Släpps det inga intressanta mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

Släpps det inga intressanta mobiltelefoner?

Idag har jag en gammal w800i och borde egentligen vara riktigt sugen på att byta. Men det är jag inte. När jag kollar runt så har alla mobiler alltid någon nackdel. Verkar inte finnas någon som är fulländad. Någon som känner samma som jag eller har jag bara blivit trött på mobiler?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

N95 är ju i stort sett helt fulländad, det enda den saknar är touch screen, annars har den ALLT + lite till.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
N95 är ju i stort sett helt fulländad, det enda den saknar är touch screen, annars har den ALLT + lite till.

- batteritiden , annars en toppen mobil .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig komma en produkt som är helt perfekt.

Det är fakta...

Permalänk
Medlem

SE w960i säger jag bara

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Perfekt är väl kanske fel formulering men det känns som att mobiltillverkarna medvetet kompromissar. För inte kan det väl finnas något som hindrar SE från att ha walkman-programvara i k850i?
När jag köpte w800i tyckte jag att den var klockren just för att den hade den bästa kameran på marknaden samtidigt som det var en walkman-mobil

N95 har ju alla funktioner man kan tänka sig men ändå tilltalar den inte mig. Tycker att den är ful och klumpig, och nokias slide-mekanismer brukar väl inte hålla högsta klass direkt?
Men jag får väl vara glad över att jag slipper slösa en massa onödiga pengar på mobiler helt enkelt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag tycker Sony Ericsson W960i och P1i är mest intressanta just nu.
W960 för att det är en walkmanlur och har 8Gb inbyggt, P1i för att den har QWERTY-knappsats.
Största nackdelen med W960 är väl knappsatsen, den ser helt hopplös ut. Den ser till och med sämre ut än min på min K800i, jag trycker fel hela tiden pga att knapparna inte är utmärkande nog(på K810/K850 verkar detta löst galant).

En annan stor nackdel på dessa är väl att de saknar xenonblixt, vetesjutton om jag kan klara mig utan det nu då större delen av alla kort jag tar är på fester då belysningen är allt annat än optimal.
Hade det suttit blixt på P1i och W960 hade det blivit någon av dom men nu vetesjutton. Jag vill också ha wlan och tryckkänslig skärm.

Det verkar inte finnas någon telefon som är sådär riktigt högintressant, alla verkar ha någon stor nackdel som gör att det inte är någon idé att byta den jag har nu(K800i).

Samsung F700 hade ju varit nästan perfekt om den hade haft Wlan, det ser jag som ett krav så den blir ju genast helt ointressant.

Permalänk
Medlem

Jag tycker P1i är ultimat eller TyTn men den har bara 2mpix och är svindyr.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

den nya n95...svart, snyggare, bättre batteritid, 8 gb inbyggt minne, mer ram och större skärm, tror att det är den bästa mobilen

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Har mig en P1i. Riktigt underbar telefon måste jag säga.

Batteritiden är för mig viktig, stängt av 3G, vilket jag sällan behöver. Efter 4 dagar på andra laddningen är batteriet nere i 25%, en hel del sms och ännu mer samtal har skett under tiden.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Jag håller med trådskaparen. Den där speciella luren saknas.. Det jag är ute efter är en tunn, vikbar SE-lur. Liten, smidig och inte fullproppad med en massa crap som man ändå aldrig använder.

Jag har haft min T610 i 4 år och har inte hittat någon värdig ersättare än. Ingen som vet något om någon kommande clamshell från SE ?

Edit: Ändrade formuleringarna lite.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Kommande LG-KU990 ser komplett ut...va säger ni?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Kommande LG-KU990 ser komplett ut...va säger ni?

Men då får du vänta, så här stär det hos Megastore "Releasedatum: 2049-12-31"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Kommande LG-KU990 ser komplett ut...va säger ni?

Den saknar Wlan om jag läst rätt. Faller tungt pga det, blir alldeles för dyrt att använda alla funktioner utan wlan.
Annars ser den riktigt fin ut.

Den här Samsung F700 är ju också högintressant... om det inte vore för att den saknade Wlan. -edit- Ser att det står att den har 802.b så undrar vad som är rätt.

Permalänk

Jag håller med trådskaparen. Men det kommer alltid att saknas något i en lur tror jag. Och då främst pga två saker- Det kommer ständigt ny teknik och mjukvara(svårt att hinna med att dunka in allt då man måste sätta en brytpunkt för när en produkt får anses vara färdigutvecklad), samt att tillverkarna INTE vill att en telefon ska vara för bra...vafasen då vill ju ingen byta upp sej efter ett år eller ens två år.

