Permalänk
Glömsk

Vad kan man bygga?

Mors!

Har ni någon idé på någonting kul man kan bygga i form av hemsida? Jag höll på med ett periodiskt system tills jag hittade den här sidan: http://www.webelements.com/ som är resultatet av 9 års arbete med 150 miljoner träffar per kvartal, och upptäckte att jag inte hade någon chans med mitt 20kb-projekt

Det ska helst vara något stort man kan jobba på länge, men något ovanligt, alltså inte något forum, community eller liknande, det finns redan överflöd av sådanna. Idéer?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Jag håller min superide´ för mig själv

Permalänk
Medlem

En sida där man kan sätta ihop sin dröm tjej och sedan verkligen få en också

Permalänk
Medlem

Hmmmmmm du kanske kan fixa en ide´bank?

Så att alla kan lägga in sina ide´´er så att man har något att göra när man tröttnar eller nåt... Som denna tråden typ

Kanske inte jättekul o inte precis någon jätteutmaning...

Permalänk
Hedersmedlem

Ett bugghanteringssystem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zajko
En sida där man kan sätta ihop sin dröm tjej och sedan verkligen få en också

JA! En sån vill jag ha...

Permalänk
Glömsk

Kennel: Det var en ganska bra idé, iaf något värt att tänka på. Har redan lite idéer.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

Den där idén ang. drömtjej var ju rätt bra. Man kan ju välja ansikte, kropp, byst, höft, hårfärg med mera. Kanske t.o.m. jag kan fixa

Men en sak är synd, man får henne inte på riktigt

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Potatisen: Jag har för mig att det inte var så länge sedan det gick en sådan film på 3:an. Kolla på den om ni behöver lite inspiration

Visa signatur

//cykze

Permalänk
Medlem

Re: Vad kan man bygga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist

Det ska helst vara något stort man kan jobba på länge, men något ovanligt, alltså inte något forum, community eller liknande, det finns redan överflöd av sådanna. Idéer?

Ja forum och communities börjar bli lite tråkigt när alla verkar göra det skulle vara roligt om någon kom på nått nytt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

filmen ni pratar om heter wierd science...(drömtjejjen på svenska tror jag)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

People tell me it's a sin - To know and feel too much within.
I still believe she was my twin, but I lost the ring.
She was born in spring, but I was born too late - Blame it on a simple twist of fate.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad kan man bygga?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8

Ja forum och communities börjar bli lite tråkigt när alla verkar göra det skulle vara roligt om någon kom på nått nytt.

tyst, jag gör ett forum ju, då ska inte du vara sådär negativ,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Ett bugghanteringssystem?

vad menar du med bugghanteringssystem? utveckla gärna lite, jag blev nyfiken,

Permalänk

ascii spel i php istil med nethack etc..
eller andra spel som blackjack i multiplayer

Permalänk
Medlem

denna tråden var jävligt intressant jag behöver också lite inspiration så fortsätt med bra ideer (kanske kommer påå något själv)
//Micke

Visa signatur

Nil volentibus arduum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zajko
En sida där man kan sätta ihop sin dröm tjej och sedan verkligen få en också

men det finns ju redan! http://www.realdoll.com/

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

en bygg-din-egen-dator-sida skulle vara kul att se!

Visa signatur

Nil volentibus arduum

Permalänk

En sida med en flash eller nåt, drömtjejen som ni sa, och man får bestämma allt till minsta lilla hårstrå....

Visa signatur

No Brain, No Pain

Permalänk
Medlem

Om ni nu genomför idén med drömtjejen, glöm inte att man ska kunna välja storlek(jag gillar STORA tjejer )

BTW: Tog det verkligen 9 ÅR för den fula sidan??

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva en grafiker till min hemsida om du känner att du är bra på sånt!

Ska utveckla en ny design, det är svårt när man är halv-taskig på design och framföraltl inte har några ideér