Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salking
vad är det för skepp du har smart? rokh?

En CNR aka Caldari navy raven.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Startat mig en trial på eve precis och kikat lite på raser/skills osv.
Jag ska köra en del missions och pve till en början för att känna lite på det och undrar om det är några skills man ska träna för att få en okej grund för att köra missions. Beror ju säkert på vilket ras man är men tänkte höra ändå

Permalänk
Medlem

ja vilken ras är du då?

nåt som man kan träna direkt är vissa mecanic skills om man är gallente eller amarr, som hull upgrades t.ex så man kan skaffa hardeners.

Om man är minmatar eller caldari så kan man fokusera i enginering med dess shield skills.

Om du vill bli bättre med vapnen så ska du definitivt kolla i gunnery sektionen och missiles om du har valt caldari.
Beroende på vilken ras du valt så har du nog redan några skills här som du kan bygga vidare på men två som du bör skaffa här är sharpshooter och surgical strike som gör att du kan skjuta längre och skada mer.

hoppas att detta hjälper i början.
Vill du har mer hjälp så kan du antingen skriva här igen eller på eve-onlines forum eller i spelets hjälp kanal.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk

var visst lite otydlig, kör som caldari. tack för tipsen ska kika på sharpshooter och surgical strike
tänkte bara höra lite för det stod nånstans att man skulle köra på learning skills i början :/

Permalänk
Medlem

jo visst är det bra att träna learning skills i början eftersom det minskar tränings tiden för allt.
Men man behöver bara träna dom första learning skillsen till lvl 4 sen kan du ta dom avancerade varianterna. men dom kostar 4.5 mil isk var.
Jag säger detta eftersom det tar ungefär 7 dagar att träna en rank1 skill till lvl5 och rank2 skills tar dubbelt så lång tid.

och eftersom du är caldari så ska du också fokusera på missile skills eftersom dom använder dom mer än hybrid tornen i dom flesta fall.

och caldari skepp kan användas för att sköld tanka, alltså ha så mycket resistans och boosters att dina motståndare har svårt att ta ner din sköld.
så du ska definitivt kolla in enginering skillsen.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk

har märkt att caldari är mer inriktade på misiler, typ alla deras skepp har bonusar för det iaf. när du menar dom första learning skillsen, är det dom man har från början eller är det några man ska komplettera med?
tack för tipsen i alla fall

Permalänk
Medlem

Dom jag menar med dom första learning skillsen är

Analytical mind (intellegence)
Emphaty (charisma)
Instant recall (memory)
Iron will (willpower)
Learning (minskar all tränings tid)
Spatial awarness (perception)

till exempel missile skills använder percetion och willpower när dom bedömer hur lång tid det tar att träna dom.

dom specifika avancerade learning skillsen kan du träna när du nåt lvl4 i deras basic skill

hoppas detta hjälper

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk

okej, tackar så mycket för hjälpen. förstod lite mer nu ^^

Permalänk
Medlem

Har också börjat spela nyligen så är helt n00b.

Har mest skillat på learning, memory och intelligence för att sedan gå över till perception och willpower med lite support skills emellan vid behov. Har tex gått över till att använda en destroyer för mina lvl 1 missions.

Kör bara några enstaka missions då och då för grindade gör mig extremt less på MMO spel väldigt snabbt. Men känns lite dumt då man måste ha hög standings för att få göra jumpclones vilket verkar ta extremt lång tid. Men kanske går att lösa på annat sätt.

Men det är mest att läsa in sig på hur saker funkar, vad som finns och vilka skills som behövs för det och sen vänta på skill learning complete.

Riktigt trevligt spel för och framförallt med det genialiskt enkla skill systemet. otroligt skönt att inte behöva sitta vid datorn för att få exp. Sådant är helt jävla urkasst för mig.

Men sen får man väl se hur pass kul det är i PvP och corporations och sånt. Lite dumt att det tar ett par månader innan man kan smaka på den kakan.

