Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Saxat från : http://forums.battle.net/thread.html?topicId=18031060417&sid=...

Citat:

Many of you are wondering what's up with the patch and the ladder reset. While I've sprinkled some information around, it's about time it was all mashed up in one easy-to-read location.

The Story -
Once upon a time our internal legacy development teams wanted to put some much needed love into Diablo II. Diablo II doesn't have tournaments with millions of dollars swirling about them, so it generally took a back seat to the patch development time of our other legacy titles. But one day the planets aligned, and it was finally time to give the old girl a new coat of paint and break a bottle of champagne over her bow with the release of a patch. This went well. Meetings were held, the community was involved and polled, and an extremely long list of ideas and changes was created. That list was then cut down to changes felt to be either necessary changes, or easily implemented to ensure development time was efficient. This also went well.

Not long after, the alarm bells sounded. The patch was progressing quickly, and the release was potentially imminent. Early on it was decided, and somewhat of a no-brainer, that a ladder reset with coincide with the patch release. With the patch progressing well, a potential release of two weeks was estimated, and as always this is the exact amount of forewarning given to players and the community before a ladder reset. An announcement was made quickly and immediately to ensure a full two week notice was given. There are many reasons for this standard two-week notice, not the least of which is that most players don't understand the meaning of ladder and non-ladder, and how a reset affects their characters. Following any reset our support departments are flooded with issues related to the change of their characters, so we attempt to inform beforehand and avoid any unnecessary confusion.

This was all well and good, the community was excited, and the developers were having fun and enjoying being able to work on Diablo II again. Then, as it tends to do, reality struck. (http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16888549346&sid=...) Work had to be swiftly and immediately realigned and has and continues to be focused on addressing issues for a different title to resolve a very serious issue.

The Now -
The Warcraft III patch is now on the Public Test Realm (PTR) and testing is progressing. Once that patch is released work can shift back to Diablo II and the 1.13 patch, and we'll be working to getting that patch up on its own PTR as soon as possible. This could be a matter of weeks. Once it's up and in a testing state for all of you, it's then going to be a matter of ensuring the features are good and it's a solid patch. The more people we have testing the patch and providing valid feedback, the better the patch will be, and hopefully the quicker it will be released. So that's my challenge to you. You've been waiting a long time, you want an awesome patch, you want a reset. To get all that, we need good solid testing and feedback, reproduction steps for bugs, detailed descriptions of issues or errors, etc. So once this goes live on the PTR, I expect some crazed-youruinedtheeconomy-testing.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Äntligen lite nyheter.. hade nästan gett upp hoppet. Förhoppningsvis är det minimalt med buggar så patchen kan släppas fort..

Permalänk
Medlem

Verkar rätt dött här, men har precis börjat med en ny gubbe, kände att jag skulle spela in mig lite i spelet nu innan ladder eftersom det var ett tag jag spelade

Om nån hade haft lust att boosta mig kanske kan ju whispra till *icecular

Permalänk
Medlem

Jo det har blivit väldans dött i denna tråd! Ja nya patchen ska bli väldans intressant. Vart 94 igår med min nya java. Nu har jag suttit nästan 1 timme och kört baalruns fy satan vad tråkigt det är...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Hmm, vilken sorts sorc e bäst o börja med? Kommer iaf spela lördag kväll tror ja Funtar på lightning igen!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad du vill göra med den JAG personligen tycker light sorc är bra mycket roligare än fire/cold. Sen beror det väl lite på vad du ska ha den till

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Beror väl på vad du vill göra med den JAG personligen tycker light sorc är bra mycket roligare än fire/cold. Sen beror det väl lite på vad du ska ha den till

Ja, tänkte mer vad gör sig bäst i början utan gear. Vad kommer man kunna MFa bäst i andy o meph hell utan bra gear?

o kanske duga som booster.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja, tänkte mer vad gör sig bäst i början utan gear. Vad kommer man kunna MFa bäst i andy o meph hell utan bra gear?

o kanske duga som booster.

På andy o meph skulle jag säga fire sorc, men overall brukar light funka bättre. enligt min erfarenhet iaf

Edit: är det nån som har koll på när nästa ladder reset är (eller när förra va om de inte va länge sen)? har precis börjat spela igen efter ett längre uppehåll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AsDfreQ
På andy o meph skulle jag säga fire sorc, men overall brukar light funka bättre. enligt min erfarenhet iaf

Edit: är det nån som har koll på när nästa ladder reset är (eller när förra va om de inte va länge sen)? har precis börjat spela igen efter ett längre uppehåll

Imorn verkar reset vara tror ja Så bra tid att börja kan man ju säga att det är Jag skall dra igång igen då.

