*buntu 7.10 klart för release?

Permalänk
Medlem

*buntu 7.10 klart för release?

Kollade just på shipit och såg att mina beställda skivor skickades för 19 timmar sedan, så det verkar som att *buntu 7.10 är klart för release.

Har testkört Kubuntu en del på stationära, och än så länge funkar allt helt ok. Det blir till att uppdatera bärbara nästa vecka när tentan och inlämningsuppgifterna är klara, innan dess vågar man ju inte

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Verkar så, man kan uppgradera med "update-manager -d" nu. Trevligt, fast jag gör nog som du och väntar till tentaperioden är över.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nu går det att ladda ner i alla fall

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Sitter och installerar från live-CDn nu. Jag har kört betan sen 2 veckor tillbaka och jag måste säga att det var rätt buggigt. Därför kör jag clean install nu för att se om det var nåt från mina tidigare installationer som var orsaken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Var har du beställt då?
https://shop.canonical.com/index.php?cPath=17&osCsid=db54503e...

Beställde gratis skivor från shipit:
https://shipit.kubuntu.org/

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk

Äntligen är det ute :). Skall allt bli kul att testa, har nämligen väntat en bra stund på detta (då jag själv hade många problem med Compiz Fusion på min bärbara, animationerna blev extremt instabila och lämnade spår efter sig).

Permalänk

Det har man kunnat länge.

Förslag: Tanka Gutsy som torrent och seeda sedan, så avbelastas Canonicals servrar, d.v.s. det går fortare för alla, plus att kanske en och annan användare faktiskt kan få ner ISOn inom rimlig tid.

EDIT: Till er som faktiskt har bredband, brännare och möjlighet att enkelt och billigt införskaffa CD-R-skivor: snälla, beställ inte från ShipIt - det finns andra som verkligen behöver de skivorna, och om vi som har möjlighet att fixa det på egen hand gör det kanske de som inte har den möjligheten också kan få skivor snabbt och billigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligheten
Det har man kunnat länge.

Förslag: Tanka Gutsy som torrent och seeda sedan, så avbelastas Canonicals servrar, d.v.s. det går fortare för alla, plus att kanske en och annan användare faktiskt kan få ner ISOn inom rimlig tid.

Nja, som beta/uppgradering. Ville helst få en clean install jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Nja, som beta/uppgradering. Ville helst få en clean install jag.

Sant, jag förstår dig Skall nog också göra en ren istallation i sinom tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligheten
Det har man kunnat länge.

Förslag: Tanka Gutsy som torrent och seeda sedan, så avbelastas Canonicals servrar, d.v.s. det går fortare för alla, plus att kanske en och annan användare faktiskt kan få ner ISOn inom rimlig tid.

EDIT: Till er som faktiskt har bredband, brännare och möjlighet att enkelt och billigt införskaffa CD-R-skivor: snälla, beställ inte från ShipIt - det finns andra som verkligen behöver de skivorna, och om vi som har möjlighet att fixa det på egen hand gör det kanske de som inte har den möjligheten också kan få skivor snabbt och billigt.

eller så laddar man ner från en mirror, tankade med typ 200kb/s.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

600kB/sek på torrent, rätt fint.
speciellt med tanke på att min studentlina på papperet är 2mbit och sitter bakom 2st NAT, fastighetens och min egen, så inga portforwards här inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligheten
EDIT: Till er som faktiskt har bredband, brännare och möjlighet att enkelt och billigt införskaffa CD-R-skivor: snälla, beställ inte från ShipIt - det finns andra som verkligen behöver de skivorna, och om vi som har möjlighet att fixa det på egen hand gör det kanske de som inte har den möjligheten också kan få skivor snabbt och billigt.

Håller med, bara jäkla trams att folk ska ha en 20-30 skivor liggandes hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Verkligheten
EDIT: Till er som faktiskt har bredband, brännare och möjlighet att enkelt och billigt införskaffa CD-R-skivor: snälla, beställ inte från ShipIt - det finns andra som verkligen behöver de skivorna, och om vi som har möjlighet att fixa det på egen hand gör det kanske de som inte har den möjligheten också kan få skivor snabbt och billigt.

Den stora fördelen med att beställa skivor är att sannolikheten för att de personer man ger en skiva verkligen ska testa *buntu ökar enormt om de får en tryckt skiva än om de får en som är märkt CD-R.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Då kanske man skulle vilja betala en liten slant för sig för självaste skivorna, skicka dem kanske skivor eller pengar...

Skulle nog kunna tänka mig betala 20kr för en skiva med snyggt fordral o allt vilket borde ge dem lite förtjänst också.