8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liverpoolarn
Sank ju! har beställt ett där nu... får se om man hann få ett...

Jag med, vi får väl se, jag är något skeptisk

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Personligen digger jag corsairs 450VX, bra verkningsgrad=lite värme, låg elräkning.

Räcker det med FSP 400w till 8800GT och intel E6750
Har dock läst att man ska ha minst 450w för att driva grafik kortet men det är vel inte riktigt watten som räknas ? Det är vel om det är nånting med pin eller vad var, fattade inte riktigt vad de var !? Tror ni det kommer funka med det eller med crosais 450vx ?

MVH : Martin

Visa signatur

Antec Three Hundred | Corsair 650 | Intel Core I7 920 @ 3.00Ghz | Asus P6T | Kinston HyperX 4GB | GTX 275 OC Twin Force | Corsair X32 2.5" SSD | Seagate 500GB | Benq 24" HD
|- Iphone 3GS 16GB VIT -|

Permalänk
Medlem

kanske skrivits förut, TBH.se har gainward kort inne. Lite dyrare än andra men vill man ha ett så: http://www.tbh.se/index.asp?prod_id=36061

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramerix
Räcker det med FSP 400w till 8800GT och intel E6750
Har dock läst att man ska ha minst 450w för att driva grafik kortet men det är vel inte riktigt watten som räknas ? Det är vel om det är nånting med pin eller vad var, fattade inte riktigt vad de var !? Tror ni det kommer funka med det eller med crosais 450vx ?

MVH : Martin

problemen brukar vara maximala Amperetalet per V12-lina (vad jag förstått) som enligt spec är för låg på FSP men som förmodligen funkar ändå om man kombinerar railsen, och förmodligen funkar det ändå. Men med ett 450vx kan du vara hundra...den har en separat PCI-E strömsladd som levererar 36 A för grafikkortet som oftast blir problemet, och det är lugnt. Ett 8800GT sägs dra 24 typ och det är en överdrift liksom 450 watt. Rätta mig gärna nån om jag har fel. Nätagg är svårt...

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuljin
Inet gör tydligen så att när ett bokat kort inte hämtats på en vecka så läggs det ut i butiken igen, imorse fanns det t ex 3 st från Gigabyte på saldot varav jag köpte ett Så håll koll på deras hemsida på morgonen och ring så fort dom öppnar och lägg undan! Nu väntar jag bara på att hr-03gt skall finnas nånstans me..

Köpte också ett ex i morse, ringde och bad dem skicka det som fanns i butiken

Permalänk
Medlem

lite OT:

Köpte en 450vx för min andra dator.. kan bara säga TYST, stabil och mkt prisvärd enligt mig! 599:- på webhallen

Dock så undrar jag.. kan man verligen använda pci-e kabel endast??

jag har ju såna på både min hiper 580 type-r och min 450vx.. men använder alltid konverter sladden som splittar upp till 2 separata 12v linor...

trodde man skulle göra så för att pci-e inte orkade leverera nog med ström?? eller kan man kanske köra på den bara??

grafikkorten i fråga är:
Gainward 8800gt
BFG 7900gt OC

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Hehe men ge upp med whinet nu endel av er. korten kommer inte vara här förän TIDIGAST i Januari.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

finns ett på webhallen! avbeställde mitt där.. först till kvarn, ett asus.

Köper mitt lokalt istället

Permalänk
Avstängd

woho funkar nice, 11050 i3dmark06 allt orginal i sign. cpun på 2.6

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Jag med, vi får väl se, jag är något skeptisk

Jag beställde kl 2225... typ 2227 fick jag svar att de tyvärr var slut men att de hade OC-versionen inne för 100:- mer. Så jag tog ett sånt. Kl 2311 så var kortet packat och har nu kollinummer. Får väl det antingen på lördag eller måndag. SATAN VILKEN SERVICE!!!!!

