så säg vad du har tänkt att betala som max för bärbara datorn. Jag förstår att det formodligen blir en budgetdator iaf.

Permalänk
Medlem

Det är sempron 1gb jag har kollat på. jag planerar att ge ungefär 5-6 tusen. Det verkar inte stå nått om batteritiden på presarion Än så länge känns 6715 som ett säkrare köp, men jag vet inte, presarion har ju bättre specs.

Permalänk
Medlem

HP's business modeller brukar vara bättre byggda, men jag har ingen längre erfarenhet av de "återupplivade" Compaq modellerna (förutom att ha installerat dem).

Har en NX6325 och den är klockren, har också en DV2351 och den vill jag helst inte tänka för mycket på.

Permalänk
Medlem

Nu har tydligen priset höjts med 800kr :S Jaja, skit samma.. Tror jag kör på 6715s. Någon som har den och har lust att säga några ord om den? Nån som vet nånstans där någon har skrivit en recension om den?

å andra sidan känns Asus eeepc ganska lockande.. Men en skärm på 7" är nog i minsta laget.

Edit: Hittade den här också:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010109368

Den kostar ju exakt lika mycket som 6715s på dustin:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110175

Vad jag kan se så är 6715s bättre, eller?

Permalänk
Medlem

Vad är bättre?

Permalänk
Medlem

Intel gma 950 grafikkortet t ex.. Har hört mycket dåligt om det. Pocessorn vet jag inte riktigt vilken som är bäst, Bägge e ju B-processorer.

Vilken hade du valt?

Permalänk
Medlem

Kör på 6715s , Köp aldrig en bärbar med celeron. Jag hade en med en Celeron på 2 GHZ. Och den var totalt värdelös fast grafiken och minnet var hyfsat. Sempron före Celeron. Core 2 Duo före turion x2.

Permalänk
Medlem

Okey!! Bra, de va den jag hade tänkt mest på.. Någon som har 6715s, som har några ord att säga om den?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Japp, men inte i lager