Första produktbilden på Geforce 8800 GTS med G92

Permalänk
Melding Plague

Första produktbilden på Geforce 8800 GTS med G92

I mitten av december kommer Nvidia att lansera det efterlängtade Geforce 8800 GTS 512 MB som har grafikprocessorn G92. Nu har det första produktfotot av detta grafikkort publicerats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Coolt. Nu väntar man bara på testresultaten så man ser ljudnivå och värmeutveckling jämfört med GT.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

give tests plx
ser fint ut, snäppet biffigare än gt men kommer man märka någon skillnad?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

stämmer ryktena? kommer detta bli en 8800 ULTRA killer?

Blir att köpa iså fall=D

Visa signatur

Amd Athlon 64 x2 2.6 5000+, Geforce 8800gts 320mb, Corsair, DDR2 2048MB 667MHz

Permalänk
Medlem

vackert är det då inte iaf...

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Ser ut som 8800gt fast tjockare kylare.

Permalänk
Hedersmedlem

Uj!!! Det var nog det fulaste to date det.

Nvidia måste vara så stolta dock...:D

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Givet köp, ännu mer givet om 1GB-modellen kommer ut strax därefter. Kanske inte sexigaste kylaren men Thermalright släpper nog en modell av deras kylare som passar detta kort såsom dom gjorde till GT.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

vafan brukar ni sitta och stirra in i datorn eller? sprolla hur det ser ut

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Så nu blir 8800 GTS det snabbaste kortet på marknaden.

GTX och Ultra är helt meninglösa kort om man inte utnyttjar den extra minnesmängd som finns på dem.

Då borde G90 dyka upp i början av nästa år tycker jag Det är dags att ersätta GTX och Ultra nu.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem

Nvidia skall börja med en ny slogan istället för "The way it's meant to be played" ersätts av The way most players that buy this ugly thing look like...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Längtar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske är det jag som missat det men vet nån vad för minnesbus detta kort har?

För er som undrar, så kommer detta kort ta GT, GTS (Båda) samt GTX.
Det satsar jag min lilltå på :).

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Ser ut som grafikkortens version av en Belgian Blue

Hoppas det blir drag i det, måste prestrera ganska mycket bättre än ett GT för o va värd prislappen (gissar på minst 3-3,5k).
Vart lite så med denna generationen tycker jag, kriget mellan ATi och Nvidia handlade inte om prestanda så mycket denna gången, utan prestanda per krona med lite "dåliga" kort men till humana priser.

Permalänk

kommer zalaman vf 900 kylaren att passa till detta kort?

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Givet köp, ännu mer givet om 1GB-modellen kommer ut strax därefter. Kanske inte sexigaste kylaren men Thermalright släpper nog en modell av deras kylare som passar detta kort såsom dom gjorde till GT.

Thermalright HR03 GT borde väl passa. Samma pcb och samma kärna så det borde ju inte vara något problem.

Ful som stryk för övrigt, men jag är glad över att det faktiskt är dualslot(har inget annat där iaf), och att tempen förhoppningsvis blir bra.

Den har väl en 256bitars bandbredd, så frågan är om det spelar ut kortet mot ultra. Alla specs är ju för GTS men ultra lyckas ju prestera ewnastående ändå...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Givet köp då jag uppgraderar till decemberlönen. Hoppas också på att 1024mb varianten hinner komma tills dess.

Permalänk
Medlem

Kan bli ett riktigt najs kort.
Börjar snart själv bli sugen att uppgradera när man ser alla trevliga nya kort. Skulle nog ta 1024 Mb versionen om jag uppgraderade. 512 MB kommer snart att kännas lite snålt tror jag.

Man undrar om detta kort blir bättre än HD3870 X2?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Mycket trevligt kort. Hoppas prisskillnaden är försumbar mot GT.

Undrar hur mycket det egentligen gör att vinkla fläkten?
Är det inte bättre att vinkla flänsarna, typ som ett "S"?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk

Det mest intressanta här är att G92 kärnan är väldigt väldigt klock vänlig. Kortet har för övrigt likadana specifikationer som GTX har bortsett från minne och minnesbuss. Klocka upp detata kortet till en 800Mhz och du har en hm, jag vet inte men kortet dödar hur som helst.

Tittar man på 8800GT som har en enkel kylare kan du klocka upp kortet drygt 100Mhz 24/7 stabil och få en prestanda som drar ifrån allting på marknaden inkl Ultra till det man kommer upp i extremt höga upplösningar och inställningar. Finns de som fått upp kärnan kring 800-900Mhz @ luft och då börjar det bli extrem prestanda.

Detta kortet har en bättre luftkylare än GT vilket också innebär att du bör få upp kortet minst 100Mhz på GPU och då har du verkligen en Ultra dödare på alla sätt och vis.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syn7e7ik
Kanske är det jag som missat det men vet nån vad för minnesbus detta kort har?

För er som undrar, så kommer detta kort ta GT, GTS (Båda) samt GTX.
Det satsar jag min lilltå på :).

/.S

Är det i majoriteten av testerna, alla tester, eller bara ett som gäller? Lägg ut en video på youtube sen!

Edit: Jag förutsatte att du skulle kapa tån.

Permalänk
Medlem

Gimme Gimme Gimmeeee, all night long.

Övst: Jag ska köpa kortet ja.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Gimme Gimme Gimmeeee, all night long.

Övst: Jag ska köpa kortet ja.

Samma här...Dags at byta ut "gamla" dubbelmackan känns det som!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
Samma här...Dags at byta ut "gamla" dubbelmackan känns det som!

Du e för dubbelmackor alltså?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hmm. Hoppas inte priset blir för högt. Inte över 3k hoppas jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
vackert är det då inte iaf...

Whats wrong with you people?!

Permalänk
Medlem

Ja kan inte klaga på utseendet direkt, har sett sjukt mycket fulare kylare i mitt liv.. tex blueorb(?)!
Dessutom sitter man ju inte precis o kollar in i datorn o njuter av att GPU kylaren är snygg? som man dessutom bara ser kanten på...

Permalänk
Medlem

Vill ha... Hoppas bara de får ut korten till butik i hyffsade kvantiteter denna gången. har vart utan stationär dator i snart en månad nu :o, blir galen om jag inte kan beställa den nya snart.

Permalänk
Medlem

Hmm det kommer bli väldigt intressant att se hur stor skillnaden blir mellan detta och ett 8800GT @ samma klock eftersom den enda "riktiga" skillnaden är fler SP's och en lite biffigare kylare

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FortuN
Hmm. Hoppas inte priset blir för högt. Inte över 3k hoppas jag...

Det kan jag lova dig att den blir. 8800GT kostar ju idag från 2200-2699kr.
Detta kortet kommer inte bli bättre än HD3870X2, i grunden är ju GTS bara något snabbare GT - snabbare streamprocessorer och lite snabbare klockor. Och en GT ligger en bit före HD3870 pga. bristande drivrutiner (förstår fortfarande inte varför AMD inte lansera Catalyst 8 i förrgår istället för den näst intill meningslösa 7.11), och GTS är 25-33% snabbare än GT, på sin absoluta höjd.