En rättelse bara: I K850 så finns det walkman programvara(megabass b.l.a.) Dock utan lite visuella effekter och utan "byta-låt-genom-att-skaka-grejen.

Dock så får en mobiltillverkare inte bli för dålig med sina finesser eller t.o.m nedgradera sina telefoner som dom gjorde vad gäller kameradelen på walkmanmodellerna-detta fick mej att lacka till och köpa en nokia N73ME istället för en nyare model efter min SEW800.

Nu ämnar jag köpa en K850 eftersom att det är(föhoppningsvis) en jäkligt bra kamera OCH med en riktigt vettig musikspelare.
Vad jag dock retar mej som f*n på är att dom fick för sej att inte ha ett vettigt linsskydd på luren. Undrar hur f*n dom tänkte?? Kanske- "Det här ser tufft ut! Det säljer!"
Men får väl sitta o lalla med en bit displayskyddsfilm som man tar av och på i tid och otid från linsglaset.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Håller också med även jag gar en w800 .

Visst har väl mest kollat på SE mobiler men Antigen får man bra kamera eller walkman ,

En k810 fast i walkmanmodell eller något men de är möjligt att som k850 fungerar bra även den med musik. fast k850 5 mp tycker de är lite megapixelhyster som w800 tar helt ok bilder i rätt ljus med bara 2 mp och autofokus men allt för att sälja 3mp hade säkert blivit lika bra och kanske lite bättre optik etc istället.

Nä svårt de här får väl ha min w800 ett tag till
Men håller med antigen walkman och "usel" kamera utan autofokus som SE redan hade för 2 år sedan eller bra kamera och ingen walkman.

Permalänk

Men K850 har walkmanspelare, så ljudmässigt skiljer den sig icke från andra walkammobiler vilket jag tycker är gött!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Jag håller med trådskaparen. Men det kommer alltid att saknas något i en lur tror jag. Och då främst pga två saker- Det kommer ständigt ny teknik och mjukvara(svårt att hinna med att dunka in allt då man måste sätta en brytpunkt för när en produkt får anses vara färdigutvecklad), samt att tillverkarna INTE vill att en telefon ska vara för bra...vafasen då vill ju ingen byta upp sej efter ett år eller ens två år.

En rättelse bara: I K850 så finns det walkman programvara(megabass b.l.a.) Dock utan lite visuella effekter och utan "byta-låt-genom-att-skaka-grejen.

Dock så får en mobiltillverkare inte bli för dålig med sina finesser eller t.o.m nedgradera sina telefoner som dom gjorde vad gäller kameradelen på walkmanmodellerna-detta fick mej att lacka till och köpa en nokia N73ME istället för en nyare model efter min SEW800.

Nu ämnar jag köpa en K850 eftersom att det är(föhoppningsvis) en jäkligt bra kamera OCH med en riktigt vettig musikspelare.
Vad jag dock retar mej som f*n på är att dom fick för sej att inte ha ett vettigt linsskydd på luren. Undrar hur f*n dom tänkte?? Kanske- "Det här ser tufft ut! Det säljer!"
Men får väl sitta o lalla med en bit displayskyddsfilm som man tar av och på i tid och otid från linsglaset.

k850 har linsskydd men det är automatisk å de ligger bakom plasten lr glaset så när du kollar på en k850 utan att ha startat kameran ser du inte linsen men om du sätter på den kommer den fram iaf vad jag har tolkat det som

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
k850 har linsskydd men det är automatisk å de ligger bakom plasten lr glaset så när du kollar på en k850 utan att ha startat kameran ser du inte linsen men om du sätter på den kommer den fram iaf vad jag har tolkat det som

Så är det, men problemet är ju att plasten kommer att bli repig utan skydd, och hur bra bilder blir det då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
k850 har linsskydd men det är automatisk å de ligger bakom plasten lr glaset så när du kollar på en k850 utan att ha startat kameran ser du inte linsen men om du sätter på den kommer den fram iaf vad jag har tolkat det som

Jo jag vet det. Men det är ju liksom överhängande risk att det blir repor, damm och fingeravtryck på det yttre glaset.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

jo men jag tror med en "äkta" linsskydd skulle k850 bli mkt tjockare vid kameran...lite jobbigt kanske...för k800 å k810 så är ju den tjockare vid kameran än bakom knappsatsen..kanske därför

