Permalänk
Robot

Laptop kylare i sten

Blankpolerad svart Granit med 2st nedfälda 12cm fläcktar som lyser rött, med Luftkanaler på undersidan. Kostnad för kund runt 5000-6000kr med material o arbete. Arbetstid ca 5timmar

Som tur är så jobbar man med Granit o marmor så det blev gratis. Har gjort en Dildo i matchande svart polerad granit oxå hehe

Sänkte tempen på datorn från 44-47grader ner till 17-18grader

Besök albumet: Laptop kylare i sten av LunatiXXX

Permalänk
Medlem

Grymt... men hahahhhaha en Dildo ? lönt.com !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conkan
Grymt... men hahahhhaha en Dildo ? lönt.com !

Man vet aldrig vilken Lan party man kommer på hehehe. Kanske får användning av den där.

Permalänk

Grymt snyggt! och väldigt effektivt dessutom.
Vad väger klumpen?

Men dildon, aa, tror inte du skulle nämnt att du gjorde de också. Men trevligt att den matchar:)

Edit: glömde ju säga att du får 10p.
Får säga att de är mycket stilrent dessutom, och dom röda fläktarna bryter de stilrena så snyggt.
Fast personligen hade jag nog satt 2 st vita fläktar, men de är för jag älskar svart och vitt.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Ja jo.. råkade med glömmam, 10p från mej !

Permalänk
Medlem

Nice men tror inte så jättemycket på dina 17-18 grader.

Vill se dildon

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

med öppet fönster i dessa tider är det väll teoretiskt möjligt men i praktiken njee. Grymt snygg för övrigt bortsätt från de röda fläktarna. Låter den mycket?? Kör själv med zalmans laptopkylare och direkt tyst är den ju inte men visst den kyler den helt ok.

Edit. Kanske bra med en dildo så ev flickvänn har nått att göra när du bara sitter vid datorn 24/7

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vackert, men som sagt, en bild på dildon!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Cool, har en sådan laptop men inte nödvändigt med kylningen man ska ju bära med sig en bärbar inte ha den som stationär och palla bära runt på stenen! 10p iaf!

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Medlem

Hehe hade kanske varit något om det kostat 1500-2000kr men fan 5-6papp :/ Riktigt snyggt iaf blir en 10a!

Permalänk

... får man fråga hur varmt du har det i rummet ?? med tanke på efter tempsen så skulle ja gissa på 15-17*c?... man kan ju som sagt aldrig! få luften kallare än rumstempen... är inte det väldigt kallt?? lägg på 20'c så får du nog vad det igentligen är för temps... '

vet att på min mäter everest 10*c lägre än med t.ex speedfan, asus nånting ja fick med på skivan med mobot, med flera så ja kan tänka mig att det är så att du igentligen har runt 40*c nu i datorn å ca 60*c utan kylaren. laptops brukar sällan vara speciellt svala av sig vet att polarena c2d xxxx nånting HP laptop toppar ca 80*c i full load

hehe mad tanke på dildon så lär det ju finnas vikt att lägga bakom iaf...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Kommer slänga upp bild med Dildon.
och CPUerna låg på 17grader på ena 18grader på andra. Låg inann på runt 45grader.
jo det är sant det va i juni så då va det inte kallt ute heller som kylde ner den. Körde ett program som man såg massa Temp på.
1dag med och 1dag utan kylare. Stenen i sig är kall när det blåser hela tiden på den också.

Hitta gammal bild på graderna på CPUn. Har dragitt i gång lite program så processorn fick arbeta, gick upp i 21grader då. Lite sudigg bild men går nog att tyda lite där. Det är Core2duo Processor

Permalänk
Medlem

9p, du får 10p om du visar dildon! snälla

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

den kommer upp i morron haha..

Permalänk
Medlem

Ja några 17-18 grader lär du ju inte få bara för att du ställer datorn på en granitskiva. Det kanske står det men den riktiga tempen är nog inte så låg såvida du inte direktkyler processorn med granitskivan eller om du har två deltafläktar som låter som två oväder. Hur som helst, 17-18 grader går ju inte att få om du inte har runt 10 grader i det omgivande rummet och en fläkt med fullt drag.