7

Permalänk
Medlem

Det där är nog en av dom vanligaste missuppfattningarna nya spelare har i EvE. Det tar högst en vecka innan du kan bli användbar i PvP, allt du behöver kunna är att flyga en frigat, använda microwarpdrive och warp scrambler och sen är du använbar som tackler för många corp, och det finns corp som aktivt rekryterar nya spelare som du. Jag tycker det är det bästa sättet att starta sin PvP karriär på. Du kommer få alla skepp gratis av ditt corp för dom är så billiga ändå, och även om du inte kommer kunna göra så mycket annant i början så kommer du lära dig ifrån grunden och bli bättre och bättre med tiden.

När du sedan har skills för att flyga större och bättre skepp så kommer du också ha erfarenheten att använda dom på rätt sätt. Många börjar att göra missions i ett par månader och skaffar skills och pengar för att flyga stora och dyra skepp men sen när dom tröttnar på missions och får för sig att dom skall börja med PvP så blir dom toast snabbt och fattar inte vad som hänt.

Det har blivit bevisat otaliga gånger i EvE att förståelse för hur pvp fungerar och teamwork är mycket mer värt än dyra skepp och skillpoints. Har man båda så är man högst upp på näringskedjan.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Är det nån annan som märkt att eve-online och dess hemsida inte har funkat sen ungefär 16:00 idag?

Och i så fall vet nån varför?

eller är det bara jag???

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem

Om nån är intresserad av rollspel samt mycket PVP, kolla gärna in oss!

klick

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Hej !

Jag letar efter ett corp/allianc med svenskar.
SP ca 36M
Dread/carrier skills
Jag gillar mest PvP/Plex/Missions/ratting/mining i den ordningen.
Jag lämnade IAC (efter 2års tid) som höll hus nere i Catch.

Hör av er till Dadsarmy ingame

/Dadsarmy

Permalänk
Medlem

Jag blev riktigt jäkla sugen på att börja spela detta igen. Har tänkt på o aktivera mitt konto igen, men har inte haft råd :/ Alltså, blev riktigt sugen på o sälja min Mammoth och alla mina standard-skepp för Minmatar, köpa hem riktigt bra utrustning o bara... leka runt!

De ska ju även släppa en till expansion snart, vid namn Quantum Rise. Hoppas det blir roligt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

För er som vill pröva på PvP:

Swedish Aerospace Inc ("SAE" eller "moderbolaget") startade för ett kort tag sedan ett projekt:
-En akademi för att få ut mer fräscht blod till moderbolaget.
Strukturen och pengarna finns nu och därför söker vi spelare.

Resurser:
Vi står för...
* alla T1-skepp upp till battlecruisers storlek.
* Rank(1)-skillböcker.
* T1, non-factionammunition.
* Teamspeak2-server
* eve-fotta på svenska!
* PvP i form av Faction Warfare.
+ En liten bonus för de 10 första spelarna som an****er sig:!:

* Vi söker främst svensktalande spelare.

* Vi ställer inga krav på färdigheter, SP eller inriktningar på medlemmarna.

* Företaget kommer att deltaga i FW.

Krav:
** Du bör inte ha mycket negativ standing mot Caldari. (mer än -1)
** Kraven vi ställer på spelarna är att alla ops som är utannonserade är obligatoriska om man är online och när vi väl tar dit en FC (antingen som byter bolag eller som bara gästspelar), så tar denne befälet.
* Det finns specifika krav på skillpoints/färdigheter för att få byta till moderbolaget.
* Vi kan längre fram göra studiebesök i 0.0 i gemensam op med SAE.

Mål:
* Ditt mål är att träna dig för att delta i PvP i 0.0 med moderbolaget.
* Du ska veta hur man förväntas att (på engelska) röra sig i flotta, om vilka roller som finns och deras mål.

Hur går jag med?
Du skriver (in game) till Elin Viking (CEO) eller frågar efter SAE-A i kanalen " SAE ". Du är välkommen att idla i kanalen och fråga de som är där om hjälp oavsett vad den skulle vara. Frågor i tråden är också välkomna!

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk

reklam dags då
För er som spelar EVE för PVP och har gjort det ett tag.
RSP Enterprises är alltid på jakt efter nya piloter.
www.rsp-enterprises.com

Trött på blobs, trött på oändliga långa camps och tråkiga POS OP´s. Då bör du läsa lite extra noga.

Permalänk
Medlem

Slutade eve efter 4 års spelade med några få uppehåll, dock träning alltid igång. Har nästan allt som finns att göra i spelet. Varit -10 3 ggr lr så, varit merc, mission runner, miner.

