Känns som att det inte var nån nytta att byta ut...

Permalänk
Medlem

Känns som att det inte var nån nytta att byta ut...

Tjabba tjenna hallå!

Ungefär efter sommaren så tog jag och beställde hem lite nya delar för en liten uppdatering av datan

Köpte saker :
Prolle : AMD Athlon 64 2x6000+ @ 3.0 Ghz.
Minnen : 3x "Orginal" PC26400/800 1GB (Orginal e tydligen namnet)
Moderkakan : Gigabyte GA-M55S-S3 - nForce 550

Saker innan uppdatering :
Prolle: AMD Athlon 64 3200+ @ 2.25 Ghz (klockad 0.25 (-: )
Minne: 2x512MB och 2x1GBPC3200/400
Moderkort: Nåt tråkigt gammalt Asus A8N-E
Grafikkort : Geforce 6600GT 256 MB GDDR2(3 nåt av det) 128 Bitar.

Måste säga att jag skäms otroligt mkt av graffekortet men det ska bli ett 8800Gt när julen kommer.

Så jag och min polare tog och bytte ut allt och det gick som smort...
Sen starta upp skiten, formaterade om och drog hem alla drivrutiner...
Efter någre veckor så formaterade jag om igen pga nåt jag störde mig på.
Tog hemm alla drivrutiner osv då också.

Efter det så har den funkat som den ska och rullat på men jag tycker att det inte blev nån skillnad när den arbetar och så, bara några få secunder snabbare när man connectar i spel och så.
Lika seg respekive snabb att stängas av och startas upp.

Så e det nån som har nån aning om vad som kan ha hänt eller har jag missat gjort något?

Permalänk
Hedersmedlem

när det gäller att starta och stängas av så är det hårddisken som styr en del, även om du startar spel. När du connectar online så kan det vara din uppkoppling som flaskhalsar. Och vad menar du exakt när du säger att det inte var någon skillnad när datorn arbetar? Arbetar med vad?

Permalänk
Medlem

Liksom i överföringar av filer, uppstart av pogram och liknande saker.
Men det e samma Hdd som förut.

Så om jag då skaffar en raptor så blir lite tempo på datan?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja datorn kommer att starta lite snabbare med raptor och även programvara/spel kommer starta lite fortare men jag vet inte om ljudet och priset är värt prestandavinsten. Det är väl knappast så du får vänta farligt länge? Det är väl upp till dig. kanske vänta på några fler åsikter. Jag har ingen erfarenhet med raptorn.

Permalänk
Medlem

Nej det e sant..
Men huvud saken var just att jag tyckte inte jag vann så mycket på att byta ut delarna förutom att det e "coolt" att ha dom i sin burk.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej pressar man inte systemet så kommer man nog inte märka någon skillnad. Vanligt kontorsarbete och surfning + lättare spel kommer ju inte visa någon skillnad. Prestandatester, tuffare spel och tunga grafiska applikationer kanske hade visat något.