Permalänk
Medlem

Krångel med X1950Pro

Efter att mitt radeon 9700 klappat ihop så stoppade jag in ett radeon 1300 istället men så började det också krångla
så tänkte att nu var det dags att köpa ett riktigt kort så skaffade ett Gecube Radeon X1950Pro, men nu håller det
också på och krånglar i 3dmark03, kommer inte igenom en enda gång så tänkte om det är mitt aggregat som inte är
tillräckligt (350W) så tog och pluggade in ett gammalt AT agregat (200W) istället, tänkte att det skulle ju vara
tillräckligt att driva ett grafik kort åtminstone men det verkar inte hjälpa heller så jag undrar vad folk här tror att det är för fel.
Om det bara är att byta aggregat och vara glad eller om det är något annat fel ?
Kör såklart otrimmat tills det blir någon ordning på det här.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

Vad är det som händer? Startar datorn om? Blir det artifakter innan det startar om?

Permalänk
Medlem

Ja det blir artefakter sen så hänger den sig, har man tur så kan man trycka på esc för att komma ut i Windows.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

Ok, om det blir artefakter så är det temperaturproblem. Ditt grafikkort blir för varmt.

Permalänk
Medlem

vad är artifakter??

Min dator startar också om sig helt plötsligt när jag spelar spel:( , och jag har samma kort fast ett sapphire. Hur kan man kolla sitt grafikkorts temp??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Ok, om det blir artefakter så är det temperaturproblem. Ditt grafikkort blir för varmt.

Tror inte att det är det, dom brukar ju komma smygandes, här är det mer allting är fint sen så dyker dom upp och direkt efter det så blir det häng.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att det har med agget att göra iaf, vad har du för ampere på dina rails då ? På paketet rekommenderar dom typ över 20a eller nåt på 12v. Om du har försökt med ett gammalt 200w agg så kan jag gissa mig fram att det verkligen inte har höga amp på railsen.
Jag har samma kort fast sapphire, det fungerar bra på mitt agg, har ett Tagan 480w

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem

Jag trodde absolut att jag skulle behöva ett nytt agg till mitt nyinköpta Asus x1950Pro, men det går utan problem på ett Chieftec 340w(15A på 12V)