Permalänk

Funkar detta som kylpastebortagare?

http://www.opushc.se/ProductItem.asp?id=149

Dax alcogel. Står inte exakta mängden men den har 85% alkohol och inehåller Etanol 2-Propanol 2-Butanol blandannat.

Orkar inte köpa nå dyr kylpastebortagare =P

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk

ta t-röd det fungerar fint .

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk

Har också alltid använt T-röd på tops och det fungerar hur bra som helst.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

aceton eller kemiskt ren bensin är nog bland det bästa! T-röd lämnar väll en hinna efter sig?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Aceton som nagellacksborttagare? Kan inte det fräta på dina komponenter?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Vodka funkar åxå. Ta helst den utan extra smaksättning ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Re: Funkar detta som kylpastebortagare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StörmarN^
http://www.opushc.se/ProductItem.asp?id=149

Dax alcogel. Står inte exakta mängden men den har 85% alkohol och inehåller Etanol 2-Propanol 2-Butanol blandannat.

Orkar inte köpa nå dyr kylpastebortagare =P

dom sista procenten skulle jag bli misstänksam mot, kan nog vara återfuktande ämnen för huden så det blir nån slemmig hinna på prollen.
K-sprit eller aceton e ju så billigt så varför inte hålla sig till det

Permalänk
Medlem

98-99% sjukhus sprit funkar bra! dock kanske man måste ha lite andra kontakter för att få tag på det:D haha

Men som sagt kemiskt ren bensin (zippo bensin) finns att köpa på ex biltema, harald nyborg m.m....

Metanol är ju inte bra att använda:P det är rikigt agresivt! till och med mot metaller av olika slag..
Bara kolla på en förgasare som sitter på äldre bilar samt mopeder,crossar m.m om man kört på metanol och sedan inte tömt ur förgasaren på metanolen och låtit det dunsta rikigt bra så blir det inte kul

Visa signatur

E6850@3900mhz|Asus 8800GTX 768mb@675/2100/1622(Core,mem,shader)|Asus P5K p35|Corsair DDR2 XMS2-6400 2048mb(866mhz)- 4-5-4-10|Creaktive E880|Xilence 700w|samsung 400gb 16mb SATA-2| D-tek Fuzion CPU & D-tek Fuzion GFX|APEVIA X-Cruiser|
SAMSUNG 226BW

Permalänk
Medlem

Skulle också säga kemiskt ren bensin eller kemiskt ren aceton. Det använde jag och funkar hur bra som hellst. Det fräter inte på grejerna som du ska rengöra undvik däremot att få det på annat.

Tänkte vara smart en gång och ta bort kola (ja jag vet...) från tangentbordet med aceton men det slutade med att jag smällte ihop enter och del knappen längst ner till höger.

Aceton, bensin och t-sprit finns på i stort sett vilken mack som hellst.

Permalänk
Avstängd

eterferner som bilplåtslagare använder + billackerare

Ha de gott
'

Edit ja använder det. Snällt mot lack elakt mot föroreniningar typ pasta & dyligt

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk

Heh.. hittade lite Tenol hemma också.. Tror ni det funkar? =P

Visa signatur

Vill du ha ett seriöst game i cnc 3. PMa mig isåf :)

| MSI K9A2 CF-F | Sapphire HD3870 | AMD 6000+ @ 3.3GHz | 2GB PC6400| Xfi- Xtreme Gamer | Antec Earthwatts 500w | Antec 900 |

Permalänk
Medlem

Kan man använda "kolonya" ? Det e typ sån som tar bort porer, rensar ansiktet och sår etc.. Kan användas till allt! 80% alkohol i den.. Går o ta bort lim också med den. Grym e den, men går det till kylpasta?? Borde gå iaf

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Avstängd

Vad är det för fel på vanligt hushållspapper?
Eller är det stelnad limpasta det handlar om?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Bytte på mitt grafikkort idag, tog bara topps o drog bort med. Lite överskattat med alla ämnen. Ja fick bättre temperatur på 4 grader då alltså utan o använda nått ämne o ta bort det gamla.

Permalänk
Medlem

Jag använder alltid isopropanyl som man kan köpa på apoteket. Aceton är inte att rekommendera för det innehåller olja vilket gör att det smälter plast (lika löser lika) och det kan bli katastrof av det. Jag kanske babblar i nattmössan här, men isopropanyl har funkat felfritt för mig, och det är helt säkert att det inte smälter eller förstör någonting.