Dell lanserar bärbar dator med Physx-kort

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Intressant att de tar 6250 kr för att uppgradera till 4 gb. En 2 gb-sticka SO-DIMM kostar ju inte mer än strax över tusenlappen, så jag har lite svårt att förstå hur de kan ta så bra betalt för 4 gb.

Och för 25 000 kr får man ju både en hyffsad bärbar och en bra stationär spel-dator, så jag förstår inte hur man tänker om man köper en sån där. Men men, alla kan ju inte tänka som jag, då skulle ju Dell gå i konkurs

För att göra det måste Dell då byta ut de två 1024MB-stickorna till 2 stycker 2048MB-stickor, dvs, priset sticker iväg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
För att göra det måste Dell då byta ut de två 1024MB-stickorna till 2 stycker 2048MB-stickor, dvs, priset sticker iväg.

2 stycken 2gb stickor kostar i vilket fall inte över 6k.

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk
Medlem

Precis, som jag sa så kostar en 2 gb-pinne bara strax över tusenlappen, så 2x2gb kostar ungefär 2500 kr.

Permalänk
Inaktiv

Visst, köpa minnen i X on-line butik. Men räkna inte med att företags-brandade minnen/whatever kostar lika lite.

Kollade upp 2GB-minnena till 1730'n och det fanns inte många på lager, därav det högre priset.

Permalänk
Medlem

Den var snygtt lackad (eller vad det nu är) på locket sen ser den ut som min Dell som är 5 år gammal

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.