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Visst är det så. Design vet du. Men jag hade fasen så mycket hellre tagit en lite tjockare(vid kameramodulen) lur än ett "tittfönster" med alla möljigheter till att sammla på sej repor o skit. Jag tycker t.ex att K810 är acceptabelt tjock.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Visst är det så. Design vet du. Men jag hade fasen så mycket hellre tagit en lite tjockare(vid kameramodulen) lur än ett "tittfönster" med alla möljigheter till att sammla på sej repor o skit. Jag tycker t.ex att K810 är acceptabelt tjock.

jag skulle iaf lova att k850 skulle se mkt fulare ut med en lite tjockare del vid kameran men det skulle fylla en funktion men design är också viktigt

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag skulle iaf lova att k850 skulle se mkt fulare ut med en lite tjockare del vid kameran men det skulle fylla en funktion men design är också viktigt

Hellre att den är 3 millimeter tjockare vid kameradelen är att den sammlar repor o fingeravtryck, för min del. När man har en telefon som just inriktar sej på kameran så borde ju den varea på bästa sätt. Funktion framför design nio av tio gånger om jag får välja. Det finns undantag..men dom är nog få.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hellre att den är 3 millimeter tjockare vid kameradelen är att den sammlar repor o fingeravtryck, för min del. När man har en telefon som just inriktar sej på kameran så borde ju den varea på bästa sätt. Funktion framför design nio av tio gånger om jag får välja. Det finns undantag..men dom är nog få.

asså om SE är smarta har de riktigt reptåligt plast lr glas...om det är ass reptåliga så borde det inte vara någon fara men det är MKT snyggare utan äkta linsskydd än med...men men det är SE som bestämmer

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Ursäkta min tjatighet men repor är inte det ENDA problemet. Om man någonsing har satt sina fingar på en blank yta av något slag vad blir det då? Plus all annnan goja som "linsglaset" kan bli utsatt för.

Men visst SE bestämmer...men dom bestämde dumt i detta fallet. Dom skulle kanske t.ex ha kollat på linsskyddet på SEW800.
(Men jag ska köpa en K850 anyhow!)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Ja även jag blev lite sugen på k850 fast ja tycker de är onödigt med 5 mp på en mobil (Känns lite som megapixelhysteri där med.Är ju trots allt bara en mobil och mp är inte allt. tre/fyra mp så kanske de kunde fått plats med riktgt linsskydd

Får väl se hur länge w800 hänger med eller där hinner komma något annat roligt innan ,

Nä i övrigt verkar k850 det vara en bra mobil aningen dyr bara.

Permalänk

Tror inte att megapixlarna avgör så mycket om kameran blir mycket större i förhållande till detta. Dock sensorn och annan mekanik är nog avgörande vad beträffar storlek.
Men för övrigt så känns det som en riktigt härlig mobil tycker jag!

Och jag håller nästan med dej- att 5 megapixlar är mycket för en mobil pga av att annan teknik behöver förbättras istället. Teknik såsom ljussensorn, slutare, (kanske också linsen), samt nån´smart lösning på optisk zoom.

5 megapixlar känns som maximum tillsammans med den teknik som är befintlig med dagens kameror i mobiltelefoner.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Avstängd

Fast på både w950 och w960 är det ju pennor. Syndromet med fettfläckar a'la LG Prada och iPhone kommer ju inte finnas. För mig blir det garanterat en w960 när den väl kommer. Då fyller min w950i ganska exakt ett år och jag har ännu inte hittat någon telefon jag velat byta ut den mot. Det har nog aldrig hänt tidigare Hoppas ljudet är bättre i den, tycker min gamla w800i hade lite bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Har mig en P1i. Riktigt underbar telefon måste jag säga.

Batteritiden är för mig viktig, stängt av 3G, vilket jag sällan behöver. Efter 4 dagar på andra laddningen är batteriet nere i 25%, en hel del sms och ännu mer samtal har skett under tiden.

Det är ju ganska lång tid.

Min PIi är nere i 40% när jag kommer hem på eftermiddagen från att ha varit fulladdad på morgonen. Men då använder jag den verkligen flitigt, WLAN, Blutetooth, maila, ringa, msn, + massa andra grejer. Något som verkligen ÄTER batteri i P1 är om man använder Active Sync med Push till sin exchange mailbox. Då ligger den uppkopplad på 3G nätet i stort sett hela tiden, antar att det är därför.