Ps. tack än en gång Emil92!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Står att mrpc.se har Inno3D Nvidia Geforce 8800GT 512MB DDR3, TV-out, DVI, PCIe i lager för 2299kr

Tack ska du ha, just det tog slut men de hade ett OC-edition i samma serie för 100 kr mer, så jag slog till.

Sjukt, de svarade alltså kl 23:00 och frågade om jag ville ha OC-kortet istället. De hade fem kort och jag svarade direkt, då fick jag det näst sista. En kvart senare kom bekräftelsen att det var packat för sändning. Klockan elva på kvällen liksom Det är verkligen krig nu...

Som sagt, tack igen

[QUOTE]Jag beställde kl 2225... typ 2227 fick jag svar att de tyvärr var slut men att de hade OC-versionen inne för 100:- mer. Så jag tog ett sånt. Kl 2311 så var kortet packat och har nu kollinummer. Får väl det antingen på lördag eller måndag. SATAN VILKEN SERVICE!!!!!

Ps. tack än en gång Emil92!

[/QUOTE]

Hehe jajjemän, nu ska det firas

Visa signatur

Q6600 G0 @ 3,0 GHz| 4 Gb OCZ PC6400 | Gigabyte P35-DS3 | Inno3D 8800GT OC | Hitachi Deskstar 500 GB | Arctic Cooling Freezer 7 PRO| Corsair 450VX | Aerocool Extremengine 3T

Permalänk

Såg att datorbutiken har ändrat datum för MSI OC, skulle komma 31/12 nu står det 07/12. Så man kan ju hoppas på att dom kommer få in några idag...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Finns 20+ på
http://www.netshop.se/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=9410...

Fel bild? rätt text! sidan på norska?
Fatter inte helt vad som händer menn priset är högt dock inte ocker.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakubbanach
Klockan elva på kvällen liksom Det är verkligen krig nu...

Bästa grafikkortet så långt i historien.
slår 9700´s lansering.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Hehe men ge upp med whinet nu endel av er. korten kommer inte vara här förän TIDIGAST i Januari.

Inte för allihop :p, kanske du har den oturen dock hehe.

PS, nu verkar datorbutiken ha ändrat till 20\12 på dem flesta korten.

Visa signatur

X2 6000+, 8800GT, 2048

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pongi
Inte för allihop :p, kanske du har den oturen dock hehe.

PS, nu verkar datorbutiken ha ändrat till 20\12 på dem flesta korten.

Jo, har beställt ett BFG och enligt sidan ska mitt kort komma in den 20:e, men på min order står det:
1 st BFG GeForce 8800GT OC 625MHz GPU 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express [Bekräftad, prel. 2007-12-07]

Verkar ju lite mystiskt...

Kan det vara så att dom beräknar att få in en sändning idag den 7:e men att alla kort kommer att gå åt eller är inte min order uppdaterad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankhati
Finns 20+ på
http://www.netshop.se/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=9410...

Fel bild? rätt text! sidan på norska?
Fatter inte helt vad som händer menn priset är högt dock inte ocker.

Beställde ett därifrån nu. 2500:- med frakt, varken jättedyrt eller billigt tycker jag.. Med tanke på suget det är på korten, får man väl vara nöjd antar jag

Hade egentligen tänkt vänta på GTS 512MB, men för det första verkar ju de dröja på sig med att komma ut i affärerna, och priset hamnar väl på minst en femhundring till antar jag. Otålig som man är, får det bli på detta vis ^^

PS - För er med laptops med ddr2 minnen, kan jag passa på att tipsa om mycom.se som säljer ruggigt billiga 2GB-minnen, 325:- styck.. Beställde ett par där nu till min Zepto 6225 ^^

http://www.mycom.se/product_info.php?cPath=3_36_946_948&produ...

Permalänk
Medlem

OT:
Ringde komplett och han jag pratade med sa att Geforce 8800GTS 512 kommer någon gång i januari och priset kommer hamna lite över 3000. Kanske inte alls stämmer men tycker dem borde veta när dem får in varor dem ska sälja.
OnT

Men orkar inte vänta på kanske leveranser så stälde mig i kö för ett GT hos Komplett. Det kommer när det kommer

Permalänk
Inaktiv

Ringde Inet för 1 minut sedan och står först i kön på Uddevallabutikens tilldelning av LeadTek. LeadTek är förmodligen de kort som kommer in snabbast just nu fick jag information om.

