Geforce 8800 GTS 512 MB har en lutande fläkt

Permalänk
Melding Plague

Geforce 8800 GTS 512 MB har en lutande fläkt

Det nya G92-baserade Geforce 8800 GTS 512 MB kommer att ha en kylning som är något annorlunda än vanliga grafikkortskylare. Fläkten lutar nämligen inåt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Alla rapporter om bilder på dittan och dattan börjar kännas väl komiska vid det här laget. Hur genomgripande ointressant är det inte att konstatera att fläkten lutar?

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Alla rapporter om bilder på dittan och dattan börjar kännas väl komiska vid det här laget. Hur genomgripande ointressant är det inte att konstatera att fläkten lutar?

Dessa nyheter om ej lanserade produkter ohyggligt populära. Annars skulle vi skriva om något annat.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Riktigt mysko aldrig sett detta tidigare på något grafikkort, men men hoppas det kyler bättre än en fläkt som är rak!

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Medlem

De e najs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Taget ur nyheten
av gpu-kylaren och inte bara över kylar-finsen

Finsen?, Ajaj, hoppas att det fungerar bra iaf.

Permalänk
Medlem

Det var konstigt, jag hade trott att det skulle luta åt andra hållet. Det borde kyla bättre tycker jag. Men de som tagit fram det har säkerligen testat och räknat till förbannelse. Hoppas att det fortfarande blåser ut luft, så den inte bara åker upp igen (eller ner blir det ju monterat).

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om pris i sverige? Även om det endast är spekulationer, säg gärna.

Har alltid fått pengar i julklapp så det kanske blir ett GTS istället för GT då. Dock tänkte jag köpa GT om några dagar men GTS får det kanske bli istället.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att vänta med 3870 eller 8800gt och slå till på ett sånt här istället. Kommer ju ändå inte få något av dem när komplett och DB skjuter upp leveransen hela tiden... Om man ligger i under 11:e till 14:e och verkligen anstränger sig för att beställa från första batchen kanske man lyckas få ett innan ju iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Det var konstigt, jag hade trott att det skulle luta åt andra hållet. Det borde kyla bättre tycker jag. Men de som tagit fram det har säkerligen testat och räknat till förbannelse. Hoppas att det fortfarande blåser ut luft, så den inte bara åker upp igen (eller ner blir det ju monterat).

Lutar du fläkten åt andra hållet så blir det dålig kylning. Luften blåser då mot "kåpan" istället för mot grafikkortet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Lutar du fläkten åt andra hållet så blir det dålig kylning. Luften blåser då mot "kåpan" istället för mot grafikkortet.

Han kanske tänker att luften blåser neråt. Men så är det inte, luften blåser åt sidorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
Det var konstigt, jag hade trott att det skulle luta åt andra hållet.

Dom här fläktarna trycker luften radiellt, då känns lutningen mer logisk!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk

Logiskt sätt så skulle det kyla bättre men om det gör någon skillnad att det är märkbart är jag tveksam över.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Troligtvis kan man påverka turbulensen lite genom att blåsa lite med en annan vinkel. Vem vet, det kanske gör 0,25 grader? Men jag misstänker att just faktumet att man vinklar av en orsak gör att man kan använda detta i sin marknadsföring. "Just att fläkten är optimalt lutad gör att du får bättre kylning och lägre ljudnivå" låter ju som säljargument som säkert biter hos många...

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Medlem

"kylar-finsen"

Kylflänsarna? Eller? Skum halvöversättning...

Permalänk
Medlem

Tycker förövrigt att det såg jäkligt fult ut, som om någon hade trampat på en sidan kortet :/

Visa signatur

Blahaen

Permalänk
Medlem

Det borde ju bli mer utrymme för luft att komma imellan vid en tajt SLI koppling också...

Permalänk
Medlem

Hur det ser ut är oväsentligt, men gud inte en nda rak linje och små... "saker" som står ut gör att det ser ut som ett hemmabygge! - "Oh fan plasten gick av.... äh, jag sågar vidare i en rak linje så det ser ut som om det var med flit."

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Man kanske inte bara har tänkt på att kyla bättre om ens det. Ljudet kanske ändras genom att ändra på fläktens vinkel?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Pris på detta då? Någon som hört något om någon ny 8800GTX eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Det borde ju bli mer utrymme för luft att komma imellan vid en tajt SLI koppling också...

Är nog förmodligen den största anledningen, kommer ju bli ganska tajt med 3vägs SLi om man har dualslot kylare, med lite lutad radialfläkt så finns det vipps lite mer utrymme för luftintag

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Fläkten sitter nog så där för att inte hamna för nära pci-kort och dyl.

En grafikkortsfläkt som har ett hindrande pcikort, tätt framför, skapar ett undertryck som får varvtalet att öka samtidigt som kylningen försämras.

Permalänk

jag ger blanka f*n i om fläkten lutar eller sitter parallellt med kortet, in med korten till butikerna istället för att sitta å böja alla fläktar

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
jag ger blanka f*n i om fläkten lutar eller sitter parallellt med kortet, in med korten till butikerna istället för att sitta å böja alla fläktar

Håller med ovanstående till fullo!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Dessa nyheter om ej lanserade produkter ohyggligt populära. Annars skulle vi skriva om något annat.

Jag tror att det finns en annan anledning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
jag ger blanka f*n i om fläkten lutar eller sitter parallellt med kortet, in med korten till butikerna istället för att sitta å böja alla fläktar

håller med
fy f*n vad ful den va btw.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk

Folk gnäller över att kortet är fult? Get over it! Gå och köp en mac om ni är så jäkla ytliga att tom hårvaran som skall sitta INNE i chassit skall se bra ut.
Eller har ni ett sådant där fjortis fönster på sidan av datorn kanske?

Permalänk
Medlem

Helt klart är detta fusk av Nvidia. nu försöker man alltså, genom fusk, försöka få kortet svalare!111!

..

Gör säkert den någon grad svalare i load kanske? Eller så är det precis som spekulerat att man vill ha bättre luftflöde i SLI. Man skulle ju aldrig ändrat den utan anledning, och det "inre" kortet i sLI sitter oftast väldigt nära det yttre kortet. Så med det här tricket får fläkten bättre lufttillförsel, blir svalare och tystare. Eller så vill man bara jävlas.

Permalänk
Medlem

dags för 1 gb på 8800 serien snart kanske?!
känns nästan som man bör vänta på det... 512 mb är för lite!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...