Det roligaste i Eve var solo pvp, vilket försvann de senare åren. Många fler spelare än 2004 tillexempel.

I slutet av min karriär så blev jag trött på att leta targets i low sec i 2 timmar och sedan kanske hitta något som sedan slutar med att en falcon lr 2 uncloakar och perma jammar och sedan kommer 10-15 st till från andra systemet. Dual acc pvp fick man osså göra en del.

Brossan tog över mina karaktärer.. Min main hade mer SP än hans och var pure pvp. 76m sp lr så, han har några alts och när jag snackade med honom senast nämnde han att han skulle köpa sin andra titan.

Han har spelat längre än mig, sedan release och lirar det lite då och då. gratis när man köper game time cards för isk ju.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Jag slutar lira eve-online från och med idag, och har ett acc till trade, för den intresserade, ger en perfekt start.

Accet har 1½ månad kvar och har inte lirat sålänge själv så därför finns det lagom mkt, inte för mkt, men lagom för den nya, bland annat några frigates, destroyers och cruisers. Ungefär 1,5 mil exp och 25 miljoner ISK.

Pm:a mig vid intresse.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn

Brossan tog över mina karaktärer.. Min main hade mer SP än hans och var pure pvp. 76m sp lr så, han har några alts och när jag snackade med honom senast nämnde han att han skulle köpa sin andra titan.

Hm.. andra titan, inte dåligt
Vad heter han?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

oxå lite nyfiken på hans namn. om det är som du säger så bör han va någelunda tjänd...

Permalänk
Medlem

Börjar ju genast fundera på det, finns ju inte så många som har titans ändå i spelet. En stor del av dom är ju listade på eve-o forumet

Ja har varit i MC för ett tagsen, thulsa doom är ju enda ja kommer på rak arm ihåg som är inne på sin andra nu. Men han va ju inte svensk, sluta spela och styrdes av seleene om ja inte minns fel eller så

Nån i bob antar ja annars, vet att stumpan är svensk titan pilot i bob iaf

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Många namn, de flesta kända är mycket på forumen men inte han. Corbec var hans Erebus pilot, och jag blev nog missförstod, kan förstå det. Han sålde den Erebusen för han var inaktiv, men han sa att han skulle fixa en ny nu. Alltså titan nr2 Finns säkert några killmails så ni kan kontrollera

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem

Aha

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

I väntan på patchen kan man se trailern i HD-upplösning. http://ccp.vo.llnwd.net/o2/video/2/QuantumRise_1920x1080.wmv eller behind the scenes http://ccp.vo.llnwd.net/o2/video/3/EveOnline_behindthescenes0...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

finns det något svenskt eve forum?

Permalänk
Medlem

www.eve-online.se är väll lite utav det. Inte så aktivt eller många där bara va ja vet.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Tjena en fråga till alla er där ute som spelar eve.

Jag har kört nån gång på 14 dagars trial för nåt år sedan. Tänkte börja igen. Vilken ras och inriktning är bäst om man ska bli typ bounty hunter/krigare? Vilken ras ahr bäst skepp. Har för mig att jag lyckades bäst med något skepp som kunde ta många misille/rocket launchers. Ska man satsa mest på perception och will(eller vad den hette). Eller hur vikitga är de andra egenskaperna för att man ska kunna träna up pegenskaper fort?

Permalänk

Inget är viktigt egentligen. Hur man än startar en karaktär så kan den träan vilka skills som hellst och flyga alla skepp.
För PVP/krig etc. så är percepton och willpower attributs som du använder "mer" än de andra. Dock så är alla minst lika viktiga. Memory och Intelligence är för alla support skills som är krav för att kunna utrusta skeppen bra. Charisma är om du vill till exempel träna leadership skills (+mer).
Men will o perc är för gunnery och spaceship command som du kommer pressa in många miljoner skillpoints i.

Permalänk

Ok Ungefär hur mycket ska man köra på då rekomenderar ni. komemr inte ihåg hu många poäng man har men ungefär

Charisma 6
intelligence 7
Memory 7
Perception 11
Willpower 11

?

Permalänk

ser bra ut. sen tränar du förståss learningskills så hoppar de upp 10 steg (om du maxar)