Funtar på light jag med, tycker alltid det är mycket fire immune hos andy som kommer och stör Så light lr blizzard.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hmm ja utan att behöva något ubergear skulle jag nog välja blizz sorc tror jag då den funkar bra på både andy och meph

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

NEJ!

man kör fire ofc. man klara inte chaos och throne så bra kanske men man klara dessa ganska bra med en insight merc

countess
andy
meph
eldich
shenk

boosta ja det går men det e pisse svårt vid chaos/anciencts etc

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
NEJ!

man kör fire ofc. man klara inte chaos och throne så bra kanske men man klara dessa ganska bra med en insight merc

countess
andy
meph
eldich
shenk

boosta ja det går men det e pisse svårt vid chaos/anciencts etc

Hmm, kanske de kanske Har aldrig klarat chaos/ancients med en light sorc utan gear heller Brukar inte shenk funka med light med? lr e han light immune=

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

han är cold immune alltid tror jag iaf
ända man kan ha problem med vid shenk tror jag är slingers (skadar dom, och fåglarna)

ett tips dock är att ta lite tid hos malah i hell o köpa en lower res wand (charges)

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Börja bygg en super hybrid melee sorc, dem äger allt och är dessutom kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
han är cold immune alltid tror jag iaf
ända man kan ha problem med vid shenk tror jag är slingers (skadar dom, och fåglarna)

ett tips dock är att ta lite tid hos malah i hell o köpa en lower res wand (charges)

k, frågan är vad man är. cold lr fire? har reset varit? när e den?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Reset har inte varit. Vi vet inte när den kommer att bli heller. Ja kör på fire istället då. Tror även jag att shenk alltid är cold imune. Fire ger ju även bra dmg så. Just go for it

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WajDjaj
Börja bygg en super hybrid melee sorc, dem äger allt och är dessutom kul!

Haha hur gör man en sådan?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

jag gissar på dual dream passion eller 6 shaeld pb maaxad enchant fire och light mastery

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Min vackra Javazon

Permalänk
Medlem

Hur är meele sorcen i PVP just nu? Den e rätt dyr att göra fortfarande elle?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Reset har inte varit. Vi vet inte när den kommer att bli heller. Ja kör på fire istället då. Tror även jag att shenk alltid är cold imune. Fire ger ju även bra dmg så. Just go for it

najs Var fick jag att reset skulle vara igår ifrån?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
najs Var fick jag att reset skulle vara igår ifrån?

Ingen aning

PTR har inte ens kommit upp vilket kommer vara i samband med patchen, så vi får nog vänta några veckor till, om inte någon månad..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Haha hur gör man en sådan?

Hybrid sorc =
http://forums.diii.net/showthread.php?t=536884 guide finns där.

In uber tristram:
http://www.youtube.com/watch?v=XQK7osj2bEA

Permalänk
Medlem

Tack för guiden men alldeles för dyr gear för mig. Kanske nån gång om man orkar såg rätt rolig ut.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Uppsnappat från http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16474108701&sid=...

Citat:

Update - 7/20

As stated in the "Myth" thread (http://forums.battle.net/thread.html?topicId=18031060417&sid=...) we're still working toward releasing the Warcraft III patch currently in testing on our Westfall Public Test Realm. Testing is looking good on the Warcraft III patch though and once it's released focus will go to the Diablo II 1.13 patch.

The 1.13 patch is very far along so it should only be a limited amount of testing before it hits the Westfall PTR. Still, any number of issues could delay a release so any dates or estimates for release won't be made available.

A forum is now available for discussing the PTR and patch and will continue to be available for posting feedback and bug reports once the patch actually goes live. This is to ideally keep the other Diablo II forums dedicated to current game discussion. Any threads discussing the 1.13 patch/PTR/etc. will be moved to the Test Realm forum, or deleted.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Min söta Java. Vart precis 95.

4/30 javas, J-mod, Griffon osv. Gjord för pvp. 11k charged 4.4k fury

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

får väl säga grattis:D ska se om jag kan fixa bild på Ron och Puma:D

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

hajj, jag undrar hur MF saker på ens "slav" påverkar resultatet från bossar?

EDIT: och vad kommer komma i 1.13?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Håller på och göra en lightningzon just nu och behöver lite tips.

Jag har tänkt att maxa CS (Charged Strike) och LF (Lightning Fury). Funder även på att maxa LS (Lightning Strike). Vissa säger att man ska maxa en till lightning skill men jag vet inte, känns onödigt?

Hur många points tycker ni man ska lägga på Dodge, Avoid & Evade? Samt Critical Strike, förtjänar den mer än 1 point?

Valkyrie sket jag i sist jag spelade en Amazon, men nu kör jag HC så antar att det är en användbar skill ?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hajj, jag undrar hur MF saker på ens "slav" påverkar resultatet från bossar?

EDIT: och vad kommer komma i 1.13?:)

Din MF+Slav MF = Total MF om han dödar bossen. Om de inte har ändrat något.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”