För er göteborgare, det tar ca 45 min med bil till Torp...

Permalänk

Kan bekräfta att korten som db skickar med medans man väntar på sina Asus 8800Gt är
Sparkle GeForce 7200GS 128MB DDR2 TV-out DVI SLI-ready PCI Express

Visa signatur

Don´t be a fool wrap your tool

Xilence 600W | Antec P180B | Intel Core 2 Duo E6850 | 4 Gb Ram | 150 Gb Raptor, 500Gb WD Caviar XL | Asus Extreme 8800GT SLI | Asus Striker Extreme nForce 680i | Vista Ultimate

Permalänk
Medlem

MSI OC version var överlägsen av alla kort (kolla testena i google), men den kommer 31.dec från datorbutiken.com, men nu är den bekräftad iaf. köpte en hel ny data, så jag fick byta moderkort till nForce650, så får jag bilden på datorn iaf. Sen är det bara vänta nästa generations spelkort, fast directx 10,1 ställer nya krav redan nu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scab
Datorbutiken.com har Gainward-kort inne.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GWP88GT-...

Det trodde jag aldrig att jag skulle få se. Vad har hänt med kön?!

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scab
Datorbutiken.com har Gainward-kort inne.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GWP88GT-...

Beställde ett nu, får väll se vad som händer. Tack för tips.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

wow nästan så man suktar efter ett till

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk

hehe dom e redan slut.. hur lång tid tog det? typ 30 min

Visa signatur

Don´t be a fool wrap your tool

Xilence 600W | Antec P180B | Intel Core 2 Duo E6850 | 4 Gb Ram | 150 Gb Raptor, 500Gb WD Caviar XL | Asus Extreme 8800GT SLI | Asus Striker Extreme nForce 680i | Vista Ultimate

Permalänk
Medlem

Ringde DB's support för, hmm, 15 min sen och hon sa att det fanns två kort kvar. Och jag beställde ett då fort som f-n. Väntar på bekräftelsemail nu bara. Brukar man få det direkt efter? Inte kommit något än.

EDIT: två sekunder efter jag postade inlägget så kom det bekräftelsemail. Betyder det att jag hann få ett kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flykt
Ringde DB's support för, hmm, 15 min sen och hon sa att det fanns två kort kvar. Och jag beställde ett då fort som f-n. Väntar på bekräftelsemail nu bara. Brukar man få det direkt efter? Inte kommit något än.

EDIT: två sekunder efter jag postade inlägget så kom det bekräftelsemail. Betyder det att jag hann få ett kort?

Inte om det är en orderbekräftelse. Däremot om det gått till plock/leverans eller liknande vet du att du har fått ett kort.
Jag har gjort runt 7 beställningar eller nåt nu där jag har beställt när de funnits i lager och sedan har jag inte fått nåt. Det vore nice med en kontroll precis när man lägger ordern som kollar om det verkligen finns något. Så att det uppdateras åtminstone i semi-realtime.
Grymt snopet att beställa ett kort som ser ut att finnas, sen ligger den bara... men blir inte levererad. Åsså ringer man och _då_ säger de "naej, kortet är tyvärr slut."

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem

"Orderinformation:
Varorna du beställt finns nu på vårt lager och kommer att levereras inom kort. "

Det tolkar jag ganska positivt. Men inte förens ja får ett leveransmail eller kolli-id är ja 100%. Han väll precis få in en order på dom korten, hoppas jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Nog en kandidat i kategorin "mest marknads anpassade 8800Gt i lager"
Detta är bara ett standard 600mhz 8800GT
http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=prisjakt&T2=EN8800G...

OBS! detta är INTE ocker utan bara marknads anpassning.