Geforce 8800 GT-kylare från Thermalright

Permalänk
Medlem

synd bara att det inte finns en bra kylare som tar och blåser UT luften ur chassit.
Eftersom man ändå använder 2 slots, kunde man ju då dra på med en smartare lösning är att grilla hela chassit..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Någon som vet om det går att vända kylaren så att rören går över till andra sidan på kortet så att man kan ha kylfänsen på baksidan kortet?

Ja det ska gå, men se till att din cpu-fläkt inte är ivägen om du ska ha både flänsen och en fläkt på den då det blir brett.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
synd bara att det inte finns en bra kylare som tar och blåser UT luften ur chassit.
Eftersom man ändå använder 2 slots, kunde man ju då dra på med en smartare lösning är att grilla hela chassit..

Jo det vore ju skönt. Företagen som gör eftermarknadskylare har antagligen försökt med sådana kylare och antagligen kommit fram till att man inte kan göra bra presterande sådana. Det är iaf enda vettiga jag skulle kunna tro, ev. att det är dyrare att tillverka sådana.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hmm, det verkar faktiskt som om basen är gjord i aluminium, tittar man på vikten för GT-kylaren jämfört med vanliga varianterna så skiljer det drygt 200gram! Passar den vanliga HR03 så skulle jag köra på en sån istället, borde prestera bättre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Perfekt för mitt "86grader i Load" kort :D:D

Vilken "stark" fläkt finns att köpa därute ? helst med 3000+ RPM.

Har läst om ngn Ultra Kaze fläkt men den har tydligen inte kommit till sverige än...och deltorna är slut

Det du söker är en Delta PFB0912DHE

En 92 mm-fläkt på 37,2 W vid 12 V. Visserligen kommer du inte vilja sitta vid datorn med fläkten igång, men det är ett senare problem.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

jag fattar ingenting... är det inte bättre om kylflänsarna är i koppar istället för alu, jag vet att det är dyrare, men vafan det finns ju knappt några kopparkylflänsar alls, och dom som finns är inte så mycket dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Det du söker är en Delta PFB0912DHE

En 92 mm-fläkt på 37,2 W vid 12 V. Visserligen kommer du inte vilja sitta vid datorn med fläkten igång, men det är ett senare problem.

Men jo, vem vill inte sitta vid datorn när fläkten endast dundrar i 66 dba?
Bra att ha om man har datorn i ett annat rum iallfall : )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrDuctTape
jag fattar ingenting... är det inte bättre om kylflänsarna är i koppar istället för alu, jag vet att det är dyrare, men vafan det finns ju knappt några kopparkylflänsar alls, och dom som finns är inte så mycket dyrare.

Vill minnas att koppar LEDER värme bättre än aluminium, men aluminium ÖVERFÖR värme bättre (till luften då).

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Vill minnas att koppar LEDER värme bättre än aluminium, men aluminium ÖVERFÖR värme bättre (till luften då).

Myth: Aluminum absorbs/dissipates heat faster than copper.

Reality: All thermal properties of copper are better than aluminum. Aluminum's advantage is that it is lighter and easier to machine. So, if one were given a pound of copper and a pound of aluminum, you might make a better performing heatsink with aluminum, as it might have more surface area to dissipate heat than copper for a given weight. Considering footprint limitations for air cooled CPU heatsinks, however, copper is definitely favored.

Källa: http://www.overclockers.com/articles1088/index03.asp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Får mig att tänka på Kamikaze (divine wind). Fast å andra sidan, ditt namn
är inte speciellt "ojapanskt" det heller.

Hehe då ska du veta vad det betyder:^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

hur presterar 2st 8800GT i SLI mot ett GTX?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
hur presterar 2st 8800GT i SLI mot ett GTX?

GT i SLI krossar självklart GTX så länge det finns stöd för SLI. Ett amatöröverklockat GT spöar ju ett oklockat GTX i många lägen...

Är det någon som sett/hört något om när de här kylarna gör inträde på svenska marknaden? Jag vill ha en nyss

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Hehe då ska du veta vad det betyder:^^

Jag vet vad ecchi betyder så jag kan nog gissa mig till hela betydelsen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Ett GT på lägre grafik och upplösning kanske slår ett GTX men kräma på QX16x kantutgämning och 1920x1080 så blir det inte samma som på det många kör (1280x1024 no AA etc)...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Jag kör thermalrights GTX-kylare på mitt 8800gtx-kort och är väldigt nöjd med resultatet.
Den är fabriksklockad till 630Mhz och jag tror inte den går över 65c i load.
Dock så rekommenderar jag inte den till nybörjare; grafikkylare är oftast lite klyddigare än cpu-kylare att få på - tycker jag iaf.

Och visst... jag ångrar nog lite att jag köpte ett 8800 för 5500 för några veckor sedan nu när GT kommit 2 sådana hade nog slagit mitt 8800... fast då hade jag nog haft problem med kylarna lär ju inte få på 2 sådana här bjässar utan problem.

Mest metall i lådan när man dör vinner och jag har 2 thermalright! (1 på GPUn och 1 på CPUn)

Permalänk
Medlem

Var har SweClockers fått viktangivelsen ifrån? Enligt Thermalrights hemsida så ska kylaren väga 410 g (endast kylflänsen). Som jag förstår det är det endast monteringsanordningen som skiljer samt kylflänsar för övriga kretsar.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Discokungen

Var kan man inhandla den?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Så det är 100% säkert att man kan lägga den så kylaren inte hamnar nedåt när grafikkortet är monterat. så den ligger upp mot prollekylaren.

hoppas denna släpps snart så man kan få lite xtra kylning på kortet. vill så gärna klocka det lite

Visa signatur

:: Gigabyte GA-P35-GS3 :: Intel C2D E6750 @ 3,4Ghz :: 2048 Gb A-Data PC2-6400 :: XFX Geforce 7600GT ::

Permalänk
Medlem

Går det att fästa en 120mm fläkt till denna?? :$

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Var kan man inhandla den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Går det att fästa en 120mm fläkt till denna?? :$

Det vill jag också veta. Så snart någon vet.

Permalänk
Medlem

Forfarande inte hittat nån som säljer, jag skrev ett mail till komplett.se och bad dom ta in den och det sa att dom skulle... sen när det blir är en annan femma...

Notis...
Tänk på att om du ska köra passivt måste du ha bra luftflöde i chassit. Kör du fläkt och vill ha den på ovansidan får du tänka på att minnena inte får någon kylning... Hade det problemet på ett tidigare kort... Blev en del grafikfel...

Det smartaste (om man har åtmistone nån annan del som låter i datorn) är att sätta på en så tyst o effektiv fläkt som möjligt på den. Tål den 100+ grader så är det nog ingen ide att försöka få ner den till 30, ens om du ska klocka, såvida du inte vill ha 1% bättre prestanda, som du säkert kommer märka ^^

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Inaktiv

..never mind..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Undrar om det funkar att montera den upp och ner i en Antec P182? Nån som provat eller hittat nån recension där de testat detta så skrik till