Snyggt är det säkert, men jag tror att det är fel på tempmätaren eller så satt du ute i kallgrader eller vid en ac eller nåt

Vad var det för temp i rummet du satt?
Har du blottlagt processorn så den har direktkontakt med granitskivan?
Vad har du för temp med endast fläktarna blåsandes på datorn i samma temperaturförhållande?
Vart har du köpt din magiska granitskiva?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

VILL DU GIFTA DIG ME MIG??? asså du har grymmt bra smak måste jag säga.... din skapelse är riktigt fin... men 5000kr? nja känns som mycket pengar.

Helt klart värt 10P

OJ oj såg nu att det va gratis för dig;) Bara buga sig för Kungen helt enkelt.

Permalänk
Avstängd

Helt klart grymt! 10p

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk

Dogge-e>> Jo prisett är såklart om det skulle vart en som beställde den från företagett Arbetstid och materialkostnad så skulle det bli den summan.
Jag gjorde den på kvällstid

Vi har gjort 2st skivtallrikar till en DJ i 40mm tjock granit dom skulle bara skäras ut runda med centreratt hål det gick på 3000kr då va det inge handarbete. Han måste haft kraftig drivning på skivspelarna, vägde säkert 6-7kg styck hehe
-----------

Det kan vara som ni säger att det inte är några 17-18grader. mitt program kanske visar fel (många givare visar felaktigt) men iannan visa det runt 45grader och nu 17-18 upp till 23-24grader om jag har mycke igång.
så skillnaden är iallafall stor. mot va det va inann. Och det va sommar när det kollades. inte vinter med öppen balkong dörr

Stenen är kall när det blåser hela tiden genom den och drar med den svala luften från stenenn. låter inte mycke, hörsknappt.

Är ni i skugga ute fast det är 28-29grader varm i skuggan så tar ni på en stor sten så är den kall. fast det är varmt ute. Men ligger solen på så är den varm. Samma i rummet solen ligger inte på kylaren utan det blåser hela tiden så den är kall fast det är varmt i rummet.

väger kanske 10kg

Permalänk
Medlem

fränt

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

haha, jobbar med gravstenar och gör dildos på rasterna eller? ^^

Visa signatur

Athlon64 4200+ dualcore -2gb ram - hdd:850gb - 19" widescreen - creative I-Trigue 3330

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! förstår inte riktigt hur det funkar med luftkanalerna men jag är övertygad om att dom gör det f.ö. vad använde du för sten/fräs?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
riktigt snyggt! förstår inte riktigt hur det funkar med luftkanalerna men jag är övertygad om att dom gör det f.ö. vad använde du för sten/fräs?

Det är CNC maskiner med Diamant verktyg. Stora grejjer.
Materialett är Nero Assoluto (blanksvart granit)

Permalänk
Medlem

10 p skit snyggt i wanna se the dildo 8-)

Permalänk
Avstängd

nice as hell. funderat på at göra en i metal, men denna var ju fan kung bland laptop kyllare.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

heh tror han menar 18 + 17 dvs corsen så 35grader lär den ligga på nu

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk

jag tror granit kyler bätre än metal.. om man inte gör en i stor klump i solid stål tex.. tar ganska lång tid för granit skivan att bli varm så den håller ju nere tempen ganska länge.. Men för eller senare öker tempraturerna även där 10P iallafal

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fan rikitigt snyggt men va fan väger den då??

Visa signatur

|| Win7x64 | | i7 sandy 2600k | 8GbDominatorGT | CorsairAX850w | 2xXFX6970 | 80GbSSD |
| 1,5kGbHdd | LanBoyAir| Dell22" och Acer22" | MacbookAir 13"-11 i7 | Erik ||

Permalänk
Medlem

och hur, bara hur kan du få ett dött material att bli kallare en ambientluften den är i. och annledningen att stenen "känns" kall är för att den leder bort värmen från din hand när du lägger den på stenen. den är fortfarande rumstempererad. jämför ex med soffa i läder...

edit: snyggt sm satan själv. en 10 bara det!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Mycket seriöst alltså! 10 P

Visa signatur

Daniel